Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Welk(e) lidmaatschap/licentie neem jij komend jaar?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2011 16:52

Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

roro27
Forum-lid

roro27 28 feb 2011 16:55

KNWU wil graag meer inkomsten van het NOC NSF. Dit kan alleen door meer leden omdat de KNWU een ledenaantal afhankelijke bijdrage ontvangt. Elk lid van een wielervereniging is dus verplicht basislid en ben je licentiehouder dan betaal te ook nog eens voor je licentie (en dus dubbeltllen voor de KNWU richting NOC NSF).
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

barbaar
Forum-lid

barbaar 28 feb 2011 17:07

En daarbij realiseren ze zich dus alleen niet dat deze korte termijn gedachte ze alleen maar leden gaat kosten?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 feb 2011 20:09

Nee, want nadenken, de voors en tegens naast elkaar zetten, luisteren naar je leden, dat zijn allemaal zaken die ze niet kunnen bij de KNWU. Het enige waar ze goed in zijn, dat is het doordrukken van hun proefballonnetjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 01 mar 2011 12:40

Het lijkt de UCI wel....

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 mar 2011 12:46

Amclassic-fan schreef:Nee, want nadenken, de voors en tegens naast elkaar zetten, luisteren naar je leden, dat zijn allemaal zaken die ze niet kunnen bij de KNWU. Het enige waar ze goed in zijn, dat is het doordrukken van hun proefballonnetjes.

Ben dit jaar maar individueel lid geworden bij de KNWU.

Aan de ene kant is het misschien drempelverhogend, aan de andere kant is het toch niet zo heel raar om een lidmaatschap te vereisen?

Ik kom zelf uit de atletiek vandaan, en daar was het niet anders

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2011 12:52

Maar het verschil met atletiek is dat je daarvoor een altetiekbaan ed nodige hebt, die heb je niet nodig met fietsen. Fietsen kan iedereen gewoon zelf doen.

De drempel is nu gewoon verder verhoogt om eens een wedstrijdje te gaan rijden. Verenigingen moeten daarnaast ook nog de statuten aanpassen om aspirant lidmaatschap mogelijk te maken, dat was de oplossing die de KNWU verzon om het probleem op te lossen ivm het afschaffen van de dagkaarten. Wil je wedstrijdjes gaan rijden in de Sportklasse dan is de drempel helemaal hoog: Sportkeuring (€80 ofzo?, terwijl je er niets aan hebt), chip (huren €35), lidmaatschap vereniging (€50-€70), licentie (€50). En dan kom je in een categorie terecht waar je gegarandeerd gelost wordt in de 1e wedstrijden omdat het niveau veel te hoog is voor een instapklasse (gebrek aan verplicht promotie systeem). Je kan beter ook nog hardloopschoenen kopen en duatlhons gaan doen... :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 mar 2011 13:00

[quote="Amclassic-fan"][/quote]

Ja, dat is wel een goed punt. Met een (individueel) lidmaatschap zou het mogelijk moeten zijn om wat wedstrijdjes te rijden.

Aan de andere kant kun je eerst met de trainingswedstrijdjes mee rijden om je niveau op te krikken. Bij De Mol en De Coureur ben ik iig nog welkom. Hopelijk is dat ook dalijk nog, in de lente/zomer maanden.

geer
Forum-lid

geer 01 mar 2011 13:04

Oplossing aspirant lid kwam niet van de KNWU, maar (volgens mij) van regio Veluwe-Flevoland-Oost. Daar is een oplossing bedacht voor het wegvallen van de dagkaarten, aangezien in de zomeravondcompetitie nogal wat deelnemers op een dagkaart starten. KNWU heeft het voorstel als model overgenomen.

Maar goed, een renner kan natuurlijk niet jaren aspirant lid blijven, na 1 jaar verwachten wij dat de renner in kwestie dus gewoon lid wordt.

barbaar
Forum-lid

barbaar 01 mar 2011 13:39

Geer schreef:Oplossing aspirant lid kwam niet van de KNWU, maar (volgens mij) van regio Veluwe-Flevoland-Oost. Daar is een oplossing bedacht voor het wegvallen van de dagkaarten, aangezien in de zomeravondcompetitie nogal wat deelnemers op een dagkaart starten. KNWU heeft het voorstel als model overgenomen.

Maar goed, een renner kan natuurlijk niet jaren aspirant lid blijven, na 1 jaar verwachten wij dat de renner in kwestie dus gewoon lid wordt.
Dan maar ieder jaar een aspirant-lidmaatschap bij een andere vereniging aanvragen. Dan kom je er omheen (tenzij de KNWU bijhoudt wie aspirantlid is en wie niet).

Locatieafhankelijk ben je immers niet.

sparko
Forum-lid

sparko 01 mar 2011 14:25

hoe zit het met de zaterdag-wedstrijden op het parkoers van Sloten, kan je hier nog wel gewoon daar heen fietsen, x€ neerleggen en meedoen?? of moet je perse lid zijn van de KNWU, en wat kost dat dan? is dat die 5€ als aspirant-lid???

voorgaande jaren reed ik een paar keer per jaar mee bij de licentiehouders.

Plaats reactie