Hoe beginnen?
Net even het zadel versteld en de boel gemeten. Als ik uitga van de gegevens die Competitive Cyclist mij heeft gegeven op basis van mijn maten, lijkt alles behoorlijk uit te komen voor de Eddy Fit. Morgen maar eens een rondje doen. Grappig genoeg heb ik eerder deze week voor weinig een setje (op het zicht vrijwel ongebruikte) Shimano schoenen gescoord. De plaatjes die daar op zitten, passen precies op de pedalen die op de Ghost zitten. 

- plantagenet
- Forum-lid
Klinkt goed allemaal. Mooie fiets hoor. En nog wel belangrijk; het blijft goed (droog) weer dus je kan lekker proefrijden. Succes!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
De "Eddy fit" is zo'n beetje een "opoe fit"ghulst schreef:Net even het zadel versteld en de boel gemeten. Als ik uitga van de gegevens die Competitive Cyclist mij heeft gegeven op basis van mijn maten, lijkt alles behoorlijk uit te komen voor de Eddy Fit. Morgen maar eens een rondje doen. Grappig genoeg heb ik eerder deze week voor weinig een setje (op het zicht vrijwel ongebruikte) Shimano schoenen gescoord. De plaatjes die daar op zitten, passen precies op de pedalen die op de Ghost zitten.

-
- Forum-lid
Dat zadel zit lekker hoor, ben je er eenmaal aangewend wil je niks anders 

Maak joe woar
Kijk daar heb je de eerste potentiële koper zoor dat martelwerktuig al
.
Mooi dat de originele ook meegeleverd zijn! Lijkt mij een goede deal.
Dat fit gedoe van CC is allemaal een beetje vaag en een kleine meetfout kan grote gevolgen hebben. Afgaande op de zadelhoogte is het gewoon een passende fiets. Je kunt beter gewoon gaan fietsen en eens een keer wat kleine aanpassingen doen (één tegelijk) en voelen hoe dat uitpakt.
Nog een puntje van kritiek: die witten Mavic velgen zijn wel heel erg fout. Gelukkig hoort een racefiets een beetje fout te zijn
.

Mooi dat de originele ook meegeleverd zijn! Lijkt mij een goede deal.
Dat fit gedoe van CC is allemaal een beetje vaag en een kleine meetfout kan grote gevolgen hebben. Afgaande op de zadelhoogte is het gewoon een passende fiets. Je kunt beter gewoon gaan fietsen en eens een keer wat kleine aanpassingen doen (één tegelijk) en voelen hoe dat uitpakt.
Nog een puntje van kritiek: die witten Mavic velgen zijn wel heel erg fout. Gelukkig hoort een racefiets een beetje fout te zijn

Campagnolo Ultra Dork
Ja, dat is ook wel de bedoeling. Mocht je andere tips hebben voor andere sites om eens naar die zit te kijken, dan zijn die welkom.Ernie C. schreef:Dat fit gedoe van CC is allemaal een beetje vaag en een kleine meetfout kan grote gevolgen hebben. Afgaande op de zadelhoogte is het gewoon een passende fiets. Je kunt beter gewoon gaan fietsen en eens een keer wat kleine aanpassingen doen (één tegelijk) en voelen hoe dat uitpakt.

Hoezo? Ik had me net zitten bedenken dat ik ze misschien wel leuker vind dan wielen in het zwart. Maar het is een beetje als white walls op auto's. Bij de meeste auto's is het niks. Op deze fiets vind ik het nog wel leuk. Maar goed, ik moet ook nog witte sokken kopen.Ernie C. schreef:Nog een puntje van kritiek: die witten Mavic velgen zijn wel heel erg fout. Gelukkig hoort een racefiets een beetje fout te zijn.

Mocht je het toch zat worden... geef me even een pb, ik weet nog wel iemand die misschien interesse heeft in witte wielen.ghulst schreef:Ik had me net zitten bedenken dat ik ze misschien wel leuker vind dan wielen in het zwart.Ernie C. schreef:Nog een puntje van kritiek: die witten Mavic velgen zijn wel heel erg fout. Gelukkig hoort een racefiets een beetje fout te zijn.

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je hem wilt hebben. Zolang je maar niet aan een wit zadel en stuurlint gaat beginnen kan hij het ook nog wel hebben

Afstellen aan de hand van website of algemene stelregels (b.v. dat de vooras precies achter het stuur moet wegvallen of met je elleboog tegen het zadel moet de vingertop van je middelvinger halverwege de stuurpen komen) zijn alleen een leuke uitgangspositie. Voor het finetunen kun je twee dingen doen: Een bikefitting van 200+ euro of op je eigen gevoel hooguit tegen te kosten van een paar tweedehands stuurpennen. Beiden werken in de meeste gevallen even goed.
Campagnolo Ultra Dork
Zo, terug van mijn eerste rit. 
Toen ik aankwam voelde ik ongeveer alles in mijn lijf, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn. Ik denk wel dat ik het carbon stuur misschien maar weer voor het standaard stuur om ga wisselen en eens wil kijken of een langere stuurpen beter zit. Ik heb het idee dat mijn rug nu nogal geforceerd rond gaat staan en dat ik daardoor mijn onderrug ook beter voel.
Overigens nog excuses aan alle wielrenners die ik vandaag tegen ben gekomen. Ik geloof dat ik alle regels met voeten heb getreden. Laten we het er maar op houden dat ik nog een hoop heb om aan te wennen. (Al had ik wel witte sokken gevonden
)

Toen ik aankwam voelde ik ongeveer alles in mijn lijf, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn. Ik denk wel dat ik het carbon stuur misschien maar weer voor het standaard stuur om ga wisselen en eens wil kijken of een langere stuurpen beter zit. Ik heb het idee dat mijn rug nu nogal geforceerd rond gaat staan en dat ik daardoor mijn onderrug ook beter voel.
Overigens nog excuses aan alle wielrenners die ik vandaag tegen ben gekomen. Ik geloof dat ik alle regels met voeten heb getreden. Laten we het er maar op houden dat ik nog een hoop heb om aan te wennen. (Al had ik wel witte sokken gevonden

-
- Forum-lid
Maar het was dus wel leuk?
Maak joe woar