Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

"Geweldige" Assos service

robzie
Forum-lid

robzie 24 sep 2012 11:19

pamscalpel schreef:@Robzie kniestukken van Assos zijn niet One Size deze zijn ook in meerdere maten verkrijgbaar.
Ohh nee, niet in One Size en dit dan?:
http://www.assosfactoryoutlet.com/produ ... ee-warmers" onclick="window.open(this.href);return false;

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 24 sep 2012 11:52

ericpeters schreef:Ik kan geen foto meer maken, omdat de broek inmiddels geruild is voor een nieuwe. Het ziet er uit als 2 ovaal vormige plekken ( links en rechts op de heup) van 7 cm doorsnee waar de lycra is veranderd in een nylonkous en daarop ronde bolletjes lijm. Zo een lijm bolletjes krijg je ook als je met je vingertoppen stickerresten ergens van wegwrijft.
Jammer dat je geen plaatje hebt, zoals je het beschrijft komt het op mij eerder over als een chemische reactie dan als een stof die aangetast is door bepaalde bacterieen.

amclassic-fan schreef:De productie kosten van kleding wil je al helemaal niet weten. Kleding gaat nog heel veel keer meer over de kop dan een Dogma.
Dogma??
Wat heeft dogma met de kostprijs van een product te maken?

Een kostprijs is een samengestelde prijs van gemaakte kosten om een product te fabriceren.
Voor een koersbroek zijn dat de stoffen, de fournituren, kosten machine onderdelen zoals naalden, afschrijving machine, arbeidsloon enz

Prijsbeleid van een fabrikant, importeur en of winkelier bepaalt uiteindelijk voor welke prijs iets in de winkel hangt.

Maar misschien ben jij ook nog een van die mensen die denkt dat als een kale productie prijs van een product 10 euro is en het wordt verkocht voor 200 iemand 190 euro in zijn zakt steekt. Dat zou je dan weer wel een dogma kunnen noemen.

jansen01
Forum-lid

jansen01 24 sep 2012 11:54

Nicosch schreef:Maar misschien ben jij ook nog een van die mensen die denkt dat als een kale productie prijs van een product 10 euro is en het wordt verkocht voor 200 iemand 190 euro in zijn zakt steekt. Dat zou je dan weer wel een dogma kunnen noemen.
Of kijk eens op de website van Pinarello?
Addict R1

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 sep 2012 12:03

lcsmt schreef:-
amclassic-fan schreef:De productie kosten van kleding wil je al helemaal niet weten. Kleding gaat nog heel veel keer meer over de kop dan een Dogma.
*111
Maar wel produceren in het voormalige oostblok omdat het hier te duur zou zijn.
Legale diefstal.
Je hóeft geen Assos te kopen, bij de Aldi hebben ze ook prima fietskleding ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 24 sep 2012 12:23

jansen01 schreef:
Nicosch schreef:Maar misschien ben jij ook nog een van die mensen die denkt dat als een kale productie prijs van een product 10 euro is en het wordt verkocht voor 200 iemand 190 euro in zijn zakt steekt. Dat zou je dan weer wel een dogma kunnen noemen.
Of kijk eens op de website van Pinarello?

Bedankt voor de verwijzing maar wat zou ik op de site van Pinarello aan informatie kunnen vinden dat betrekking heeft mijn opmerking over de marge op een product?

jansen01
Forum-lid

jansen01 24 sep 2012 12:41

Jouw link verwijst naar Dogma als geloof et cetera.. Amclassic lijkt te verwijzen naar Dogma als een fietstype van Pinarello. Genoeg, verder OT
Addict R1

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 sep 2012 19:31

scepticus schreef:
lcsmt schreef:-
*111
Maar wel produceren in het voormalige oostblok omdat het hier te duur zou zijn.
Legale diefstal.
Je hóeft geen Assos te kopen, bij de Aldi hebben ze ook prima fietskleding ;)
Voor de goede orde: Ik heb geen kledij van de Aldi, Lidl.
Maar wat Assos en sommige andere "up market" merken doen is er toch totaal over.
Hier betaal je vooral marketing en imago.
Als je meer dan 100 Euro voor een fietsbroek vraagt, en voor sommige broeken is het zelfs het dubbele, dan kan je ook in België of Nederland produceren.

