Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Rake klappen tijdens wielerondje.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 13 apr 2010 11:09

[quote="Amclassic-fan"]Precies overal in Nederland (en ook daarbuiten) kan het gewoon normaal, gewoon een trainingswedstrijdje op een afgesloten parcours rijden doordeweeks 's avonds. Maar in Nijmegen en bijv op 't Kluis is het normaal om op de openbare weg te koersen... En daar krijgen alle wielrenners een lekkere naam van.

Maar goed de groep die langs kwam rijden reed zeker niet vollebak en ze kwamen gewoon rustig langs de auto heen. Die kerel heeft ook wel gevoel voor overdrijven, 3x geduwd worden en dan zeggen dat je in elkaar geslagen bent... De journalist van de Gelderlander zou zich ook wel heel diep moeten schamen voor dit prulwerk.[/quote]

+1
Wel stoer wielrennertje spelen, maar als 't er op aan komt, bang om een rugnummer op te spelden ;)
Dat die kerel 'n duw krijgt snap ik wel, ik zou 'm ook een duw geven als hij mij van m'n fiets trok.

niels1979
Forum-lid

niels1979 13 apr 2010 13:12

@Tommeke
Je zit al op 3 forums af te geven op de wedrenners terwijl je zelf nog nooit een meter meegereden hebt.

Alleen in de eerste 2 groepen wordt er hard gereden en dat zijn bijna allemaal wedstrijdrijders en die weten best hoe je moet koersen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2010 14:20

Koersen doe je op een afgesloten parcours en niet op de openbare weg! Vraag me af wat voor wedstrijdrenner je bent als je zonodig volle bak op de openbare weg moet koersen zonder daarbij rekening te houden met verkeersregels en andere verkeersdeelnemers...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

forza
Forum-lid

forza 13 apr 2010 14:29

Het lijkt wel een camera van bananasplit, dit is geen beveiliging van een verborgen camera. Riekt inderdaad naar uitlokking.
eigenwijs is ook wijs...

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 13 apr 2010 16:11

Ik had wel wat meer verwacht van de titel, rake klappen zijn ver te zoeken... zonde...

edwin01
Forum-lid

edwin01 13 apr 2010 16:51

[quote="Buzz"]Afbeelding Zal binnenkort eens op en over die auto trappen...

Afbeelding[/quote]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat Shimano een jaar of 70 geleden machinegeweren produceerde, maar ik weet niet of ze dat nog steeds doen....

simic
Forum-lid

simic 13 apr 2010 21:50

[quote="Chasse Patate"]Ik had wel wat meer verwacht van de titel, rake klappen zijn ver te zoeken... zonde...[/quote]

Zo doet de reactie van de bewoner wel overkomen.

Dit is niet echt het voorbeeld van hoe wedstrijdrenners zich soms gedragen op de weg. Op het filmpje doen de wielrenners niets verkeerd. Maar je ziet soms hier (wedstrijd)renners die lappen alle regels aan hun laarzen. En koersen doe je op een afgesloten parkoers/baan. Waarom ons wel sociaal gedragen met een citybike en zodra we een racezadel onder onze kont hebben niet?

mauricev
Forum-lid

mauricev 13 apr 2010 23:17

Die oude vent heeft blijkbaar niets anders te doen dan heel de dag wachten tot dat er eindelijk een groep fietsers voorbij komt en er dan één vanaf te rukken. Zielig hoor. Het zijn maar fietser! Ga wat nuttigs doen dan te lopen klagen over een groepje fietsers. Als die auto daar niet stond hadden ze ook niet over "zijn" stoep hoeven te fietsen.

En zielig van die fietser in het rood wit dat hij gelijk begint te duwen en te slaan. Als de fietser schade had had hij gelijk de politie moeten bellen en aangifte moeten doen.

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 14 apr 2010 00:36

Vanavond weer met de hele bups van de Wedrenners langs z'n huis gereden. Volgens mij zijn alle groepen zonder incident gepasseerd. Ik kon ook de camera niet zien. Jammer, ik had nog graag even gezwaaid ;)

mm
Forum-lid

mm 14 apr 2010 23:36

zag deze info en film, ik zou ook zo gereageerd hebben naar zo`n groep fietsers.
Ik had ze gewoon een flink pak op hun donder gegeven, is echt een nederlandse kutmentaliteit om zo te reageren ik schaam me altijd weer als ik tijdens vakantie dit soort lui tegenkom in dit soort situatie`s!
Vele rijders denken dat de openbare weg een circuit voor hun alleen is!
Door rood rijden/vloeken/spugen, etc.
Mijn vrouw is ook een keer door zulke malloten omver gereden tijdens een inhaalaktie waar het niet kon.werden we ook uitgemaakt dat we te langzaam reden!
Wij reden 28pu,
maar er zijn ook gelukkig nette rijders die WEL kunnen genieten

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 apr 2010 23:41

[quote="MM"]zag deze info en film, ik zou ook zo gereageerd hebben naar zo`n groep fietsers.
[/quote]

Duh??? Hoezo? Die groep reedt daar niet al te snel langs en die vermeende gast had zijn auto EN BLOCK op de weg gezet. Gek he dat ze over het voetpad gaan.

Heb je wel hetzelfde filmpje gezien?

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 15 apr 2010 00:41

[quote="MM"] Vele rijders denken dat de openbare weg een circuit voor hun alleen is![/quote]

Die "beste" man dacht ook dat die openbare weg van hem alleen was
door zijn auto midden op de straat te zetten.
Bikers are not alone

Plaats reactie