Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vandaag gehoord bij de fm

swannie
Forum-lid

swannie 25 apr 2017 07:55

svvander schreef: Is er trouwens geen Duits merk? Vreemd eigenlijk dat er vanuit die hoek nooit echt een merk is opgestaan of heb ik het mis.
Vroeger was er Sachs. Als ik me niet vergis heeft Sram dat destijds opgekocht.

alien
Forum-lid

alien 25 apr 2017 08:42

Yep. Schermen ze nog mee: "Born in the USA, engineered in Germany, made for the world."
Vorsprung durch Pedantik

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 25 apr 2017 09:49

havana schreef:Vandaar het testsysteem van de Consumentenbond. Een beste uit de test en de beste koop.

Beste uit de test zou Campa Chorus zijn. Beste koop SRAM.
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger was het zo hoe meer je de consumentenbond betaalde hoe beter je product uit de test kwam. Weet ik van iemand uit de detailhandel.

zaaf
Forum-lid

zaaf 25 apr 2017 10:41

alliance_0 schreef: Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger was het zo hoe meer je de consumentenbond betaalde hoe beter je product uit de test kwam. Weet ik van iemand uit de detailhandel.
Je betaalt ze niet voor een bepaald resultaat in een test. Je betaalt wel voor het gebruik van hun "beste getest" logo, en dat kan aardig in de papieren lopen. Dat is wel een klein verschil.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 25 apr 2017 10:48

Topic heet "vandaag gehoord bij de FM', dat geeft het al aan toch?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 25 apr 2017 11:56

We dwalen af. Wie is er vandaag nog bij de FM geweest en heeft er DAAR nog een mooi fabeltje gehoord?

Wisten jullie dat Shimano A en B kwaliteit produkten heeft? A kwaliteit gaat via de winkel van de dealer en B kwaliteit wordt via interwebwinkels verkocht. Echt waar! Daarom is die zooi via internet zo goedkoop

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 25 apr 2017 13:11

Niet alleen bij Shimano, ook bij verschillende banden (en dit is echt geen grap!).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 apr 2017 13:15

svvander schreef:Niet alleen bij Shimano, ook bij verschillende banden (en dit is echt geen grap!).
Oh en hoe weet je dat? Van de FM?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 apr 2017 17:43

svvander schreef:Niet alleen bij Shimano, ook bij verschillende banden (en dit is echt geen grap!).
Klopt volledig, alle producenten van fietscomponenten hebben een aparte lijn voor fietsenmakers en een andere voor de internetshops. :mrgreen:

Sommige mensen kan je echt alles wijsmaken. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 25 apr 2017 17:55

Lcsmet schreef:
Klopt volledig, alle producenten van fietscomponenten hebben een aparte lijn voor fietsenmakers en een andere voor de internetshops. :mrgreen:

Sommige mensen kan je echt alles wijsmaken. :D
Dan ben ik blij dat ik altijd van de goedkope internetproduktielijn gebruik maak. Want die gaat bij al bijna nooit kapot. Dus geen flets benul waarom dan de betere lijn voor de fietsenmakers zou moeten gebruiken :-)

Tis idd schokkend wat mensen zich allemaal laten vertellen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 25 apr 2017 20:57

Maar dat Shimano een andere lijn maakt geloven jullie dan wel? LOL Nee, van die banden is niet zo. Ik denk dat geen enkele fabrikant het in zijn hoofd zal halen om ook maar iets van zijn producten, via welk kanaal dan ook, aan lagere kwaliteit aanbieden.

Langs de andere kant vind ik het wel heel sterk hoe jullie reageren...
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 apr 2017 21:15

svvander schreef:Maar dat Shimano een andere lijn maakt geloven jullie dan wel? LOL Nee, van die banden is niet zo. Ik denk dat geen enkele fabrikant het in zijn hoofd zal halen om ook maar iets van zijn producten, via welk kanaal dan ook, aan lagere kwaliteit aanbieden.

Langs de andere kant vind ik het wel heel sterk hoe jullie reageren...
Sorry?? Soms verander je wel snel van mening.

Plaats reactie