Profteamkleding of neutrale kleding?
Lekker dragen wat je mooi vindt. Anders fietsen we allemaal in hetzelfde op dezelfde fiets. Het is toch juist mooi dat iedereen zijn eigen smaak heeft en zijn eigen keuzes maakt.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Er zijn duidelijk twee kampen: "doe wat je zelf wil" en "not-done". Het is dus niet dat het "eigenlijk not done" is.Fietserzl schreef:[...] en profkleding is dus eigenlijk "not done" als ik het goed begrijp.[...].
Ik zou dan gaan voor wat jou uitkomt. Natuurlijk wil je niet voor aap lopen, maar dat zal met een beetje verstand niet snel gebeuren. Kies iets nutraals uit, sommige teamkleding is best nutraal te noemen. Doe het bijpassend aan je fiets.
En verder...99.9% van de wielrenners ken je niet en zal je niet kennen. Als jij je normaal kleed is er ook altijd wel iemand die iets te zeuren heeft. Mensen met te weinig zelfvertrouwen noem je dat. Lekker laten gaan.
Specialized Allez Comp 2014 (Omega Pharma - Quick-Step) - Gazelle XR2 2010
The rules van Velominati gelden natuurlijk ook niet voor álle fietsers. Velominati is eigenlijk een soort geloofsgemeenschap, en "the rules" is (of zijn) "de heilige schrift", alleen geldend voor gelovigen!
Tja, en die kun je natuurlijk net zo serieus nemen als elke andere heilige schrift en/of groep gelovigen
En wat betreft kleding,ik hou het meest van neutrale kleding, en dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken...
Tja, en die kun je natuurlijk net zo serieus nemen als elke andere heilige schrift en/of groep gelovigen

En wat betreft kleding,ik hou het meest van neutrale kleding, en dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken...
daniel1975 schreef:Een beetje bikkel slaapt dan ook in een Belkin-bed

Maar ook; denken jullie niet dat wielrenners (en wannabe's) wel vrij uniek zijn in het hebben van een flinke dosis zelfspot? Ik ben dit nog niet bij veel andere sporten/hobbies tegen gekomen. En dat maakt het wel zo leuk.
Dus in godsnaam, doe vooral aan wat je zelf mooi vindt , deste meer voer voor nog meer grappen.

Veni. Vidi. Fietsie.
Dat komt natuurlijk ook omdat het niet alleen wielrenners zijn hier maar alle volksstammen die iets hebben met tweewielig ongemotoriseerd sporten.
Gelukkig neemt niet iedereen het allemaal even serieus....
Het wielerprikbord van startpagina gaat wel specifiek over de wielersport , maar ook daar veel humor en ook wel sarcasme:
http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/
PS, ik draag uitsluitend kleding zonder teksten.....
De enige uitzondering zou ik maken voor een Blanco shirt , dat zou qua uitstraling goed passen bij m'n NoName frame.
Helaas waren die dingen al niet meer te krijgen voordat ik er 1 besteld had.
Gelukkig neemt niet iedereen het allemaal even serieus....
Het wielerprikbord van startpagina gaat wel specifiek over de wielersport , maar ook daar veel humor en ook wel sarcasme:
http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/
PS, ik draag uitsluitend kleding zonder teksten.....
De enige uitzondering zou ik maken voor een Blanco shirt , dat zou qua uitstraling goed passen bij m'n NoName frame.
Helaas waren die dingen al niet meer te krijgen voordat ik er 1 besteld had.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
Gisteren reed me Rapha-baard tegemoet. Hij was echt helemaal tot in de puntjes, als uit de folder weggelopen. Hoewel ik die baarddragende koffie en triple drinkende hipsters iets vreselijk fantasieloos' vind hebben kreeg ik van deze confrontatie een vreselijk brede grijns.hanz1963 schreef:The rules van Velominati gelden natuurlijk ook niet voor álle fietsers. Velominati is eigenlijk een soort geloofsgemeenschap, en "the rules" is (of zijn) "de heilige schrift", alleen geldend voor gelovigen!
Tja, en die kun je natuurlijk net zo serieus nemen als elke andere heilige schrift en/of groep gelovigen![]()
De veelheid regels vindt zijn oorsprong in de mores van de sociale laag (kleine burgerij) die na de oorlog het wielrennen als sport heeft aangenomen.
Ook in het wielrennen is het handig je te kleden naar de regels die in jouw fietsmilieu gelden. Dat kost de minste energie. Dat hele "lak aan de regels" is veel meer een Nederlands ideaal dan een haalbare werkelijkheid; immers

-
- Forum-lid HC
Ligt eraan wie het inkoopt. Ik heb bewust voor de duurdere series gekozen en krijg altijd complimenten voor het design. De clubleden krijgen (de basisset, 2 Shirts en een broek ) ook nog eens gratis.daniel1975 schreef:Plaatselijke clubkleding is vaak dramatisch qua design en iets minder vaak ook niet best qua kwaliteit en pasvorm.
En nu is het wachten tot iemand Assos gaat adviseren als eigenlijk enige optie![]()
Als fervent Assos rijder vind ik zelfs de broeken en zemen van onze clubkleding best goed.

Zelf rij ik graag in het spul van Assos, maar heb ook 2 Shimano Dura Ace shirts - Qua broeken alleen Assos maar ook daar gaat verandering in komen. Dus standaard geen reclame op de shirts of broeken.
Binnenkort n.l. krijgen we van de toerclub de nieuwe kleding binnen. Voor wat betreft design rustig en wellicht een beetje Belkin-achtig alleen anders van kleur.
Het merk wordt Bioracer en dan de Prof Jersey Bodyfit, de broeken met de oranje zeem....The Race Proven Bibshort dus. Ook nog been/arm stukken, Prof Jersey met lange mouw en een body om het geheel compleet te maken.
Ik zal wel een foto posten als het setje binnen is.
Binnenkort n.l. krijgen we van de toerclub de nieuwe kleding binnen. Voor wat betreft design rustig en wellicht een beetje Belkin-achtig alleen anders van kleur.
Het merk wordt Bioracer en dan de Prof Jersey Bodyfit, de broeken met de oranje zeem....The Race Proven Bibshort dus. Ook nog been/arm stukken, Prof Jersey met lange mouw en een body om het geheel compleet te maken.
Ik zal wel een foto posten als het setje binnen is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bioracer kan echt niet op tegen de betere merken, als Castelli, Assos, Sportful, Rapha. Een paar jaar geleden wisten ze de maatvoering over de jaren heen netjes gelijk te houden, maar dat lukt ook al een poos niet meer. De bodywarmer van dit jaar heeft ruimte ingebouwd voor op z'n minst een B-cup, koersbroeken die op eens 2 cm korter zijn dan de jaren er voor. Beenstukken zijn ook op eens veel korter. Armstukken worden met 't jaar zo'n beetje wijder, de S zit verre van strak op mijn armen. De broeken zitten altijd redelijk goed als ze nieuw zijn, maar de zeem wordt snel veel platter. Het zomerjack van 2014 heeft mouwen voor een body builder, ook in maatje 2.
Meestal rij ik wel met bovenkleding van de ploeg tijdens training, maar vaak met een andere koersbroek. Hoe slechter het weer, des te meer Castelli en Sportful er bij mij te voorschijn komt.
Meestal rij ik wel met bovenkleding van de ploeg tijdens training, maar vaak met een andere koersbroek. Hoe slechter het weer, des te meer Castelli en Sportful er bij mij te voorschijn komt.
Bij slecht weer GABBA (Castelli) en sportful ( no Rain ) altijd, dan maar niet in clubkleding..amclassic-fan schreef:Bioracer kan echt niet op tegen de betere merken, als Castelli, Assos, Sportful, Rapha. Een paar jaar geleden wisten ze de maatvoering over de jaren heen netjes gelijk te houden, maar dat lukt ook al een poos niet meer. De bodywarmer van dit jaar heeft ruimte ingebouwd voor op z'n minst een B-cup, koersbroeken die op eens 2 cm korter zijn dan de jaren er voor. Beenstukken zijn ook op eens veel korter. Armstukken worden met 't jaar zo'n beetje wijder, de S zit verre van strak op mijn armen. De broeken zitten altijd redelijk goed als ze nieuw zijn, maar de zeem wordt snel veel platter. Het zomerjack van 2014 heeft mouwen voor een body builder, ook in maatje 2.

- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Als je geen honderden euro's aan kleding uit wil geven. Voor een paar tientjes koop je de basics bij de Decathlon, en daar kom je een heel eind mee. Ga eerst een paar duizend kilometer fietsen. Als je het leuk vind ga je vanzelf betere kleding kopen, en weet je ook beter wat je wil en nodig hebt.
- thestudent
- Forum-lid HC
Voor de castelli en sportful setjes betaal je nu eenmaal veel meer dan voor de clubkleding van Bioracer. Ik ben er nog wel redelijk tevreden mee. Maar met 1.84 moet ik broeken in maat 2! rijden. Dat betekent dat ze met de huidige maatvoering daar veel te kort zijn! Er zijn echter nog heel veel fabrikanten van clubkleding die nog veel en veel slechter zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!