
Welk(e) lidmaatschap/licentie neem jij komend jaar?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42156
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
KNWU wil graag meer inkomsten van het NOC NSF. Dit kan alleen door meer leden omdat de KNWU een ledenaantal afhankelijke bijdrage ontvangt. Elk lid van een wielervereniging is dus verplicht basislid en ben je licentiehouder dan betaal te ook nog eens voor je licentie (en dus dubbeltllen voor de KNWU richting NOC NSF).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Amclassic-fan schreef:Nee, want nadenken, de voors en tegens naast elkaar zetten, luisteren naar je leden, dat zijn allemaal zaken die ze niet kunnen bij de KNWU. Het enige waar ze goed in zijn, dat is het doordrukken van hun proefballonnetjes.
Ben dit jaar maar individueel lid geworden bij de KNWU.
Aan de ene kant is het misschien drempelverhogend, aan de andere kant is het toch niet zo heel raar om een lidmaatschap te vereisen?
Ik kom zelf uit de atletiek vandaan, en daar was het niet anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar het verschil met atletiek is dat je daarvoor een altetiekbaan ed nodige hebt, die heb je niet nodig met fietsen. Fietsen kan iedereen gewoon zelf doen.
De drempel is nu gewoon verder verhoogt om eens een wedstrijdje te gaan rijden. Verenigingen moeten daarnaast ook nog de statuten aanpassen om aspirant lidmaatschap mogelijk te maken, dat was de oplossing die de KNWU verzon om het probleem op te lossen ivm het afschaffen van de dagkaarten. Wil je wedstrijdjes gaan rijden in de Sportklasse dan is de drempel helemaal hoog: Sportkeuring (€80 ofzo?, terwijl je er niets aan hebt), chip (huren €35), lidmaatschap vereniging (€50-€70), licentie (€50). En dan kom je in een categorie terecht waar je gegarandeerd gelost wordt in de 1e wedstrijden omdat het niveau veel te hoog is voor een instapklasse (gebrek aan verplicht promotie systeem). Je kan beter ook nog hardloopschoenen kopen en duatlhons gaan doen... :rolleye:
De drempel is nu gewoon verder verhoogt om eens een wedstrijdje te gaan rijden. Verenigingen moeten daarnaast ook nog de statuten aanpassen om aspirant lidmaatschap mogelijk te maken, dat was de oplossing die de KNWU verzon om het probleem op te lossen ivm het afschaffen van de dagkaarten. Wil je wedstrijdjes gaan rijden in de Sportklasse dan is de drempel helemaal hoog: Sportkeuring (€80 ofzo?, terwijl je er niets aan hebt), chip (huren €35), lidmaatschap vereniging (€50-€70), licentie (€50). En dan kom je in een categorie terecht waar je gegarandeerd gelost wordt in de 1e wedstrijden omdat het niveau veel te hoog is voor een instapklasse (gebrek aan verplicht promotie systeem). Je kan beter ook nog hardloopschoenen kopen en duatlhons gaan doen... :rolleye:
[quote="Amclassic-fan"][/quote]
Ja, dat is wel een goed punt. Met een (individueel) lidmaatschap zou het mogelijk moeten zijn om wat wedstrijdjes te rijden.
Aan de andere kant kun je eerst met de trainingswedstrijdjes mee rijden om je niveau op te krikken. Bij De Mol en De Coureur ben ik iig nog welkom. Hopelijk is dat ook dalijk nog, in de lente/zomer maanden.
Ja, dat is wel een goed punt. Met een (individueel) lidmaatschap zou het mogelijk moeten zijn om wat wedstrijdjes te rijden.
Aan de andere kant kun je eerst met de trainingswedstrijdjes mee rijden om je niveau op te krikken. Bij De Mol en De Coureur ben ik iig nog welkom. Hopelijk is dat ook dalijk nog, in de lente/zomer maanden.
Oplossing aspirant lid kwam niet van de KNWU, maar (volgens mij) van regio Veluwe-Flevoland-Oost. Daar is een oplossing bedacht voor het wegvallen van de dagkaarten, aangezien in de zomeravondcompetitie nogal wat deelnemers op een dagkaart starten. KNWU heeft het voorstel als model overgenomen.
Maar goed, een renner kan natuurlijk niet jaren aspirant lid blijven, na 1 jaar verwachten wij dat de renner in kwestie dus gewoon lid wordt.
Maar goed, een renner kan natuurlijk niet jaren aspirant lid blijven, na 1 jaar verwachten wij dat de renner in kwestie dus gewoon lid wordt.
Dan maar ieder jaar een aspirant-lidmaatschap bij een andere vereniging aanvragen. Dan kom je er omheen (tenzij de KNWU bijhoudt wie aspirantlid is en wie niet).Geer schreef:Oplossing aspirant lid kwam niet van de KNWU, maar (volgens mij) van regio Veluwe-Flevoland-Oost. Daar is een oplossing bedacht voor het wegvallen van de dagkaarten, aangezien in de zomeravondcompetitie nogal wat deelnemers op een dagkaart starten. KNWU heeft het voorstel als model overgenomen.
Maar goed, een renner kan natuurlijk niet jaren aspirant lid blijven, na 1 jaar verwachten wij dat de renner in kwestie dus gewoon lid wordt.
Locatieafhankelijk ben je immers niet.
hoe zit het met de zaterdag-wedstrijden op het parkoers van Sloten, kan je hier nog wel gewoon daar heen fietsen, x€ neerleggen en meedoen?? of moet je perse lid zijn van de KNWU, en wat kost dat dan? is dat die 5€ als aspirant-lid???
voorgaande jaren reed ik een paar keer per jaar mee bij de licentiehouders.
voorgaande jaren reed ik een paar keer per jaar mee bij de licentiehouders.