Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Argon 18

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 apr 2016 15:03

De nieuwe rotor groep als die komt?
Maak joe woar

Jos97
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2015 10:55

Jos97 05 apr 2016 18:36

Ben erg benieuwd welke keuze TS maakt. Argon 18 staat bij mij ook erg hoog op het verlanglijstje voornamelijk de Gallium. Je ziet deze fietsen zelden, dus een echt duidelijk beeld heb ik er nog niet van.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 apr 2016 22:15

Jos97 schreef:Ben erg benieuwd welke keuze TS maakt. Argon 18 staat bij mij ook erg hoog op het verlanglijstje voornamelijk de Gallium. Je ziet deze fietsen zelden, dus een echt duidelijk beeld heb ik er nog niet van.
de startpost van dit draadje (en dus van de topicstarter) is al een tijdje geleden ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2016 08:35

Hij zal wel aan mij refereren zeker?

Anyways, mijn beslissing zal nog even duren, want ik ga pas einde van dit seizoen en misschien zelfs pas einde van de winter een nieuwe fiets bestellen. Dit seizoen rijd ik nog op de Cannondale want daar is weinig mis mee en ik heb er net weer een paar honderd euro ingestoken.

De shortlist is in ieder geval weer ietsjes korter geworden. De F8 is afgevallen wegens te duur. 3500-3800 euro aan een frame uitgeven vind ik echt te gek, zeker voor een armzalige docent als ik. Als je nou tandarts bent (of IT'er ;) ) dan is het wisselgeld, maar dat geldt voor mij niet. :lol:

Voorlopig gaat het tussen de Apex Vektor en de Argon Gallium Pro. De Apex heeft, hoe het ook klinkt, mijn lichte voorkeur en niet alleen omdat ie de helft goedkoper is. Het spuitwerk is helemaal naar wens te kiezen en de geometrie ligt me perfect.

Maar ik heb de Vektor nog niet in het echt gezien (gaat eind april gebeuren, ben toevallig in de buurt van Zaltbommel) dus dat kan ook nog roet in het eten gooien.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 06 apr 2016 13:42

En waarom niet weer een Supersix (je hebt het vast al gemeld maar ik ben gewoon nieuwsgierig)?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2016 14:32

Paar redenen

1. Geometrie ligt me niet goed genoeg. Rijd nu met 2,5 cm spacers en daar wil ik eigenlijk vanaf.
2. Tijd voor iets nieuws
3. Huidige Supersix heeft IMHO lelijke paintjobs
4. Ik wil absoluut geen BB30 meer

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 06 apr 2016 14:55

Ok thanks. Vooral reden 2 en 3 kan ik me iets bij voorstellen ;) Hoewel ik wel gecharmeerd ben van de HiMod DA 2 in primer met die rode accenten.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 apr 2016 14:59

havana schreef:Hij zal wel aan mij refereren zeker?

Anyways, mijn beslissing zal nog even duren, want ik ga pas einde van dit seizoen en misschien zelfs pas einde van de winter een nieuwe fiets bestellen. Dit seizoen rijd ik nog op de Cannondale want daar is weinig mis mee en ik heb er net weer een paar honderd euro ingestoken.

De shortlist is in ieder geval weer ietsjes korter geworden. De F8 is afgevallen wegens te duur. 3500-3800 euro aan een frame uitgeven vind ik echt te gek, zeker voor een armzalige docent als ik. Als je nou tandarts bent (of IT'er ;) ) dan is het wisselgeld, maar dat geldt voor mij niet. :lol:

Voorlopig gaat het tussen de Apex Vektor en de Argon Gallium Pro. De Apex heeft, hoe het ook klinkt, mijn lichte voorkeur en niet alleen omdat ie de helft goedkoper is. Het spuitwerk is helemaal naar wens te kiezen en de geometrie ligt me perfect.

Maar ik heb de Vektor nog niet in het echt gezien (gaat eind april gebeuren, ben toevallig in de buurt van Zaltbommel) dus dat kan ook nog roet in het eten gooien.
ook voor een tandarts of it'er is de F8 veel te veel geld voor wat je krijgt natuurlijk

niet wachten op schijfremmenframe dus?

vind persoonlijk de uitlopende bovenbuis niet heel aantrekkelijk (maar over smaak..)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 06 apr 2016 20:42

havana schreef:Paar redenen
Rijd nu met 2,5 cm spacers en daar wil ik eigenlijk vanaf.
Of had je een bekeuring gekregen ? ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 apr 2016 12:05

De nieuwe EPS-groep kan gewoon opgeladen worden aan de junction box net zoals DI2 :-)

Ik vind beide frames wel mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 04 mei 2016 21:10

havana schreef:
Voorlopig gaat het tussen de Apex Vektor en de Argon Gallium Pro. De Apex heeft, hoe het ook klinkt, mijn lichte voorkeur en niet alleen omdat ie de helft goedkoper is. Het spuitwerk is helemaal naar wens te kiezen en de geometrie ligt me perfect.

Maar ik heb de Vektor nog niet in het echt gezien (gaat eind april gebeuren, ben toevallig in de buurt van Zaltbommel) dus dat kan ook nog roet in het eten gooien.
Bij mij op de club rijden redelijk wat Apexen rond. Ik vind ze erg mooi. Zeker een optie. ook de Aragon is mooi. Kan eigenlijk niet fout.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 mei 2016 21:45

Al zouden beide frames niet mijn keuze zijn (Argon rijdt wel heel goed), met de meeste topframes zul je mits goed passend geen miskoop meer doen (markt zit heel dicht bij elkaar).

Persoonlijk vindt ik de Scott Foil één van de best rijdende fietsen van het moment (redelijke prijs - kwaliteitverhouding) maar optisch moet het je smaak zijn Giant TCR 2016 rijdt bijna even goed maar toont imho. stukje beter....

Plaats reactie