Ben de fietsschoentjes aan het aandoen en als ik naar de bomen kijk ben ik benieuwd of ik die 24 erg lang ga volhouden53x11 schreef:Best wel geruststellend als je zoals ik gister slechts 24 km/u gaat, maar dan ziet dat je dankzij tegenwind toch 300 watt aan het leveren bent
Hoe berekenen jullie het gemiddelde?
De vraag die ik had was eigenlijk: stel je je km teller zo in dat als je stilstaat, hij ook qua gereden tijd stilstaat of laat je hem doorlopen. Dat zijn op mijn Garmin 810 de opties (of laat je het niet meetellen als je onder een bepaalde snelheid komt)53x11 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het maar een rare vraag. Snelheid meet je in km per uur, oftewel, deel het aantal kilometers door het aantal uren dat je hebt gereden en voila!
Alle andere manieren zijn trucjes om je ego te boosten. En als je je druk maakt om stoplichten e.d., dan kijk je toch gewoon naar de gemiddelde snelheid over (bijvoorbeeld) strava segmenten waar geen stoplicht oid in zit? Desnoods maak je het (privé) segment zelf aan.
Ik was nieuwsgierig hoe jullie dit hebben.
In mijn geval dus zonder trucjes: gereden afstand gedeeld door de tijd. En ik gebruik strava om te zien of ik nog een beetje vooruit ga/kom 
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Auto start-stop en thats all
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij het uitlezen kun je je effectieve tijd zien en de tijd die je onderweg bent geweest.ramniv schreef:De vraag die ik had was eigenlijk: stel je je km teller zo in dat als je stilstaat, hij ook qua gereden tijd stilstaat of laat je hem doorlopen. Dat zijn op mijn Garmin 810 de opties (of laat je het niet meetellen als je onder een bepaalde snelheid komt)53x11 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het maar een rare vraag. Snelheid meet je in km per uur, oftewel, deel het aantal kilometers door het aantal uren dat je hebt gereden en voila!
Alle andere manieren zijn trucjes om je ego te boosten. En als je je druk maakt om stoplichten e.d., dan kijk je toch gewoon naar de gemiddelde snelheid over (bijvoorbeeld) strava segmenten waar geen stoplicht oid in zit? Desnoods maak je het (privé) segment zelf aan.
Ik was nieuwsgierig hoe jullie dit hebben.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik doe het de Neanderthal-way; ik kijk op de klok als ik weg ga, ik kijk op de klok als ik terug ben, trek een eventuele koffiestop er van af en deel dan door het aantal kms. Meestal heb ik dan over een lange afstand (100km) een redelijk laag gemiddelde, 24-25. Is het dan toch een keer 27 of hoger dan doe ik een dansje.daniel1975 schreef:Auto start-stop en thats all
Ook ik vind het leuk om te merken dat ik sterker en sneller geworden ben, of misschien gewoon beter in bochten.
Na iets meer dan anderhalf jaar fietsen is het mij wel duidelijk dat een gemiddelde echt van zoveel dingen afhangt; ben je alleen? veel of weinig wind, te weinig gegeten, teveel verkeersdrukte, smalle bochtige fietspaadjes of een route die je niet goed kent (zoeken!), kou en regen. Niet te vergeten de lengte van de rit.
Ik denk eigenlijk dat zo'n chique vermogensmeter in je pedalen een veel betere indicatie is maar dat heb ik nou eenmaal niet.
Veni. Vidi. Fietsie.
Niet, dat doet mijn Cateye Strada. Gereden afstand wordt gedeeld door gereden tijd. Geen pulsen van de sensor betekend dus dat er niet gefietst wordt en de tijd dat de fietst stilstaat telt niet mee in de berekening.
-
specializedmerida
- Forum-lid
Het gebeurd ook wel dat je een laag gemiddelde hebt gereden en dat je in Strava toch redelijk wat PR's hebt gereden.
Ik let dus ook niet meer op gemiddelde snelheid, maar ik kijk altijd naar de resultaten die je op segmenten heb gereden, per segment kan je je eigen resultaten bekijken met de datum erachter, als daar een stijgende lijn zichtbaar is ben ik tevreden ondanks een laag gemiddelde
Ik let dus ook niet meer op gemiddelde snelheid, maar ik kijk altijd naar de resultaten die je op segmenten heb gereden, per segment kan je je eigen resultaten bekijken met de datum erachter, als daar een stijgende lijn zichtbaar is ben ik tevreden ondanks een laag gemiddelde
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
specializedmerida
- Forum-lid
Ik fiets altijd alleen dus ik hoef op niemand indruk te maken, en mezelf voor de gek houden ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt.amclassic-fan schreef:Die PR's zegt toch ook niet zoveel, hoe harder het waait des te meer PR's dat je rijdt (op de ene helft van de route dan).
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Volgens mij houdt je jezelf wel voor de gek als je puur naar stijging kijkt in tijd op een bepaald segment. Zoals amclassic aangeeft de ene keer heb je op dat segment 4bft vol tegen. De andere keer 2bft mee. Desondanks dat het segment hetzelfde blijft zijn de omstandigheden zijn wel anders. Als je kijkt alleen naar de prestatie op dat segment houdt je jezelf wel voor de gek miz.