Hoeveel train jij Nu ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zonder trainingschema kan je ook prima efficient trainen. Vandaag voor 't 1e weer eens een serieuze duurtraining gedaan, werd ruim 5,5 uur (op de CX, 50 km offroad), dat heb ik wel geweten het laatste uur. Ik had liever 4,5 uur gereden, maar Aalten ligt nu eenmaal niet dichter bij Enschede.
Teller staat nu op 14 voor deze week (6x getraind 1 rustdag), morgen ochtend nog een toertochtje op t gemakje rijden.
Teller staat nu op 14 voor deze week (6x getraind 1 rustdag), morgen ochtend nog een toertochtje op t gemakje rijden.
-
- Forum-lid
elke dag tackxen en in het weekend af en toe nog eens in de bossen gaan rijden. Hoop zo een goede basis te leggen voor het komende wielerseizoen ..
Livio Livius wrote:
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zich blind staart op "hoeveel heb je getraind"?
Er gaan 24 uur in een dag dus dat is het maximum en dan moet er nog slaap, werk, familie etc af. Belangrijker is met welke intensiteit train je, doel en stuctuur (programma). Van domweg uren maken word je niet beter. Je lichaam wordt beter door juiste verhouding van "trainingsoverload / stress" in combinatie met juiste hoeveelheid rust.
Tuurlijk, bedenk wel dat niet iedereen hetzelfde doel heeft. In mijn geval geen wedstrijden, maar lange toertochten en in juli de alpen in met de fiets. Dan is uren maken natuurlijk van belang in de winter, om er niet te veel op achteruit te gaan. De serieuze schema's komen dan na de winter wel weer..
3 a 4 keer per week een uur spinnning, drie keer een uurtje krachttraining, en in het weekend als het meezit nog een duurtraining buiten. De winter is een kwestie van overleven...
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zich blind staart op "hoeveel heb je getraind"?
Er gaan 24 uur in een dag dus dat is het maximum en dan moet er nog slaap, werk, familie etc af. Belangrijker is met welke intensiteit train je, doel en stuctuur (programma). Van domweg uren maken word je niet beter. Je lichaam wordt beter door juiste verhouding van "trainingsoverload / stress" in combinatie met juiste hoeveelheid rust.
Tuurlijk, bedenk wel dat niet iedereen hetzelfde doel heeft. In mijn geval geen wedstrijden, maar lange toertochten en in juli de alpen in met de fiets. Dan is uren maken natuurlijk van belang in de winter, om er niet te veel op achteruit te gaan. De serieuze schema's komen dan na de winter wel weer..
3 a 4 keer per week een uur spinnning, drie keer een uurtje krachttraining, en in het weekend als het meezit nog een duurtraining buiten. De winter is een kwestie van overleven...
-
- Forum-lid
Ach ik heb geen auto,nooit gehad en zal er ook nooit een willen hebben,dus ik rij altijd op m,n fietsje door alle weerstypen en seizoenen,voor mij is het ook vervoer,want het openbaar vervoer mijd ik als de pest(lees griep)dat hard me wel en leg ik altijd een goede basis voor weer ieder opeenvolgend seizoen.Nu op m,n stalen koga winterracertje heeeerlijk!!
Ga toch fietsen...
Ik vraag mij af of de posts hier bijna allemaal wedstrijdrijders betreft: Ik verschiet hier effenaf van de trainingsarbeid van een aantal op dit foruml in de winter. Ik beperk mij in de winter tot 1 a 2 maal 45 minuten op de rollen en in het weekend een rustig MTB-ritje op de weg van 2 a 3 uur.
Vanaf maart -april doe ik enige lange trainingen op de weg van 100 a 150 kms / zondags met de groep een ritje om vanaf eind april/mei in de bergen en cyclo's of toertochten te gaan rijden.
Mijn gemiddelde in groep bedraagt ongeveer 29 a 32 kms/uur ( omgeving vlaamse ardennen).
Vanaf maart -april doe ik enige lange trainingen op de weg van 100 a 150 kms / zondags met de groep een ritje om vanaf eind april/mei in de bergen en cyclo's of toertochten te gaan rijden.
Mijn gemiddelde in groep bedraagt ongeveer 29 a 32 kms/uur ( omgeving vlaamse ardennen).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-2x pw woon-werk = ruim 4 uur duurtraining
-1x pw een stukkie tacxen (mits 't me lukt 't vriendje eraf te jagen
)
-3 a 4x pw een rondje draven. En om scherp te blijven regelmatig een leuk prestatieloopje of crossje
- en een keer of 3 pw een half uurtje ashtanga yoga voor de lenigheid
-1x pw een stukkie tacxen (mits 't me lukt 't vriendje eraf te jagen

-3 a 4x pw een rondje draven. En om scherp te blijven regelmatig een leuk prestatieloopje of crossje
- en een keer of 3 pw een half uurtje ashtanga yoga voor de lenigheid
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
3x per week hardlopen (twee keer een half uur, één keer een uur).
1x per week twee uur voetballen.
Tussendoor doe ik thuis nog wat krachttraining, maar erg serieus is dat niet.
Zeer weinig als ik het vergelijk met de rest hier, maar andere jaren deed ik in de winter helemaal niks dus dan is het toch een verbetering.
1x per week twee uur voetballen.
Tussendoor doe ik thuis nog wat krachttraining, maar erg serieus is dat niet.
Zeer weinig als ik het vergelijk met de rest hier, maar andere jaren deed ik in de winter helemaal niks dus dan is het toch een verbetering.