Rake klappen tijdens wielerondje.
Je vraagt mij opnieuw naar mijn "feitenbron" maar - nogmaals (!!!) - waar zeg ik dan iets dat ik met een bron moet onderbouwen? Dat is juist het punt, helemaal nergens doe ik een dergelijke uitspraak. En dat je geen voorkennis hebt over deze zaak is geen aanname maar iets dat volkomen duidelijk werd uit jouw woordkeuze: helemaal nergens zeg je namelijk meer te weten over deze zaak en als dat wel het geval was geweest had je dit bij het formuleren van je (ongefundeerde) mening wel laten merken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
[quote="Timo 2.0"]helemaal nergens zeg je namelijk meer te weten over deze zaak en als dat wel het geval was geweest had je dit bij het formuleren van je (ongefundeerde) mening wel laten merken. [/quote]
Het was geen aanname geweest als er letterlijk was gepost: ik heb niet meer kennis over deze zaak dan wat hier staat.
Bovenstaand lijkt me toch duidelijk een aanname, hoe hoogst waarschijnlijk die ook is.
Het was geen aanname geweest als er letterlijk was gepost: ik heb niet meer kennis over deze zaak dan wat hier staat.
Bovenstaand lijkt me toch duidelijk een aanname, hoe hoogst waarschijnlijk die ook is.
Zolang geen van ons bij het incident was blijft alles een aanname, maar niet per se een blinde mening spuierij (ik kan tenslotte "feiten" via via gehoord hebben). Lijkt mij een helder verhaal, or so I'd presume 
Generaliseren is een oppervlakkige eigenschap.
Generaliseren is een oppervlakkige eigenschap.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
het vervelende hiervan is, dat iedereen weer eens op een hoop geveegd wordt, in dit geval de wielrenners. kwestie van nuanceren ipv generaliseren. overigens hulde voor marc dat hij met die kerel een gesprek voert, er zijn daar inderdaad al meer incidenten geweest. klappen verkopen gooit alleen maar olie op het vuur.
ik kan me overigens goed voorstellen dat "de wedrenners" (ondergetekende incluis) overlast veroorzaken, het is af en toe bij de beesten af. nog een wonder dat er zo weinig ongelukken gebeuren. sommige stukken moet je gewoon de snelheid aanpassen, hoe moeilijk dat soms ook is. de "koers" vooral niet te serieus nemen, da's mijn standpunt.
ik kan me overigens goed voorstellen dat "de wedrenners" (ondergetekende incluis) overlast veroorzaken, het is af en toe bij de beesten af. nog een wonder dat er zo weinig ongelukken gebeuren. sommige stukken moet je gewoon de snelheid aanpassen, hoe moeilijk dat soms ook is. de "koers" vooral niet te serieus nemen, da's mijn standpunt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heren op de vorige pagina, zullen we de persoonlijke vete lekker via PB uitvechten?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik snap dat soort groepen fietsers toch nooit zo erg.... Koersen doe je in de wedstrijd op een afgesloten parcours. Als je je op de racefiets buiten dat parcours begeeft, dan houd je je gewoon aan de geldende verkeers- en fatsoensnormen. Dus gewoon stoppen voor stoplichten, rekening houden met je medeweggebruikers en uitkijken voor oude dametjes op de fiets....
Is dat nou zo moeilijk.......
Is dat nou zo moeilijk.......
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Precies overal in Nederland (en ook daarbuiten) kan het gewoon normaal, gewoon een trainingswedstrijdje op een afgesloten parcours rijden doordeweeks 's avonds. Maar in Nijmegen en bijv op 't Kluis is het normaal om op de openbare weg te koersen... En daar krijgen alle wielrenners een lekkere naam van.
Maar goed de groep die langs kwam rijden reed zeker niet vollebak en ze kwamen gewoon rustig langs de auto heen. Die kerel heeft ook wel gevoel voor overdrijven, 3x geduwd worden en dan zeggen dat je in elkaar geslagen bent... De journalist van de Gelderlander zou zich ook wel heel diep moeten schamen voor dit prulwerk.
Maar goed de groep die langs kwam rijden reed zeker niet vollebak en ze kwamen gewoon rustig langs de auto heen. Die kerel heeft ook wel gevoel voor overdrijven, 3x geduwd worden en dan zeggen dat je in elkaar geslagen bent... De journalist van de Gelderlander zou zich ook wel heel diep moeten schamen voor dit prulwerk.
[quote="Caranium"]Zieke gast, hij stond ze gewoon op te wachten. Die wielrenner zou aangifte moeten doen![/quote]
Is al meerdere malen gedaan, maar de Kranenburgse Polizei heeft het te druk met drugstoeristen op te wachten bij de grens.
Wat betreft die kerel: ik begrijp dat het frusterend kan zijn als er zovaak groepen wielrenners langs je weg komen (doodlopend voor autoverkeer dus waarschijnlijk wilde hij daar graag rustig wonen) en vooral omdat de Wedrenners er ook langskomen.
Maar om zelf het recht in eigen handen te nemen en daardoor fietsers in gevaar te brengen (takken en auto's op de weg) is natuurlijk verkeerd en dat zou ook zeker bestraft moeten worden. Helaas zal dat waarschijnlijk pas echt gebeuren als er een aantal gewonden zijn gevallen.
