Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Gazelle Goldline Fixed Gear Customized

snels
Forum-lid

snels 22 feb 2008 10:44

Al weer aan het werk Rubenio?

rubenio
Forum-lid

rubenio 22 feb 2008 12:44

@snELS

Ik heb een paar minuten geleden mijn laatste toetsweek afgesloten. Het plan was om in mijn vakantie die a.s. maandag begint mn fixer af te bouwen. Maar vanwege de forumrit moet ik eerst nog even wat dingentjes voor mn bianchi kopen. Maar de doelstelling is nu om mijn fixer op 15 maart af te hebben. Eerstvolgende update van dit project zal een dezer dagen zijn.

Grtz.
Rubenio

rubenio
Forum-lid

rubenio 26 feb 2008 20:57

Even een update:

Er zijn heel veel dingen gaande en de fixie is al bijna af alleen mijn computer heeft zware kuren en iets posten op dit forum is door alle problemen bijna een dagtaak geworden. Maar er wordt binnenkort naar gekeken dus ik hoop dat ik dan alles kan laten zien. Hier dus even de situatie van nu zonder foto's:

Frame ligt bij FM/LBS, ze zijn erg druk dus vlakken van balhoofdbuis, ruimen van zadelpen en vlakken van BB/ nieuw schroefdraad in BB gaat nog wel even duren. 12 maart is het klaar.

Ik heb inmiddels gekocht/verkregen:

- Look pedalen zwart/donkerrood
- 1 inch ROOX stuurpen van ongeveer 10 cm
- 1 inch Chris King in de kleur zwart ( deze breng ik naar mijn FM/LBS zodat deze terwijl de bestelling van het vlakken bezig is , ook meteen in het frame kan worden geperst)
- Pro zwarte stuurlinten
- ITM millenium stuurtje (zwart met kleine donkerrode decals) van Il Grasso van dit forum
- BBB extender , dit houdt in dat je je balhoofdbuis kunt verlengen en er een A-head pen op kunt zetten.
- 2 x donkergrijze bidonhouders van BBB ( jah jah het wordt ook een beetje een toering-bike)
- Campagnolo Chorus zadelpen uit vroegere tijden maar wel extreem licht en mooi blank alu.

Voor de rest natuurlijk de onderdelen van mijn groene fixer , alles uiteraard even opgepoetst.

Kortom hij is bijna af , het wachten is vooral op de terugkomst van het frame.

Maar ik zoek nog wel wat dingentjes:

- Door wat missende onderdelen vallen veel "montage-gaatjes" , dus ik ben op zoek naar dopjes voor plekken zoals de montage-gaten voor de achterrem , de onderkant van de BB etc.
Iemand tips waar ik normale zwarte platic dopjes kan vinden? Ik ben de hele praxis al een paar keer doorgeweest en daar hadden ze echt niets.
Ik wil namelijk veel gaatjes opvullen/dichtmaken omdat het natuurlijk ook een fiets voor slecht weer word.

- Een mooie 1 inch top-cap, ik heb er een van BBB bijgekregen (waarom niet de top-cap van chris king? -> die zat niet in de koop inbegrepen) maar als iemand nog een leukere heeft in de kleuren zwart/blank alu. Het moet er dus 1 zijn voor 1", 1 1/8 past helaas niet.

Dus ,het project ligt bepaald niet stil en ik probeer jullie op de hoogte te houden.

Grtz.
Rubenio

paulchris
Forum-lid

paulchris 26 feb 2008 22:15

Klinkt erg goed Rubenio! Ben erg benieuwd naar de foto's. Voor de dopjes misschien een goede ijzerwarenzaak zoeken?
Ik weet het zeker denk ik

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 02 mar 2008 21:48

[quote="rubenio"]Even een update:

- Door wat missende onderdelen vallen veel "montage-gaatjes" , dus ik ben op zoek naar dopjes voor plekken zoals de montage-gaten voor de achterrem , de onderkant van de BB etc.
Iemand tips waar ik normale zwarte platic dopjes kan vinden? Ik ben de hele praxis al een paar keer doorgeweest en daar hadden ze echt niets.
Ik wil namelijk veel gaatjes opvullen/dichtmaken omdat het natuurlijk ook een fiets voor slecht weer word.

[/quote]

Ik heb laatst iets op Marktplaats gezien, ik ga even zoeken en meld me zo weer met een EDIT als het nog te vinden is.

EDIT:
Het was hier: http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... &Itemid=96

w0uter
Forum-lid

w0uter 03 mar 2008 10:24

Het gaatje aan de onderkant van het BB moet je juist niet dicht maken! Als er toch water in het frame komt, en dat gebeurt, is dat het gat waar het water er weer uit kan!

rubenio
Forum-lid

rubenio 04 mar 2008 14:31

Ja maar het is ook bedoeld tijdens een rit , zodat er niet teveel water inkomt.
Na een ritje in de regen haal ik het onderste dopje bij de BB en het dopje bij mijn achterrem los.
Verder zitten er in de liggende achtervork ook nog wat micro-gaatjes.
Maar ik probeer de fiets regen-proof te maken, ik wil er een goede fiets van maken die na een jaar door de regen ook nog goed is.

Grtz.
Rubenio

rubenio
Forum-lid

rubenio 31 mar 2008 00:05

Ik ben wel even een update verplicht:

In principe is de fixer nagenoeg af , alleen nog 2 ringen om het balhoofd vast te zetten en een voorremmetje. (Iemand nog een voorem liggen ? Alleen de klauwen/beugels.)
Dat zou op korte termijn moet lukken ( het was eigenlijk de bedoeling dat ie allang af zou zijn maar ik zit echt erg krap in de tijd op dit moment en er werken ook veel dingen tegen waar ik niet op had gerekend)

Kortom nog even geduld en dan kan ik hopelijk einde volgende week een paar foto'tjes van het mooie resultaat laten zien!

Grtz.
Rubenio

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 12 mei 2008 22:50

Is ie klaar?

rubenio
Forum-lid

rubenio 13 mei 2008 02:10

Jahjah , ik heb alleen nog niet de tijd gevonden voor een mooie eindpost met alle info en foto's want ik heb afgelopen tijd intensief geleerd voor examens die volgende week beginnen.
Dus als dat achter de rug is zal ik het even regelen en word ik weer een stuk actiever op dit forum.

Grtz.
Rubenio

tiest
Forum-lid HC

tiest 13 mei 2008 23:41

Ik heb altijd geleerd: Als je moet leren voor je examens heb je de rest van je schooltijd te weinig gedaan!
Heb dan ook meer geleerd voor m'n theorie examen dan voor mn VMBO diploma.

Man schiet op met die foto's. Ben benieuwd!

jazzper
Forum-lid

jazzper 15 mei 2008 22:16

duurt lang :D

ik zit ook aan poedercoaten te denken. Ik heb nog een frame die precies mijn maat is en zo lekker fietst. Oud begin jaren 90 peugeotje. En ik werk in amersfoort dus vlak bij die spuiter. Vind 7 tientjes an sich niet te veel, maar wel veel voor een oud brik. Zou je me het adres kunnen pmmen? Was 70 de minimum prijs of kwam dat door extras of kleur?

hele topic gelezen en zoals iemand in het begin zei: dit is zooo veel leuker dan even paar ruggen neer leggen voor de zoveelste bianchi (no offence).
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)

Plaats reactie