Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 18:37

Zonder oortjes was het anders gelopen imho. Of eerder gepakt of gewonnen. Dit is inderdaad zeer laf koersen, zeker ook het plakken van de sterkste renner op dit moment ipv tijd winnen. Ik hoop dat GT een serieuze off day heeft en TD een super TT rijdt. Kijken of Sky dan nog blij is met hun strategie.
Bah!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2018 18:38

daniel1975 schreef: 19 jul 2018 18:19
Keezx schreef: 19 jul 2018 18:09
Zorro schreef: 19 jul 2018 17:50 Doorijden en zo laten zien dat je zo goed bent maar niet dit lamme afstopper gedrag.
Nog nooit een wedstrijd gereden?
Da's al 300 jaar hele normale wielrenploegentactiek.......
Hoe vaak heb jij een serieuze gele trui kandidaat af zien stoppen ipv voorsprong maximaliseren?
Dit is te zot voor worden, ***ploeg. Froome moet en zal winnen, maar zelfs al wint ie, dan zal die droeftoeter nooit als grote renner worden herinnerd.
Nooit een wedstrijd gereden (doet er ook niet toe al zal jij graag doen geloven van wel) en zoals ik al zei begrijp ik het wel maar vind het niks.

Zoals ik ook al zei volgt Thomas gewoon stalorders op door niet met Dumoulin door te gaan aangezien hij zo Froome, die toch al op de limiet zat, als nog steeds kopman een draai om zijn oren zou geven.

Thomas met ballen had lak aan die stalorders gehad en dat had ik wel mooi gevonden.

Dat 'het' zo al 300 jaar werkt zal me jeuken Keezx. 300 jaar verveling.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 19 jul 2018 19:06

El Pistolero schreef: 19 jul 2018 17:43 K*t Sky.
Het is een teamsport best man.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 19 jul 2018 19:13

Wij moeten blij zijn dat Thomas niet door mag rijden, anders wint hij zeer ws ook tijd op Tom!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 19 jul 2018 19:34

Emil1 schreef: 19 jul 2018 17:53 Echt de doodsteek voor het wielrennen die ploeg. Door het berekend rijden van die labratten staat dus zelfs bij een etappe als dit de uitkomst al vast.
Labratten, ik had niet eerder gehoord moest wel lachen.

We gaan zo natuurlijk over en jaar of 10 naar een situatie toe dat er op de minuut nauwkeurig de eind tijd kan worden voorspeld.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 jul 2018 19:42

Zorro schreef: 19 jul 2018 17:50 Doorijden en zo laten zien dat je zo goed bent maar niet dit lamme afstopper gedrag.
Hoe vaak heb jij een serieuze gele trui kandidaat af zien stoppen ipv voorsprong maximaliseren?
CUT
Afstoppen? Da's toch wel iets heel anders...
De meesterknecht/schaduwkopman gaat niet een/de concurrent helpen en al helemaal niet vlak voor de finish van een bergetappe.
Als tie het wel zou doen gaat ie een pittig gesprek met de ploegleiding tegemoet.....
Natuurlijk gebeurt dat wel eens met ploeggenoten onderling, maar Thomas loopt vooralsnog in de pas.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 19 jul 2018 19:45

Was dus een motorrijder die tegen Nibali reed.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2018 19:51

Keezx schreef: 19 jul 2018 19:42

CUT
Afstoppen? Da's toch wel iets heel anders...
De meesterknecht/schaduwkopman gaat niet een/de concurrent helpen en al helemaal niet vlak voor de finish van een bergetappe.
Als tie het wel zou doen gaat ie een pittig gesprek met de ploegleiding tegemoet.....
Natuurlijk gebeurt dat wel eens met ploeggenoten onderling, maar Thomas loopt vooralsnog in de pas.
Laat maar.

Je reageert niet op mijn laatste post (18:36) maar een eerdere en hierdoor trek je de hele 'discusie' weer scheef.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2018 20:23

Wat heeft Kruijswijk enorme moed getoond... Heb bijna geen stem meer over, eerst voor Kruijswijk en daarna voor Dumoulin :) Ik ben nog chagrijnig van het eindresultaat maar Kruijswijk heeft geweldig gereden en Dumoulin heeft het daarna nog geprobeerd.

Froome is momenteel de minste van de drie. Maar wat is het jammer dat Froome en Thomas zo heerlijk achter de "labratten" van SKY kunnen meefloaten. Castroviejo, Kwiatkowski en daarna Bernal... om even tempo te maken is wel erg luxe...

We gaan zo natuurlijk over en jaar of 10 naar een situatie toe dat er op de minuut nauwkeurig de eind tijd kan worden voorspeld.
Dat doen ze bij SKY al
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2018 20:56

Wat een vreemde onderbuikreacties zeg. Sky was gewoon weer een maatje te sterk maar oh wat hebben de Nederlanders ze pijn gedaan vandaag!! Thomas is gewoon een beer van een renner met een punch voor een eindsprintje berg op. Grote klasse dus. En Dumolin zit er gewoon heel netjes bij, die doet echt niet onder voor Froome en Thomas maar moet er net iets harder voor knokken met zijn gehavende ploeg.

Dat schakelfoutje was stom of jammer maar de punch van Thomas is denk ik net iets feller. Hoewel je kon zien dat Tom het plan had om volle bak voor de sprint te gaan net voor die schakelfout.
Pracht koers weer. Dit heb ik in jaren niet gezien in de tour.
Alleen schaam ik me echt dood voor al die vermeende NL supporters op de Alp. Zij zijn indirect de reden voor de val van Nibali. Echt schandalig dat volk. En die aanval op Froome was ook om te kotsen.
Wat een idioten!
Daar word ik nou chagrijnig van!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

robbiey
Forum-lid

robbiey 19 jul 2018 21:02

En zo gaat froome ook de Vuelta winnnen. En ja dat zal linksom rechtsom herinnert worden zeker! En helemaal omdat geen doping is bewezen en dus op grond daarvan kan worden gezegd dat het een hele hele hele knappe prestatie is.
Overigens wordt nu weer gezegd dat froome (sky) saai rijdt maar de tour moet de 3de week nog in en en en kijk even naar het rijden van froome in de 3de week giro dit jaar. Saai? Zeg maar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2018 21:05

Ben benieuwd of Sky nu echt Thomas gaat slachtofferen zolang TD daar zit.
11sec is wel heel minimaal om te gaan gokken op de TT.
Als het gat met TD niet minimaal 30sec is voor de TT vraag ik mij af of Thomas een off-day moet krijgen van de ploeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie