Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

verzet voor Franse Alpen

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 30 apr 2008 22:14

litespeed schreef:Als je het Ritchey-crankstel overweegt, kijk dan eerst in dit topic over de recall-actie van Ritchey voor bepaalde cranks. Je zou met Salden kunnen communiceren over de productcodes van de cranks die zij hebben.

Wat dat betreft kan ik je gerust stellen, degene die ons werd geleverd hebben we gecontroleerd en die kwam niet in aanmerking voor de recall actie.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 30 apr 2008 22:33

spietpiet schreef:
litespeed schreef:Als je het Ritchey-crankstel overweegt, kijk dan eerst in dit topic over de recall-actie van Ritchey voor bepaalde cranks. Je zou met Salden kunnen communiceren over de productcodes van de cranks die zij hebben.

Wat dat betreft kan ik je gerust stellen, degene die ons werd geleverd hebben we gecontroleerd en die kwam niet in aanmerking voor de recall actie.

Als je het over 'ons' hebt, neem ik dus aan dat je bij Salden werkt. Voor jouw informatie: het crankstel dat ik ca. 1 jaar geleden bij Salden heb gekocht, behoorde wel tot de verkeerde serie. Vandaar mijn bericht hiervoor. Maar goed om te weten dat ze nu enkel nog de goede serie hebben!

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 01 mei 2008 02:24

litespeed schreef:
spietpiet schreef:

Als je het over 'ons' hebt, neem ik dus aan dat je bij Salden werkt. Voor jouw informatie: het crankstel dat ik ca. 1 jaar geleden bij Salden heb gekocht, behoorde wel tot de verkeerde serie. Vandaar mijn bericht hiervoor. Maar goed om te weten dat ze nu enkel nog de goede serie hebben!

Nee hoor, even een misverstand uit de weg ruimen.
Ik werk niet bij Salden maar heb verleden jaar herfst voor een trainingsmaatje een Ritchey Pro Compact gemonteerd.
Dit crankstel had hij bij Salden aangeschaft.
Deze kwam niet voor een recall in aanmerking, kun jezelf controleren aan de hand van de productie code.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 01 mei 2008 10:29

Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar dan kan er nog niemand 'gerust gesteld' worden en moet wel degelijk rekening worden gehouden met de Ritchey recall-actie.

sirpsycho
Forum-lid

sirpsycho 02 mei 2008 14:29

ik zit hier eigenlijk ongeveer met hetzelfde. Ik wil over een maand of twee ook in de Franse alpen gaan fietsen. Ik heb een fiets met een triple voor, alleen een 12-23 cassete achter. Ik weeg ongeveer 80 kilo en heb zo'n 1500 km in de benen tegen de tijd dat ik de alpen inga. Is het aan te raden om een andere cassete aan te schaffen met achter bijvoorbeeld 25 of 27 tandjes? Of denken jullie dat het met 30-23 aardig moet lukken.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 02 mei 2008 14:36

Met 30/23 zal het aardig lukken, maar grote kans dat je met 30/25 of 30/27 prettiger en sneller klimt...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 mei 2008 13:33

Ik denk dat je er beter een 25 op kan gooien, en als je dan toch een nieuwe koopt, waarom geen 27 voor de zekerheid?
Precies, het is daar bijna nergens vlak dus je nl verzetten mis je amper.

Daarnaast ligt het er natuurlijk aan wat je cadans is. Ik rijd op mijn MTB in de alpen redelijk vaak 32/28 32/24 naar boven vanaf een procent of 8/9 al, gewoon een weg klim.

Ik ga over zes weken naar het gebied rond alp d'huez en ik verwacht dat ik die ook gewoon 32/24 of 32/28 naar boven rijd zal echt niet veel zwaarder worden.

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 14 mei 2008 13:55

Ik ga voor de Marmotte een 13-29 cassette steken. Op dit moment heb ik een Campa Centaur groep met een Chorus achterderailleur (werd zo af fabriek geleverd).

Nu ik de derailleur ga vervangen vraag ik mij af of er veel verschil zit tussen Chorus en Centaur derailleur. De Chorus derailleur die ik op het oog heb is namelijk twee keer zo duur (EUR 69 tegen EUR 139).

bij voorbaat dank voor de reacties.

Mack

Plaats reactie