Vandaag gehoord bij de fm
- Infinito GB
- Forum-lid
Een KMC missing link is op alle merken bruikbaar, dus ook op een Campa ketting
Klopt maar dat kost relatief veel geld zo'n ding. Terwijl ie er gewoon bij zit bij een SRAM ketting.
Afgelopen vrijdag bij De Pedaleur.
"Met Ultegra 6850 kun je niet synchro-shiften". Ik demonsteer dat 't wel kan met mijn eigen fiets. "Maar het kan toch niet".
Even later
"Zit speling op je wielen, je bodylagers zijn eraan". Ik uitleggen dat dit beetje speling normaal is en hoort bij deze wielen (zo weet je dat de preload niet te hoog is).
"Met Ultegra 6850 kun je niet synchro-shiften". Ik demonsteer dat 't wel kan met mijn eigen fiets. "Maar het kan toch niet".
Even later
"Zit speling op je wielen, je bodylagers zijn eraan". Ik uitleggen dat dit beetje speling normaal is en hoort bij deze wielen (zo weet je dat de preload niet te hoog is).
Laatst gewijzigd door havana op 23 apr 2017 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Welk type SRAM ketting gebruik je?havana schreef:.....
Ik gebruik overigens geen KMC meer. Ik vind ze erg luidruchtig worden als ze wat gelopen hebben. SRAM kettingen hebben dat veel minder, en komen net als KMC met een snelschakel. Qua prijs maakt het niks uit...
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
ericpeters
- Forum-lid HC
In alle testen wat ik heb gelezen gingen de Campa kettingen altijd langer mee dan de andere merken. De Chorus was het beste maar iets zwaarder dan de record
EP
EP

Maar die gaat niet 2x langer mee dan SRAM en is wel meer dan 2x zo duur. Bovendien geen snelschakel, plug je die er wel tussen wordt het allemaal nog duurder.
@Vincent
Ik pak meestal de goedkoopste of de een na goedkoopste. Rival of Force geloof ik.
@Vincent
Ik pak meestal de goedkoopste of de een na goedkoopste. Rival of Force geloof ik.
-
specializedmerida
- Forum-lid
Hoorde je dat bij de FM 
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
dan lees je andere testen dan ik doe sinds 10speed komt shimano altijd als beste uit de bus, nipt voor campa dat wel, maar vooral ook goedkoper.ericpeters schreef:In alle testen wat ik heb gelezen gingen de Campa kettingen altijd langer mee dan de andere merken. De Chorus was het beste maar iets zwaarder dan de record
EP
Veel hangt af van de parameters van de testen en de "ondervraagden". (En wie ze afneemt).
Een voorbeeld:
Moest je aan 100 Vlaamse professionelen (daarmee bedoel ik mensen die beroepsmatig bezig zijn met het thema) vragen welke wagen de beste is, dan zal je als antwoord bijvoorbeeld krijgen: de BMW 3. Waarom? In België goede restwaarde bij de leasing, goede kortingen, sportieve looks, goede kwaliteit etc. (Dit zijn de parameters die ze zelf aangeven op een open vraag).
Maar als je aan 50 Nederlandse willekeurige chauffeurs vraagt welke zij de beste wagen vinden, om dagelijks mee te rijden, dan krijg je als antwoord bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander PHEV... (Hier zijn de parameters opgelegd en het publiek is niet zo willekeurig als ik het jullie voorstel).
Dom voorbeeld, maar het is niet anders met groepen van Shimano, Campa of SRAM. Prijs-kwaliteit zullen de Japanse groepen altijd goed scoren (is bij veel producten het geval), qua gevoel en look zullen de Italianen dan veel beter scoren en Qua prijs de Amerikaanse.
Is er trouwens geen Duits merk? Vreemd eigenlijk dat er vanuit die hoek nooit echt een merk is opgestaan of heb ik het mis.
Een voorbeeld:
Moest je aan 100 Vlaamse professionelen (daarmee bedoel ik mensen die beroepsmatig bezig zijn met het thema) vragen welke wagen de beste is, dan zal je als antwoord bijvoorbeeld krijgen: de BMW 3. Waarom? In België goede restwaarde bij de leasing, goede kortingen, sportieve looks, goede kwaliteit etc. (Dit zijn de parameters die ze zelf aangeven op een open vraag).
Maar als je aan 50 Nederlandse willekeurige chauffeurs vraagt welke zij de beste wagen vinden, om dagelijks mee te rijden, dan krijg je als antwoord bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander PHEV... (Hier zijn de parameters opgelegd en het publiek is niet zo willekeurig als ik het jullie voorstel).
Dom voorbeeld, maar het is niet anders met groepen van Shimano, Campa of SRAM. Prijs-kwaliteit zullen de Japanse groepen altijd goed scoren (is bij veel producten het geval), qua gevoel en look zullen de Italianen dan veel beter scoren en Qua prijs de Amerikaanse.
Is er trouwens geen Duits merk? Vreemd eigenlijk dat er vanuit die hoek nooit echt een merk is opgestaan of heb ik het mis.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
Vandaar het testsysteem van de Consumentenbond. Een beste uit de test en de beste koop.
Beste uit de test zou Campa Chorus zijn. Beste koop SRAM.
Beste uit de test zou Campa Chorus zijn. Beste koop SRAM.