133km/h op de fiets! Ga jij de uitdaging aan?
Studenten van de Technische Universiteit Delft gaan volgend jaar de twee meest prestigieuze snelheidsrecords voor Human Powered Vehicles aanvallen. De 200 meter sprint met vliegende start en het uurrecord. Momenteel staat het sprintrecord op 133 km/h en het uurrecord op 90 km/h. Met inzet van de laatste technologische inzichten uit de luchtvaart, ruimtevaart en werktuigbouw denken wij dat record te kunnen veroveren.
Techniek is echter niet het enige dat van belang is bij deze recordpoging. De sportieve prestatie is minstens zo belangrijk. Daarom bestaat het team ook uit studenten Bewegingswetenschappen van de VU in Amsterdam. Deze studenten gaan zich onder andere bezighouden met de selectie van de fietser, het trainingsschema, de koeling en de zuurstofvoorziening in de fiets.
De eerste selectie van coureurs vindt plaats aan de hand van lichaamsbouw en afmetingen. De atleet moet minimaal 190 cm en maximaal 200 cm lang zijn. Een matenformulier en vragenlijst te downloaden voor inschrijving van de test. Om daarna de beste coureur te kiezen wordt een vermogenstest afgenomen bij kandidaten voor het sprint- en uurrecord. Uiteraard wordt ook met de kandidaat gesproken over zijn motivatie en doorzettingsvermogen.
Om kans te maken op dit wereldrecord verwachten wij van de coureur dat hij zich volledig inzet en dat hij er alles aan doet om conditioneel zo fit mogelijk aan te start te staan. Naast dat er veel getraind zal moeten worden in ligfiets zal ook het besturen van de ligfiets met laag zwaartepunt bij dergelijk hoge snelheden veel oefening vereisen.
Wij bieden de coureur allereerst een unieke, op maat gemaakte fiets waarmee de mogelijkheid bestaat om een prestigieus wereldrecord neer te zetten. Daarnaast staat er een team van professionele begeleiders om je heen om je zo goed mogelijk te helpen met de trainingen.
Ben jij geïnteresseerd om coureur voor onze Human Powered Vehicle te worden? Download dan het matenformulier en de vragenlijst op de site http://www.hptdelft.nl en stuur ingevuld op naar sport@hptdelft.nl.
Techniek is echter niet het enige dat van belang is bij deze recordpoging. De sportieve prestatie is minstens zo belangrijk. Daarom bestaat het team ook uit studenten Bewegingswetenschappen van de VU in Amsterdam. Deze studenten gaan zich onder andere bezighouden met de selectie van de fietser, het trainingsschema, de koeling en de zuurstofvoorziening in de fiets.
De eerste selectie van coureurs vindt plaats aan de hand van lichaamsbouw en afmetingen. De atleet moet minimaal 190 cm en maximaal 200 cm lang zijn. Een matenformulier en vragenlijst te downloaden voor inschrijving van de test. Om daarna de beste coureur te kiezen wordt een vermogenstest afgenomen bij kandidaten voor het sprint- en uurrecord. Uiteraard wordt ook met de kandidaat gesproken over zijn motivatie en doorzettingsvermogen.
Om kans te maken op dit wereldrecord verwachten wij van de coureur dat hij zich volledig inzet en dat hij er alles aan doet om conditioneel zo fit mogelijk aan te start te staan. Naast dat er veel getraind zal moeten worden in ligfiets zal ook het besturen van de ligfiets met laag zwaartepunt bij dergelijk hoge snelheden veel oefening vereisen.
Wij bieden de coureur allereerst een unieke, op maat gemaakte fiets waarmee de mogelijkheid bestaat om een prestigieus wereldrecord neer te zetten. Daarnaast staat er een team van professionele begeleiders om je heen om je zo goed mogelijk te helpen met de trainingen.
Ben jij geïnteresseerd om coureur voor onze Human Powered Vehicle te worden? Download dan het matenformulier en de vragenlijst op de site http://www.hptdelft.nl en stuur ingevuld op naar sport@hptdelft.nl.
@pfff: dat zal ik doen. Ik zag op de site van WTOS dat e.a. daar geïnitieerd is. Daar kom ik wel eens. (Net als de zwarten trouwens)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Erg leuk initiatief. Waarom eigenlijk minimaal 190cm. Heeft dit te maken met het ontwerp?
What makes the boat go faster?
@Livio Livius: ik gok dat het te maken heeft met het feit dat grotere mensen meer vermogen leveren. Doordat er een aero coconnetje omheen gaat zijn de negatieve effecten op grote lichamen te verwaarlozen: effectief zullen ze wel het snelst gaan.
Zijn er restricties aan het gewicht? Anders heb ik nog wel wat suggesties. Laat maar weten via PM of loop anders even langs op de faculteit BW (toevallig werk ik daar
)

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?