Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen vraag nr 5423: Shamal, maatwerk, hoog, laag?

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 09 mei 2014 08:33

Helemaal vergeten en wel leuk om even terug te koppelen .... heb de wielen begin dit jaar gekocht bij Wheel-Tec en ben een tikje los gegaan .... drie kerstkado's voor mijzelf gecombineerd, zeg maar :mrgreen: :

Het is zijn Zenith .46c wielset geworden, opgebouwd met:
  • Lekker felrode Chris King naven ... dat geluid is heerlijk, zeker bergaf freewheelend
  • Reynolds 46mm velgen ... strak
  • Sapim Cx Ray, Super Cx spaken ... superlicht (mn. de Super Cx) en icm de velg goed stijf
  • Tune DC14 snelspanners ... misschien over the top, maar mooi en licht. Ook felrood. ;)
AfbeeldingCanyon met Wheel-Tec 46mm carbon set by jordi.backx

AfbeeldingZenith .46c achterwiel

AfbeeldingZenith .46c voorwiel

Het rijdt heel lekker ... ze vertragen bijna niet freewheelend, haarscherp, snel bij aanzetten. En de fiets is nu echt een mooi geheel .... voor sommigen saai zo mat zwart, ik vind het heel strak stealthy.

Ik heb ook met veel wind gereden en hoewel ze uiteraard wind vangen is dit onder de windkracht 5 goed rijdbaar ... wel handjes vasthouden aan het stuur. :mrgreen: Ik heb ook met windkracht 6 zijwind gefietst en dat was helemaal niet meer zo lekker op een dijkweggetje met passerende auto's. :shock: :? Het houdt ergens op met hoge velgen, natuurlijk.

Ik kom er nooit helemaal achter in hoeverre het een deels mindfucking is gezien de financiële uitgave, maar ik heb een ongelooflijke rijervaring. De Canyon was al een erg goede fiets en dit is alleen maar beter geworden.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 mei 2014 11:24

Hahaha dubbel deluxe deze combinatie. Zelfs voor de reynolds gegaan ipv eerst de overweging om de goedkopere velgen te gebruiken. Inderdaad wel twee keer zo duur als een setje shamal wielen. Maar natuurlijk is het wel een fantastisch setje.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 10 mei 2014 17:43

Heel erg strakke set en je hoeft het niet te rechtvaardigen (lukt ook niet) :mrgreen:
Afbeelding

snowkrash
Forum-lid

Gebruikersavatar snowkrash 10 mei 2014 20:35

Hi Loos, thestudent,

Bedankt voor jullie positieve reacties. :D

Eén vraag: ik ga over twee weken de Ardennen in voor 175km afzien bij La Chouffe Classic.

Zal ik deze wielen meenemen of de Mavic Ksyrium's die ik nog heb liggen voor de winter?
De wegen zijn er niet altijd even super, namelijk.

Sowieso neem ik een 12-29 cassette mee voor deze omgeving.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 mei 2014 20:52

Ik zou gewoon met deze wielen gaan rijden daar zijn ze voor gemaakt?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 10 mei 2014 23:23

nijkie schreef:Ik zou gewoon met deze wielen gaan rijden daar zijn ze voor gemaakt?
Dat klopt, maar ik zou ze thuislaten. Ze hebben daar best wat te lijden.
Afbeelding

Plaats reactie