Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets vervoeren

osensei
Forum-lid

osensei 21 sep 2008 13:28

Heb fietskoffer van Rose. Maar daarvoor heb je wel grote auto voor nodig. Deze zomer weggeweest met 2 koffers, verder heel veel spul en hele grote tent (8pers omdat de fietsen er dan in kunnen) erbij. Af en toe "lastig" (mocht je veel verkassen) omdat je de fiets demonteren moet, maar absolute goede bescherming
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

frenkie
Forum-lid

frenkie 21 sep 2008 14:35

Vraagje voor de mensen met een transport tas.

Hoe beschermen jullie kettingbladen (en tas tegen kettingbladen) en de achterderailleur tegen beschadiging?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

remcojan
Forum-lid

remcojan 21 sep 2008 16:58

Ik heb afgelopen vakantie mijn Canyon 3000km op een Thule Euroway vervoert en dat ging perfect. Ik had de klem van de Thule op de staande buis ter hoogte van de zadelpen bevestigt. Je hebt dan de minste kans op beschadigingen, omdat je meer materiaal hebt dan als je de klem op een "kale" buis zet.

De kans op diefstal was ook minimaal, want zowel het bevestigingmechanisme van de Thule als de fietsklem was voorzien van een slot. Verder had ik nog een kabelslot om de fiets, fietsenrek en auto bevestigt.

Plaats reactie