Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

fietshelm uit de gratie?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2015 17:12

bikerke schreef:Met geen helm op uwen kop te zetten doet ge toch écht niemand kwaad hé.
Laat ons toch eens stoppen met ons te moeien met zaken waar we geen last van hebben......
Da was toch ook zo met de gordel in uw wagen???
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 apr 2015 17:16

Jans schreef: Behalve dan diegene die jouw ellende op moet ruimen. Daar wel eens aan gedacht?
Het argument wordt veelvuldig gebruikt door oa politie, echt zo afgezaagd.
Ik heb daar echt nul medelijden mee, als ze daar niet tegen kunnen wordt het tijd voor een nieuwe job.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 apr 2015 17:27

NicoNB schreef:
Jans schreef: Behalve dan diegene die jouw ellende op moet ruimen. Daar wel eens aan gedacht?
Het argument wordt veelvuldig gebruikt door oa politie, echt zo afgezaagd.
Ik heb daar echt nul medelijden mee, als ze daar niet tegen kunnen wordt het tijd voor een nieuwe job.
Iemand die zonder helm met z'n kop op de grond stuitert, daar heb ik echt nul medelijden mee. Als ze daar niet tegen kunnen wordt het tijd voor een......

;) :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16383
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2015 17:38

Ik zal ook maar geen nieuwe racefietsen en onderdelen gaan kopen. Ik krijg al medelijden met die arme werknemers die dat spul allemaal moeten maken...

Nee, van dat opruimen is inderdaad een kul argument. Als je de zorgverzekering waarvoor we allemaal premie betalen aanvoert dan heb je nog enigszins een punt. Je kunt dan natuurlijk wel nog een aantal veel gevaarlijkere zaken gaan bedenken die dan eerst verboden moeten worden. Zolang er onvoldoende draagvlak is voor een algemene helmplicht voor fietsen kunnen we het vingerwijzen beter achterwege laten, en vooral zorgen dat we onze sport op manier uitoefenen die we zelf verantwoord vinden.

Zelf draag ik ook een helm op de racefiets maar volgens mij is dat meer omdat dat bij het spelletje hoort dan ik mij er echt veiliger bij voel. Als is in mijn eentje op de crosser het bos in ga vind ik het wel een prettig idee om een helm op te zetten omdat de kans dat je ergens met je kop tegenaan knalt en vervolgens niet op tijd gevonden wordt volgens mij groter is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8502
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 apr 2015 17:53

Gelukkig weten sommigen hier wel waarvoor ze de helm op hadden, toen ze plat gingen, maar Ernie C. wees gerust ik fiets er wel met een grote boog omheen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16383
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2015 19:44

Misschien fietsen of rijden mensen ook met een grote boog om jou heen als op de straat ligt te kermen van de pijn omdat je zo dom bent geweest op een racefiets met van die dunne bandjes een berg af te rijden?
Campagnolo Ultra Dork

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 22 apr 2015 19:53

Als iemand die de rotzooi op moet ruimen, ik ben ambulancechauffeur. Ik zit er niet echt op te wachten om zaken op te moeten lossen die te voorkomen waren. Niet dat ik er niet tegen kan, maar het zou zomaar kunnen dat iemand anders in de buurt de hulp ook nodig heeft en die er niks aan kon doen.
En begrijp mij niet verkeerd, ik help graag en een leuk neurotrauma is altijd weer interessanter dan dat dronken droppie op vrijdagavond, die we overigens ook gewoon helpen.

Maar enigszins on topic, ik denk dat je een helm draagt voor je eigen veiligheid. Wie ben ik daar om daarover te oordelen? Je draagt zelf de eventuele gevolgen bij een val op het hoofd.
Overigens leer ik mijn dochter te fietsen met helm, juist ook om letsels die ik gezien heb.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 apr 2015 20:04

Zoals ik al eerder gezegd heb zo lang het bij wet niet verplicht is, iets wat naar ik hoop ook niet gaat gebeuren, is het ieders eigen verantwoordelijkheid om een helm te dragen op de fiets.

Er wel andere zaken waarover men zich druk kan maken, en gaat deze discussie mijn inziens helemaal nergens over.

Op mijn gewone fiets is de kans op hoofdletsel net zo groot als de racefiets, als ik met 17 kilometer per uur een zijdelingse smakker maak, toch draag ik dan geen helm en daar maakt niemand zich druk over. Iets wat ik overigens ook graag zo wil houden!

De keuze om wel een helm op de racefiets te dragen maak ik zelf wel, net zo als diegene om er geen één te dragen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 apr 2015 20:48

Keuze moet ieder voor zich maken, ik ben voor het standpunt van de verzekeraars/wet in de US. Helm op een motor is in een aantal staten niet verplicht echter val je en loop je hoofletsel op dan is dat je vrije keuze echter zijn de ziekenhuiskosten wel voor jezelf en als je dan nog willens en wetens de keuze neemt vindt ik dat prima (geld ook voor idioten die zonder beschermend pak op hun motor gaan zitten: gewoon doen en achteraf niet zeuren.

En nu maar wachten op de volgende poster die beweerd dat bezoekerers aan de Mcdonals of rokers ook maar uit de ziektekostenverzekering getrapt moeten worden :mrgreen:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 apr 2015 21:44

Het zijn moeilijke grenzen inderdaad. Ik fiets altijd met helm (ja ik weet het mijn foto, was 7 jaar geleden)..... maar als ik met mijn zoontje van 6 rij dan zet ik bij hem een helm op en bij mezelf niet omdat het wat minder hard gaat, heb dan ook geen fietsschoenen en kleding aan. Over het goede voorbeeld gesproken.........

(Al ging het afgelopen weekend al behoorlijk hard met die kleine jongen en reed ie het hele MTB in de broekpolder zonder vallen).

Ik zou wel zeggen denk aan je dierbaren.
Daarnaast opmerkingen dat je iemand zonder helm niet helpt vind ik ook echt niet kunnen. je helpt gewoon een ander. Zal ik jouw dochter of zoon ook lekker laten liggen als ze al append op de fiets onder een auto liggen?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 apr 2015 21:59

wasbeer2006 schreef:heb dan ook geen fietsschoenen en kleding aan.
Fiets je in je blootje??? :oops: ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 apr 2015 22:26

afrit13 schreef:Fiets je in je blootje??? :oops: ;)
Je hebt toch je helm op dan gezien je vorige posts! ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie