Vervolg keuzes.......
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Maak je jezelf nu echt zo zorgen over die paar ritten op vakantie met het gezin? Ik zou zeggen, kies er een, zet het zadel goed en doe eventueel nog wat aan de drop en fietsen maar...
Ben ook niet zo handig met bepalen van je juiste maten.
Vond net deze:
http://gearinches.com/blog/misc/bike-ge ... comparator
Misschien heb je daar iets aan.
Vond net deze:
Tja aard van het beestje Mike, wat slechte ervaringen als ik dingen op zijn beloop laat....Stuntman Mike schreef:Maak je jezelf nu echt zo zorgen over die paar ritten op vakantie met het gezin? Ik zou zeggen, kies er een, zet het zadel goed en doe eventueel nog wat aan de drop en fietsen maar...
Vind als je zoiets doet, dan moet je het toch wel wat voorbereiden?
ThanksFranX78 schreef:Ben ook niet zo handig met bepalen van je juiste maten.
Vond net deze:
Vandaag de bikefitting gehad bij Bikepassion en dat was een erg leuke en positieve ervaring! Jurrian is een bevlogen man en wil het beste voor je bereiken.
Het CAAD10 kader is op zich wel ok qua geometrie op papier, maar is in de praktijk en qua esthetische waarde toch inderdaad een verkeerde keuze geweest.
We hebben wel al enkele concrete veranderingen kunnen doorvoeren (Zadel aangepast, plaatjes goed gezet, zadelhoogte iets omlaag, iets mindere drop, zooltjes, rechter pedaal iets aangepast met spacer, grepen wat dichterbij gezet....) en wat tips gekregen voor lichamelijke verbeteringen en zaken als hoe effectiever te trappen,
Al met al zeer leerzaam geweest en goede inzichten meegekregen waarmee ik aan de slag kan. Wil niet alle benodigde verbeteringen doorvoeren op mijn huidige fiets, dat wordt gewoon dan niet mooi en dat vind ik toch ook wel belangrijk, maar belangrijkste is goed zitten om optimaal te genieten. (bvb stuur van een 44 naar 42, stuurpen die omhoog loopt, etc....dat ziet er niet uit
)
Als referentie zou een Felt AR een betere keuze zijn, dus even in die hoek maar eens gaan neuzen met wat tooltjes. Oftewel lange bovenbuis, maar wel enigszins slooping om pen nog mooi uit het zadel te laten komen.
Alvast wat output wat de kaders van mijn Stack en Reach zouden moeten zijn:

Alvast wat rond gekeken, maar ook bij Storck zie ik wel wat maten die mooi uitkomen.
Het CAAD10 kader is op zich wel ok qua geometrie op papier, maar is in de praktijk en qua esthetische waarde toch inderdaad een verkeerde keuze geweest.
We hebben wel al enkele concrete veranderingen kunnen doorvoeren (Zadel aangepast, plaatjes goed gezet, zadelhoogte iets omlaag, iets mindere drop, zooltjes, rechter pedaal iets aangepast met spacer, grepen wat dichterbij gezet....) en wat tips gekregen voor lichamelijke verbeteringen en zaken als hoe effectiever te trappen,
Al met al zeer leerzaam geweest en goede inzichten meegekregen waarmee ik aan de slag kan. Wil niet alle benodigde verbeteringen doorvoeren op mijn huidige fiets, dat wordt gewoon dan niet mooi en dat vind ik toch ook wel belangrijk, maar belangrijkste is goed zitten om optimaal te genieten. (bvb stuur van een 44 naar 42, stuurpen die omhoog loopt, etc....dat ziet er niet uit
Als referentie zou een Felt AR een betere keuze zijn, dus even in die hoek maar eens gaan neuzen met wat tooltjes. Oftewel lange bovenbuis, maar wel enigszins slooping om pen nog mooi uit het zadel te laten komen.

Alvast wat rond gekeken, maar ook bij Storck zie ik wel wat maten die mooi uitkomen.
Heb dit voorjaar ook een bike fitting bij Bikepassion gedaan. Ondanks dat ik al lang fiets en het idee had dat ik redelijk op de fiets zat, is er toch nog wel het e.e.a. aangepast. Voor mij was dit de beste investering ooit en zit sinds die tijd super op de fiets. Mijns inziens een must als je een nieuwe fiets gaat kopen.
Meen je nou serieus dat je concessies doet aan de voor jou optimale positie op de fiets omdat dat er minder mooi uitziet?Soap schreef:Vandaag de bikefitting gehad bij Bikepassion en dat was een erg leuke en positieve ervaring! Jurrian is een bevlogen man en wil het beste voor je bereiken.
Al met al zeer leerzaam geweest en goede inzichten meegekregen waarmee ik aan de slag kan. Wil niet alle benodigde verbeteringen doorvoeren op mijn huidige fiets, dat wordt gewoon dan niet mooi en dat vind ik toch ook wel belangrijk, maar belangrijkste is goed zitten om optimaal te genieten. (bvb stuur van een 44 naar 42, stuurpen die omhoog loopt, etc....dat ziet er niet uit)
Ja, als dat op een kader is wat er niet meer uit ziet als een racefiets, 100%.
Maar ik doe geen concessie op de positie hoor trouwens, juist niet!
Enige wat ik nu zoek is een kader met kortere zitbuis om het inderdaad wat mooier te ogen.
Juist helemaal naar de metingen en mijn fysiek.
Bij de CAAD is de geo prima, maar kader zelf met de rechte bovenhuis en 54 zitbuis gewoon niet mooi. De pen komt maar minimaal eruit, dat oogt gewoon matig.
Volgens mij zijn er heel veel fietsers die eerst kiezen voor looks en dan passend maken....?
Hoezo die ik dan ineens iets raarsnGerard?
Maar ik doe geen concessie op de positie hoor trouwens, juist niet!
Enige wat ik nu zoek is een kader met kortere zitbuis om het inderdaad wat mooier te ogen.
Juist helemaal naar de metingen en mijn fysiek.
Bij de CAAD is de geo prima, maar kader zelf met de rechte bovenhuis en 54 zitbuis gewoon niet mooi. De pen komt maar minimaal eruit, dat oogt gewoon matig.
Volgens mij zijn er heel veel fietsers die eerst kiezen voor looks en dan passend maken....?
Hoezo die ik dan ineens iets raarsnGerard?
Doe ik ook, behalve dus met wat dingen die ik nu dan tijdelijk zou moeten kopen.
Dat vind ik zonde geld...
Heb nu wat fietsen die voldoen binnen de stack & reach, zoals deze boardman slr.
http://www.boardmanbikes.com/road/slr98.html
Daar is de seat tube maar alweer 53cm en toch vrij lang in reach
Dat vind ik zonde geld...
Heb nu wat fietsen die voldoen binnen de stack & reach, zoals deze boardman slr.
http://www.boardmanbikes.com/road/slr98.html
Daar is de seat tube maar alweer 53cm en toch vrij lang in reach
Volgens mij zitten de stack en reach van deze niet helemaal in mijn metingen qua optimale maten. Sloping is een deel van de wens, de stack en zitbuis moeten niet te hoog zijn.scottpch schreef:Kijk ook eens naar Cervelo, S2 of S3, R3 of R5. Zowel de oude modellen alsook de nieuwe van Cervelo hebben een sloping frame, waardoor je zadelpen wat verder uitsteekt.