Naar buiten komen als "Zwitserse kwaliteit" en produceren in Bulgarije onder het mom dat je hier (of in Zwitserland) geen naaisters kan vinden, hoe komen ze er op.
Winstmaximalisatie noemt zoiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 24 sep 2012 19:34

Onzin om keer op keer Assos aan te vallen. Voor 100euro of minder koop je een Uno en Castelli, Ultima, Sugoi, etc hebben ook broeken van ruim over de 100,-. Bv de Bodypaint. Niet zo 1-zijdig.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 19:44

@lcsmt: Assos maakt al jaren top kleding en ze waren het eerste merk dat met lycra koersbroeken op de markt kwam ipv wollen koersbroeken. Bij Assos kleding is alles met een reden. Er zit dus heel veel kennis, ontwikkeling (o.a stoffen) testen en draagcomfort in de kleding. Daar betaal je als consument ook voor. Natuurlijk ook marketing en imago, maar dat doet elk merk. Kortom; bij Assos krijg je waar je voor betaalt en om nu Aldi fietskleding te vergelijken met Assos gaat wel heel erg ver. Tip: Koop eens een Assos Uno of Mille broek en rij er eens een tijdje mee. Wellicht ga je er dan anders tegenaan kijken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 sep 2012 22:28

boswielrenner schreef:@lcsmt: Assos maakt al jaren top kleding en ze waren het eerste merk dat met lycra koersbroeken op de markt kwam ipv wollen koersbroeken. Bij Assos kleding is alles met een reden. Er zit dus heel veel kennis, ontwikkeling (o.a stoffen) testen en draagcomfort in de kleding. Daar betaal je als consument ook voor. Natuurlijk ook marketing en imago, maar dat doet elk merk. Kortom; bij Assos krijg je waar je voor betaalt en om nu Aldi fietskleding te vergelijken met Assos gaat wel heel erg ver. Tip: Koop eens een Assos Uno of Mille broek en rij er eens een tijdje mee. Wellicht ga je er dan anders tegenaan kijken.
Ik heb nergens Assos vergeleken met Aldi oid.
Je leest ook nergens dat ik schrijf dat Assos niet goed zou zijn.

Ik schrijf enkel dat voor de prijs die Assos vraagt voor hun kledij deze ook bij ons kan geconfectioneerd worden.

Verder heb ik niets met Assos, kost veel te veel voor wat het is.
Ik heb (club-) kledij van Pissei, Vermarc, Giordana, Bio-Racer, Doltcini, De Geest, deze zijn ook goed en kosten merkelijk minder.
De eerste 3 worden dan ook nog eens in Italië gemaakt.

Maar het topic is gestart over de niet-service van Assos.
Als je als klant de topprijs betaald mag je ook topservice verwachten.

.
I know myself like no one else
Nothing to defend

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 22:38

Eens dat je topservice mag verwachten als je een topprijs betaalt. Ben het niet eens met je mening dat Assos te duur is voor wat het is. Ik ben van mening dat je bij Assos krijgt waarvoor je betaalt. Ik ben dan ook erg tevreden over de Assos spullen die ik heb, en met mij velen anderen. Je noemt een aantal merken waar zeker goede spullen worden gemaakt. Giordana en Bio-racer zijn inderdaad prima merken, die ik zelf ook heb gehad. De andere merken die je noemt, ken ik niet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 25 sep 2012 19:38

Fiets al jaren met Assos en heb niets te klagen.Heb 2 broeken, arm en beenwarmers.Alles zit perfect.
Je betaald iets meer, maar dat merk je heus wel met het zitcomfort en levensduur.

Plaats reactie