Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
ghulst
- Forum-lid
ghulst
05 okt 2016 17:13
Ja, ik geloof het wel.

Ik heb er nog geen spijt van gehad dat ik op de fiets gestapt ben, dus dat is een goed begin. Verder is er nog een hoop om aan te wennen. Vooral het gewicht, of juist het gebrek daaraan, is heel apart. Zeker met de stevige wind die hier langs de Oosterschelde waaide, merk je wel dat deze fiets heel anders reageert dan mijn gewone 'dagelijkse' fiets. (Maar goed, volgens het Ghost boekje zou deze fiets ongeveer 7,3 kg moeten wegen. Nog niet gewogen.)
Er is nog een hoop te leren, oefenen, beter te krijgen, maar ik denk dat ik dat wel leuk ga vinden.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
05 okt 2016 18:26
Ben je van plan "alleen maar hard" te gaan fietsen? Ik vind je snelheid best hoog voor de eerste keer met veel wind.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
05 okt 2016 18:50
Met 3x in de week tussen de 3 en 10km hardlopen moet de conditie er al een heel eind zijn natuurlijk.
Campagnolo Ultra Dork
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
05 okt 2016 20:04
Ernie C. schreef:Met 3x in de week tussen de 3 en 10km hardlopen moet de conditie er al een heel eind zijn natuurlijk.
Ja, maar het lijkt me ook niet verkeerd om aan de fietshouding te wennen, zonder dat het direct hard moet. Qua blessures is lopen natuurlijk veel kritischer, maar dat wil nog niet zeggen dat je met fietsen nergens last van hoeft te hebben.
-
ghulst
- Forum-lid
ghulst
05 okt 2016 22:42
Ik had eerder deze week al een ander topic geopend met de vraag voor suggesties en daar kwam alleen iets uit van "ga maar gewoon fietsen". Nou loop ik inderdaad wel wat hard en als ik afspraken hier in en om de stad heb, dan ga ik meestal wel op mijn gewone fiets. Dus een beetje conditie is er inmiddels wel. Hoop ik.
Maar goed, dit was gewoon een testrondje. Ik had in mijn hoofd dat ik deze twee bruggen wilde rijden, omdat ik dat gewoon een keer gedaan wilde hebben.

Verder niets. Ik ben zeker wel op zoek naar iets van een trainingsmethode. Nu heb ik gewoon flink doorgereden zonder wat dan ook te meten. iPhone in mijn hardlooparmband om een ruwe meting van tijd en afstand te hebben en verder niet. (En nee, ik had zeker niet de hele weg wind mee. Langs de Oosterschelde was het flink trappen tegen de wind in.) Maar goed, ik ben me ervan bewust dat als ik verder wil, dat ik andere dingen moet doen dan dit.

-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
06 okt 2016 20:21
Met "ga maar gewoon fietsen" wordt natuurlijk niet bedoeld een rondje rijden met harde wind en een snelheid waar menig forumlid jaloers van wordt
Het is toch gewoon heerlijk om meteen eens te testen wat er nu mogelijk is met een echte racefiets. Ik geef je groot gelijk om de eerste ronde zo te rijden. Je hebt als het goed is nog een heel leven voor je om verstandige trainingen af te werken. De afstand was trouwens wel heel verstandig gekozen.
Campagnolo Ultra Dork
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
06 okt 2016 21:03
Jezelf kunnen pacen is één van de moeilijkste kwaliteiten/eigenschappen die zelfs veel profwielrenners nog niet onder de knie hebben

. Niets mis mee, zo lang je jezelf niet opblaast en/of blessures krijgt.
Volle bak is misschien niet de beste methode, maar om nou te beginnen met een slakkenduurtraining. Ik zou die 30km gewoon mooi verder uitbouwen. Deze week 2-3x 30km, volgende week 2-3x 40km en voor je het weet rijdt je je eerste rit van 100km. Gemiddeldes moet je niet op letten met deze omstandigheden (regen, wind, nat wegdek) is daar geen eer te behalen, probeer dan eens een Strava segmentje met de wind in de rug op een lang recht stuk waar weinig verkeer is.
-
ghulst
- Forum-lid
ghulst
06 okt 2016 22:24

Misschien wel eens wat oefenen met pacen. Iets rustiger dezelfde afstand. En dan wat regelmatiger of zo. De komende paar weken moet ik nog aardig blijven lopen, omdat ik nog een 10km te doen heb. Maar ik wil in ieder geval wat afwisselen deze weken en daarna verder opbouwen.
Oh, Ernie, ik pak die eerste regel natuurlijk direct als een compliment op.

Bedankt.