Oriënteren gravel bike die ook goed op de weg kan
Zal allemaal best als je een hogere stack wilt, maar ik heb mijn gravelbike gewoon zelfde afstelling als mijn racefiets.
Het is voor mij dan ook een racefiets met bredere banden.
En ja als ik een fiets zou nemen met reach van 406 zou ik een stuurpen van 90mm erop zetten.
Maargoed ik zou die fiets dus ook niet uitkiezen op basis van stack/reach getallen.
Het is voor mij dan ook een racefiets met bredere banden.
En ja als ik een fiets zou nemen met reach van 406 zou ik een stuurpen van 90mm erop zetten.
Maargoed ik zou die fiets dus ook niet uitkiezen op basis van stack/reach getallen.
Kleine update in mijn zoektocht. Na een aantal dagen wikken en wegen toch voorkeur voor de Cannondale SuperX 2. Mijn weerstand tegen een wit frame is overwonnen. De Ridley ASTR is een hele mooie fiets, maar ik vind de SuperX net wat eleganter en verfijnder. Ridley is wat robuuster en degelijker. Ik ga nu inzetten op de SuperX 2. Probleem: de fiets in maat 56 is nergens meer te verkrijgen of is überhaupt nog nergens te koop geweest (?). Is bij mijn voorkeurs fietsenzaak pas vanaf januari 2026 leverbaar. Heb een rondje mails gestuurd naar andere Cannondale dealers. Bij de meeste dealers ook pas januari, een enkeling geeft aan september 2025. Dat laatste vind ik nog acceptabel, in januari 2026 komen er alweer bijna nieuwe modellen aan. Ik denk er nu over na naar 1 van die dealers te gaan die kan leveren in september.
Ben benieuwd, maar dat er in Januari nieuwe modellen komen bedoel je waarschijnlijk van andere merken?jackflash schreef: ↑03 jun 2025 20:19 Kleine update in mijn zoektocht. Na een aantal dagen wikken en wegen toch voorkeur voor de Cannondale SuperX 2. Mijn weerstand tegen een wit frame is overwonnen. De Ridley ASTR is een hele mooie fiets, maar ik vind de SuperX net wat eleganter en verfijnder. Ridley is wat robuuster en degelijker. Ik ga nu inzetten op de SuperX 2. Probleem: de fiets in maat 56 is nergens meer te verkrijgen of is überhaupt nog nergens te koop geweest (?). Is bij mijn voorkeurs fietsenzaak pas vanaf januari 2026 leverbaar. Heb een rondje mails gestuurd naar andere Cannondale dealers. Bij de meeste dealers ook pas januari, een enkeling geeft aan september 2025. Dat laatste vind ik nog acceptabel, in januari 2026 komen er alweer bijna nieuwe modellen aan. Ik denk er nu over na naar 1 van die dealers te gaan die kan leveren in september.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Eerlijk gezegd zou ik september ook niet vertrouwen. Met een beetje pech wordt het dan toch januari.
En dan is het hopen dat de specs nog hetzelfde zijn.
Een fiets moet gewoon op voorraad zijn in de winkel of in de fabriek.
En dan is het hopen dat de specs nog hetzelfde zijn.
Een fiets moet gewoon op voorraad zijn in de winkel of in de fabriek.
Campagnolo Ultra Dork
-
Patrick VB
- Forum-lid
Ik zou zo lang niet kunnen wachten, persoonlijk zou ik kiezen voor een fiets die wel beschikbaar is. Maar dat kies je uiteraard zelf.
Blijkbaar is dit model nog nagenoeg nergens op voorraad geweest. Leverdatum wordt steeds uitgesteld. Als je nu 1 bestelt via een dealer ben je in januari aan de beurt. Echter sommige dealers hebben al eerder bestellingen geplaatst en zij krijgen (onder voorbehoud) te horen dat september / oktober de leverdatum is. Maar 1 dealer die ik sprak durfde daar ook zijn hand niet voor in het vuur te steken. Kans is dan wel groot dat het eerder zal zijn dan januari, maar geen garanties.
