Fly schreef: Mijns inziens komen de LW's juist goed uit deze testjes, zeker als je aero, rolweerstand & stijfheid allemaal laat mee tellen. Bij stijfheid ( zeker niet de belangrijkste van de drie ) speelt ook je eigen gewicht n belangrijke rol. Voor n mannetje als ik van 72 - 75 kg zijn ze n goede keus ( als je maar genoeg power hebt

). Ik denk dat rolweerstand van wiel
& band de belangrijkste technische parameters voor mij zelf zijn.( denk ik;) )
Dat bedoel ik nou met het imago van LW op dit forum.
@Materialist: Gewone wielen als Zipp 404, Campa Bora, Shimano C50, Corima Aero, Eastom Tempest, Hed, Mavic Cosmic Carbone
@Japie Carbon: Ik heb twee jaar in Duitsland gekoerst en ik ken veel renners die daar LW gebruiken/gebruikt hebben, ook op elite en Ama-A niveau. En ja, toevallig ken ik ook nog iemand van Milram die liever op zijn kwetsbare Zipps rijdt.
@Fly: LW komt niet slecht uit de aero test, maar ook zeker niet het beste. En rolweerstand is voor LW natuurlijk precies hetzelfde als elke andere tubevelg.
Ik vind het opvallend dat sommige prikkers (in dit geval japie) zo verdedigend reageren als ik kritisch ben op een bepaald product. Lees mijn vorige post nog maar eens goed. Staat er ergens dat ik LW slecht vind? Ik vind ze alleen hun status op dit forum niet waard. Zo heb ik ook eens beweerd dat Ksyriums net-niet wielen zijn. Net niet aero, net niet licht, net niet stijf, net niet duurzaam. Niks bijzonders dus, zeker de duurdere modellen zijn overprijsd. Maar prima wieltjes om mee te trainen