Ik denk het niet, zeker op zo'n korte rit. Het toont gewoon aan dat hij niet over zijn beste benen beschikt.
Tour de France 2025
Een vierde of vijfde plaats zou, gezien zijn niveau nu, een fantastisch resultaat zijn. Ik geloof er niet in. Er zou vandaag al heel mak moeten gereden worden wil hij niet opnieuw minuten verliezen.daniel1975 schreef: ↑19 jul 2025 06:59Ik vrees eerder dat ie voor 4-5 rijdt. Ik ben geen fan, maar iemand met zijn capaciteiten gun je een betere tour. Denk ook de nasleep van die val.Dubbeldekker schreef: ↑18 jul 2025 21:19 Remco strijdt in de marge voor plaats 2 of 3.
Geen probleem hoor, net zo spannend -zo niet spannender- dan de strijd voor geel.
En vandaag was zijn primeur voor een klimtijdrit. Het menneke rijdt niet voor niets in de witte trui rond hoor. Hij moet nog veel leren.
Met zijn palmares en een 3e plaats vorig jaar is leren niet echt een sterk excuus.
De val (die hem vier maand kostte) is inderdaad een mogelijke verklaring.
Als het vandaag vierkant draait zie ik Remco het laten lopen en zelfs de tour verlaten of zoals in de vuelta 2 jaar terug voor ritoverwinningen gaan.
Was in die vueltabergrit met zijn zwanezang toen ook niet de tourmalet te beklimmen? Ik denk het wel.
Was in die vueltabergrit met zijn zwanezang toen ook niet de tourmalet te beklimmen? Ik denk het wel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Verloor toen helemaal in het begin verrassend veel in afdaling Pourtalet en klim Aubisque. Beperkte daarna het verlies nog knap. Heel knap zoals hij soms even gas terugneemt om weer op eigen tempo door te gaan. Had het destijds over voeding. Raar dat hij er met zijn vermogen soms even helemaal doorheen zakt.
Niet zijken maar reiden !
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
En dat moet ie dus niet doen voor ritoverwinningen gaan, gewoon het klassement, leren, analiseren en door!
Leuk voor Vive le Velo als Remco een etappe wint, maar wat heeft ie eraan.
Hij was niet best gisteren dat zag je aan zijn rijden, dan valt 2 minuten in vingegaard ook mee. En dit was geen tijdrit.
Dit was in je eentje zo hard mogelijk een berg op. Dit had weinig met de diciplinne TT te maken waar hij zo goed in is door zijn houding en lichaamsbouw.
Leuk voor Vive le Velo als Remco een etappe wint, maar wat heeft ie eraan.
Hij was niet best gisteren dat zag je aan zijn rijden, dan valt 2 minuten in vingegaard ook mee. En dit was geen tijdrit.
Dit was in je eentje zo hard mogelijk een berg op. Dit had weinig met de diciplinne TT te maken waar hij zo goed in is door zijn houding en lichaamsbouw.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
V(17:25)=23,84km/u P(65kg)=470,51w P=7,24w/kg PP*(23min)=6,84w/kg PPP=106%@ammattipyoraily
PEYRAGUDES (last 6.92 km, 8.40 %, 581 m)
2022 | 19:46 | Pogacar, Vingegaard
2025 | 17:25 | Pogacar
| 17:54 | Vingegaard
| 18:31 | Roglic
| 19:00 | Plapp
| 19:02 | Onley
| 19:04 | Lipowitz
* onder de aanname dat Pogacar over het hele traject (23min lang) ongeveer datzelfde vermogen van 7,24w/kg zou hebben geleverd
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Evenepoel al aan het lossen???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik ben bang dat je voorspelling uit gaat komen. Hij ligt er nu al af.lugosi schreef: ↑19 jul 2025 07:59Een vierde of vijfde plaats zou, gezien zijn niveau nu, een fantastisch resultaat zijn. Ik geloof er niet in. Er zou vandaag al heel mak moeten gereden worden wil hij niet opnieuw minuten verliezen.daniel1975 schreef: ↑19 jul 2025 06:59Ik vrees eerder dat ie voor 4-5 rijdt. Ik ben geen fan, maar iemand met zijn capaciteiten gun je een betere tour. Denk ook de nasleep van die val.Dubbeldekker schreef: ↑18 jul 2025 21:19 Remco strijdt in de marge voor plaats 2 of 3.
Geen probleem hoor, net zo spannend -zo niet spannender- dan de strijd voor geel.
En vandaag was zijn primeur voor een klimtijdrit. Het menneke rijdt niet voor niets in de witte trui rond hoor. Hij moet nog veel leren.
Met zijn palmares en een 3e plaats vorig jaar is leren niet echt een sterk excuus.
De val (die hem vier maand kostte) is inderdaad een mogelijke verklaring.
Adversity is the Catalyst of Change