Qua modeljaar: Cannondale werkt niet met modeljaren blijkbaar. Een nieuw model dat uitkomt, is meestal een jaar of 3 to 4 courant (met diezelfde specs). Dus ik hoef niet bang te zijn dat er in maart 26 weer een update komt. Tja, nu is de vraag of ik daarop wil wachten
Welke dealer is dat, die wel eerder kan leveren?
En hoeveel km meer moet je rijden als er eens wat is? Durf je dan wel met die fiets voor onderhoud naar de dealer die je nu eigenlijk van advies heeft voorzien, en niet gaat kopen, uitsluitend omdat je hem ergens MOGELIJK 2 maanden eerder kan krijgen?
En hoeveel km meer moet je rijden als er eens wat is? Durf je dan wel met die fiets voor onderhoud naar de dealer die je nu eigenlijk van advies heeft voorzien, en niet gaat kopen, uitsluitend omdat je hem ergens MOGELIJK 2 maanden eerder kan krijgen?
Onderhoud leasefiets kan overal indien dealer bij Lease a bike is aangesloten, hoeft niet bij de dealer waar je de lease hebt 'aangeschaft'.
Anyway: fiets is besteld bij Abels Gulpen (waar ik ook in eerste instantie terecht ben gekomen). Zij hebben voor me rondgebeld en met een concullega die al een pre-order had gedaan, een uitruil gedaan. De bestelde fiets met geschatte levertijd september gaat nu dus direct naar Abels (en daarna naar mij
.
Voor andere mensen die geïnteresseerd zijn in dit model: ook John Knoops (Mierlo / Eindhoven) en Pedal in Venlo hebben die voorbestelling gedaan en krijgen 'm dus eerder binnen dan januari.
Anyway: fiets is besteld bij Abels Gulpen (waar ik ook in eerste instantie terecht ben gekomen). Zij hebben voor me rondgebeld en met een concullega die al een pre-order had gedaan, een uitruil gedaan. De bestelde fiets met geschatte levertijd september gaat nu dus direct naar Abels (en daarna naar mij
Voor andere mensen die geïnteresseerd zijn in dit model: ook John Knoops (Mierlo / Eindhoven) en Pedal in Venlo hebben die voorbestelling gedaan en krijgen 'm dus eerder binnen dan januari.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
De winnaar van unbound rijdt met een 13 a 14cm stem. Ook ivar slik rijdt met een 14cm stuurpen.wasbeer2006 schreef: ↑31 mei 2025 08:42
Dat ben ik niet met je eens. Het is een gravelbike en de nieuwere zijn allemaal langer dus kortere stuurpen. 120mm is veel te groot bij een gravelbike ga eens uit van 9 of 10 Stack is normaal een 2cm hoger bij gravel ook hier klopt dat weer aardig.
Met een hogere stack kan je een reach niet 1 op 1 verglijken.
Maar dan kom ik weer op het punt wat ik altijd maak. Wordt je gravelbike een racefiets met brede banden of echt een gravelbike? Het is niet goed of fout, maar een keuze.
188 en 88bbl is eerder normaal dan lang bovenlichaam. Ik snap de twijfel wel tussen een M en L hoor.
Maar maak die keuze vooral met het doel. Je zit dichter tegen een L aan.
Nu is unbound niet heel technisch maar ze rijden de andere parcoursen ook met een lange stem.
Zelf ben ik 1.92 en rijdt op een trek checkpoint sl (gen 2) maat 58. Origineel zat hier een 9cm en ga deze vervangen voor een 11cm stuurpen.
Je krijgt wel een iets ander rijgedrag maar mijn ervaring is hierin zeker niet negatief.
nijkie schreef: ↑26 mei 2025, 15:53
Cannondale superx
Hele mooie fiets, maar lijkt me een echte wedstrijdfiets. Ik zou dan gaan voor het SuperX 2 model, maar die is alleen in wit verkrijgbaar (en daar hou ik niet zo van).
Eind goed al goed;)
Cannondale superx
Hele mooie fiets, maar lijkt me een echte wedstrijdfiets. Ik zou dan gaan voor het SuperX 2 model, maar die is alleen in wit verkrijgbaar (en daar hou ik niet zo van).
Eind goed al goed;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Haha, point taken
Ben blij met de keuze en het grote verheugen kan nu beginnen, duurt wel nog even.