Zware val na aanrijding
-
- Forum-lid HC
[quote="spin"] een paar extra mensen zich gaan realiseren dat trainen zonder helm echt ontzettend dom is. Het afgelopen warme weekend viel het me wederom op dat een enorm percentage van de wielrenners dat nog steeds niet inziet.
[/quote]
Veel van die fietsers zijn vaak geen wielrenners, maar gewoon "mooi weer" fietsers, dezelfde die met de eerste zonnestralen bij 12 graden met korte mouwen en korte broek rijden omdat ze niet anders hebben!
Een helm behoort dus zeker niet bij hun uitrusting!!
[/quote]
Veel van die fietsers zijn vaak geen wielrenners, maar gewoon "mooi weer" fietsers, dezelfde die met de eerste zonnestralen bij 12 graden met korte mouwen en korte broek rijden omdat ze niet anders hebben!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Heb het verhaal gelezen en ben erg geschrokken. Vorig jaar precies rond deze tijd is mijn vader bij een soortgelijk ongeluk betrokken geweest. Ook een auto met een aanhangwagen. Mijn vader zat in een groepje waarbij een renner geschept werd door de auto en vol tegen de aanhanger gelanceerd werd. Deze man heeft het helaas niet na kunnen vertellen. Maar veel sterkte nog met jouw herstel en hopelijk pakken ze de bestuurder.
Idd schrikken Gastheer G, veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst. Ik heb de laatste tijd veel van jouw PR topic gelezen en hoop echt dat je op tijd fit gaat raken voor deze tocht.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Beste GastheerG,
Een zeer indrukwekkend verhaal mag ik wel zeggen. Van mij mogen ze zo'n persoon die dit veroorzaakt heel en heel erg lang opsluiten, als je nog niet eens het fatsoen hebt om te stoppen en je om iemand te bekommeren.
Tevens zeer veel geluk van de helm. Ik was zelf in het begin vrij hardnekkig met het niet dragen van een helm, redenen: het staat niet, te warm te zwaar etc etc. Onzin natuurlijk verhalen als dit laten het nut blijken.
Hopen dat je er snel weer bovenop komt.
Challenge (Herman)
Een zeer indrukwekkend verhaal mag ik wel zeggen. Van mij mogen ze zo'n persoon die dit veroorzaakt heel en heel erg lang opsluiten, als je nog niet eens het fatsoen hebt om te stoppen en je om iemand te bekommeren.
Tevens zeer veel geluk van de helm. Ik was zelf in het begin vrij hardnekkig met het niet dragen van een helm, redenen: het staat niet, te warm te zwaar etc etc. Onzin natuurlijk verhalen als dit laten het nut blijken.
Hopen dat je er snel weer bovenop komt.
Challenge (Herman)
[/quote]
[/quote]
Helaas is dit ook niet altijd waar. Bij ons traint vaak een voormalig profrenner mee en die vindt het blijkbaar ook wel stoer om zonder helm te rijden.
[/quote]
Helaas is dit ook niet altijd waar. Bij ons traint vaak een voormalig profrenner mee en die vindt het blijkbaar ook wel stoer om zonder helm te rijden.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
[quote="Il Grasso"]Helaas is dit ook niet altijd waar. Bij ons traint vaak een voormalig profrenner mee en die vindt het blijkbaar ook wel stoer om zonder helm te rijden.[/quote]
Je fietst toch niet toevallig ook bij Swift hè? Daar fietst iemand die volledig aan dit profiel voldoet.
Maar het punt van Spin was volgens mij dat mensen die zonder helm fietsten dom - en dan bedoel ik ook echt DOM - bezig zijn.
Je fietst toch niet toevallig ook bij Swift hè? Daar fietst iemand die volledig aan dit profiel voldoet.
Maar het punt van Spin was volgens mij dat mensen die zonder helm fietsten dom - en dan bedoel ik ook echt DOM - bezig zijn.
Wat een afschuwelijk verhaal zeg!
Veel beterschap, Gerard.
gelukkig vallen de verwondingen nog wel mee.
Wat een mentaliteit heb jij zeg, daar kunnen velen van leren.(waaronder ikzelf).
