kan inderdaad de maten overnemen, maar ben wel benieuwd of ik meer uit mijn lichaam kan halen wanneer ik bovenstaande meting zou doen.
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik heb de volgende maten: lengte 190 cm, bbl 93,4. Framemaat 58, cranklengte 175, stuurbreedte 44, stuurpen 12, en dat waren de jiste maten. Ik heb 2009 Campa Record, daarvoor 2002 Centaur. De nieuwe shifters zijn veel fijner, 11 speed vind ik ook ook prettig. Ook de remmen doen het veel beter (grotere blokken). Maar in het begin moest ik wel even slikken: mijn Centaur groep liep veel lichter en mooier. Het verschil zat hem in de vierkante as en het inlopen van de groep. Nu helemaal tevreden, hoor.vinylly32 schreef:Volgens mij is dat de manier hoe ik de beste positie ga krijgen. Eerst een mooi frame-pje uitzoeken, Competitivecyclist gebruiken voor de juiste framemaat en juiste lengte stuurpen etc. grove afstellingen. Daarna laten finetunen door bovengenoemde fietsmetingen.
@ Loos kwam werd er bij jou ook nog wat bekend over de lengte van je crank, 172,5, 175 etc? Of heb je "gewoon" met 172,5 af laten monteren. Daarnaast zie ik dat je recente Campa Record hebt? Hoe bevalt je dit? Ik weet niet of je referentie hebt met een oude record groep (10sp)?