Maar goed, er zal vast iets met docenten en tijdschema's zijn

@ arepol: Van hamburgers groei je nog! In de breedte

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
jummeltje schreef:Toch vind ik het vreemd dat jij gugi100, zoals jezelf zegt "over de houdbaarheidsdatum" wel mogen komen testen op vermogen terwijl er een heleboel jongens al worden afgeschreven op basis van lengte terwijl die wellicht veel hogere wattages weg kunnen trappen...
Maar goed, ik zal wel vanuit mijn eigen frustratie van 1,83m dit bericht zitten te typen
gugi100 schreef:jummeltje schreef:Toch vind ik het vreemd dat jij gugi100, zoals jezelf zegt "over de houdbaarheidsdatum" wel mogen komen testen op vermogen terwijl er een heleboel jongens al worden afgeschreven op basis van lengte terwijl die wellicht veel hogere wattages weg kunnen trappen...
Maar goed, ik zal wel vanuit mijn eigen frustratie van 1,83m dit bericht zitten te typen
Jummeltje, ik kan me je frustatie wel voorstellen. Ik heb het idee dat je de juiste gretigheid wel hebt voor zoeen project.
De lengte 190-200 cm maakt volgens mij ontwerp keuzes mogelijk die met kleinere personen moeilijker te realiseren zijn. Als je een groot voorwiel wilt hebben (rolweerstand van kleine wielen is slechter!) en de motor plaats je tussen de wielen dan is het handig om lange benen te hebben om, met het voorwiel dat bijna tussen je benen zit, bij de crank te kunnen.
Rolweerstand is een niet te onderschatten component bij dergelijke fietsen. Van de geleverde energie gaat een veel groter percentage aan rolweerstand op dan op een racefiets. Ga maar na bij 133 kmh is de rolweerstand grofweg 2.7 keer zo hoog dan je op een racefiets bij 50 kmh. Aangezien het vermogen dat je levert zeker niet meer is (..in een stroomlijn.. met rond de 1600 watt aan warmteontwikkeling) is het belang van een lage rolweerstand heel groot. Vandaar liefst grote wielen. Is een keuze.
Als iets over de houdbaarheids datum is, hoeft het niet perse bedorven te zijn.
Deze meneer (Steven Sloof) is nog ouder. Ik denk niet dat er veel mensen zijn op dit forum die hem er uit fietsen hoe hard ze ook trainen.
Ik ga echt niet beweren dat ik even veel vermogen kan leveren. Maar ik weet wel dat ik ook een aardig vermogen kan wegkachelen.
Nogmaals ik hoop echt dat er veel jonge(re) personen zich aanmelden en bereid zijn ver te gaan. Dan val ik vanzelf af en dat is alleen maar mooi.
Groet GJ
Diogenes schreef:Ik nomineer hierbij forumlid Alp d'Huez53:15. Die is wat avontuurlijker ingesteld dan ik. Echt iets voor hem!
gugi100 schreef:...Fietsen is een voor mij uit de hand gelopen hobby waarbij deze onderneming voorlopig wel het gekste wordt wat ik ga doen.
Alp d'Huez53:15 schreef:Hehe, ga geen onlust uit de weg maar ben 3 cm tekort en het ontbreekt ook aan talent. Was jij geen 1.90?
Kijkje op de site leert me trouwens dat vandaag het ontwerp gepresenteerd is. Komt daar binnenkort wat van op de site te staan? Ben benieuwd!
Langer = zwaarder = meer vermogen.tomg88 schreef:Lengte zou hier geen rol in mogen spelen, want dat beperkt de selectie nog meer. Lengte is ondergeschikt aan geleverd vermogen, gewicht eventueel wel (watt/kg).