Is al meerdere malen gedaan, maar de Kranenburgse Polizei heeft het te druk met drugstoeristen op te wachten bij de grens.
Wat betreft die kerel: ik begrijp dat het frusterend kan zijn als er zovaak groepen wielrenners langs je weg komen (doodlopend voor autoverkeer dus waarschijnlijk wilde hij daar graag rustig wonen) en vooral omdat de Wedrenners er ook langskomen.
Maar om zelf het recht in eigen handen te nemen en daardoor fietsers in gevaar te brengen (takken en auto's op de weg) is natuurlijk verkeerd en dat zou ook zeker bestraft moeten worden. Helaas zal dat waarschijnlijk pas echt gebeuren als er een aantal gewonden zijn gevallen.
Misschien is het voor de Wedrenners beter de wekelijks route aan te passen en andere route nemen dan via Monsterdeich Ik vind de aanloop hiernaar toe (paaltjes, botonblokken en scherpe bochtjes)voor de snelle jongens in grote groepen erg gevaarlijk. De eersten rijden er vrij gemakkelijk doorheen maar de achtersten moet weer volop in de pedalen om vervolgens met snelheden van boven de 40/45 langs het huis te razen om zich weer bij de kop van de groep te nestelen.
Ook de daarop volgende weg naar rechts Leuter Strasse naar Zyflich is erg onoverzichtelijk met de bochtjes en begroeiing langs de weg, met name de achterste renners zitten constant aan de remhendels . Heb al een paar keer meegereden maar dit gaat hier echt loeihard.. en rakelings langs andere tegemoetkomende toerfietsers. Soms ook echt onverantwoord hier. De rest van de route door Duitsland vanaf Zyflich is overzichtelijker en kan je weer lekker knallen. Maar het blijft opletten.
Dit is ook de doorn in het oog van de bewoner(s) waarmee ik zijn acties absoluut niet goedkeur. In tegendeel.
Helaas worden nu ook wel alle (onschuldige) wielrijders hiervan de dupe
Ook de daarop volgende weg naar rechts Leuter Strasse naar Zyflich is erg onoverzichtelijk met de bochtjes en begroeiing langs de weg, met name de achterste renners zitten constant aan de remhendels . Heb al een paar keer meegereden maar dit gaat hier echt loeihard.. en rakelings langs andere tegemoetkomende toerfietsers. Soms ook echt onverantwoord hier. De rest van de route door Duitsland vanaf Zyflich is overzichtelijker en kan je weer lekker knallen. Maar het blijft opletten.
Dit is ook de doorn in het oog van de bewoner(s) waarmee ik zijn acties absoluut niet goedkeur. In tegendeel.
Helaas worden nu ook wel alle (onschuldige) wielrijders hiervan de dupe
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
Zojuist pas het filpje bekeken. Normaal gesproken ben ik fel tegen met name grote groepen wielrenners die denken dat de hele weg van hen is. In dit geval doen de wielrenners in eerste instantie weinig verkeerds. Ze wijken uit voor de auto en rijden een stukje over de stoep en zo te zien was dat geen probleem. Het zou me inderdaad niets verbazen als de man zijn eigen auto op de straat geparkeerd heeft en een flink aandeel heeft in dit incident.
Het enige dat ik (een paar) wielrenners kan verwijten is het feit dat ze de man echt te lijf gaan en gaan slaan. Van de andere kant als een fietsmaat echt van zijn fiets getrokken wordt kan ik me voorstelen dat je hem wilt beschermen.
Het enige dat ik (een paar) wielrenners kan verwijten is het feit dat ze de man echt te lijf gaan en gaan slaan. Van de andere kant als een fietsmaat echt van zijn fiets getrokken wordt kan ik me voorstelen dat je hem wilt beschermen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Edwin01"]Ik snap dat soort groepen fietsers toch nooit zo erg.... Koersen doe je in de wedstrijd op een afgesloten parcours. Als je je op de racefiets buiten dat parcours begeeft, dan houd je je gewoon aan de geldende verkeers- en fatsoensnormen. Dus gewoon stoppen voor stoplichten, rekening houden met je medeweggebruikers en uitkijken voor oude dametjes op de fiets....
Is dat nou zo moeilijk.......[/quote]
Niet voor de meeste wielertoeristen , maar wel voor de egorijders die op wedstrijdrijders willen lijken en het begrip "Toertocht" niet kennen. Die enkele hun eigen wetten hanteren bij zulke ritten . Deelnemers die andere in gevaar brengen met hun rijgedrag .
Je zou zo Herman van Veen kunnen draaien met Opzij Opzij .
Is dat nou zo moeilijk.......[/quote]
Niet voor de meeste wielertoeristen , maar wel voor de egorijders die op wedstrijdrijders willen lijken en het begrip "Toertocht" niet kennen. Die enkele hun eigen wetten hanteren bij zulke ritten . Deelnemers die andere in gevaar brengen met hun rijgedrag .
Je zou zo Herman van Veen kunnen draaien met Opzij Opzij .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.