Dit doet me wel realiseren dat je altijd een helm op moet doen.
Ik zie ook genoeg mensen die zonder rijden. Ik vraag me dan af. Waarom zouden ze hem niet gebruiken? Wat is het nou voor een moeite.
Nogmaals veel beterschap gewenst.
Veel beterschap, Gerard.
gelukkig vallen de verwondingen nog wel mee.
Wat een mentaliteit heb jij zeg, daar kunnen velen van leren.(waaronder ikzelf).
Dit doet me wel realiseren dat je altijd een helm op moet doen.
Ik zie ook genoeg mensen die zonder rijden. Ik vraag me dan af. Waarom zouden ze hem niet gebruiken? Wat is het nou voor een moeite.
Nogmaals veel beterschap gewenst.
Hé Gerard, van harte beterschap!!.
En ik vind je geweldig, ik leer hier van: je kunt beter energie steken in het herstel dan in die automobilist. Ik zal dit onthouden als mij ooit iets gebeurt (maar ook in het dagelijks leven kun je dit natuurlijk toepassen!!!)
En wat betreft het helmloos rijden: het valt me vaak op dat dat van die snelle jongens zijn met zo'n kale glimmende kop. (Ik roep dan altijd: "wat een mooie helm, die wil ik ook! Waar koop je die??):D
En ik vind je geweldig, ik leer hier van: je kunt beter energie steken in het herstel dan in die automobilist. Ik zal dit onthouden als mij ooit iets gebeurt (maar ook in het dagelijks leven kun je dit natuurlijk toepassen!!!)
En wat betreft het helmloos rijden: het valt me vaak op dat dat van die snelle jongens zijn met zo'n kale glimmende kop. (Ik roep dan altijd: "wat een mooie helm, die wil ik ook! Waar koop je die??):D
ik las net dat een of andere onverlaat jou en je spullen behoorlijk heeft beschadigd heeft.
gezien de na de crash door jou geproduceerde teksten op dit medium kan ik gelukkig vaststellen dat jou vorm van prettige gestoordheid van eenzelfde niveau is als voor de crash, gelukkig maar!
verder kunnen we vaststellen dat een Bianchi uit 1860 van gasbuis vele malen sterker is dan een (onmisbare) plastiek/ tempex helm, en een een eenvoudige Gastheer in puike conditie
resumerend: Gerard ik hoop dat je snel weer de oude bent, en hopelijk tot zondag
zie ik je zondagmorgen niet dan rijden we wel 8423 meter extra om je ff dag te zeggen.
gezien de na de crash door jou geproduceerde teksten op dit medium kan ik gelukkig vaststellen dat jou vorm van prettige gestoordheid van eenzelfde niveau is als voor de crash, gelukkig maar!
verder kunnen we vaststellen dat een Bianchi uit 1860 van gasbuis vele malen sterker is dan een (onmisbare) plastiek/ tempex helm, en een een eenvoudige Gastheer in puike conditie
resumerend: Gerard ik hoop dat je snel weer de oude bent, en hopelijk tot zondag
zie ik je zondagmorgen niet dan rijden we wel 8423 meter extra om je ff dag te zeggen.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
beterschap en een spoedig herstel toegewenst.
Cube Aerial / Cube XMS / Cube SL Road race
Lijkt mij niet erg handig kool486,
A: waar moet hij dat peleton maloten laten ???
B: als wij weer weg zijn heeft ie zeker weer pijn in z'n hoofd ,kan hij zich niet concentreren op z'n fietsie en PR,dat wil ik niet op m'n geweten hebben.
C: enne z'n buren ook helemaal mesjogge.
Tot zondag en we hopen toch met ons allen dat we een glimp opvangen van deze bikkel
gr
A: waar moet hij dat peleton maloten laten ???
B: als wij weer weg zijn heeft ie zeker weer pijn in z'n hoofd ,kan hij zich niet concentreren op z'n fietsie en PR,dat wil ik niet op m'n geweten hebben.
C: enne z'n buren ook helemaal mesjogge.
Tot zondag en we hopen toch met ons allen dat we een glimp opvangen van deze bikkel
gr