Keezx schreef: ↑28 mar 2021 23:01
Misschien een vroege aprilgrap.....
Mja, toch wil je sommige geluiden niet teveel laten rondzingen.
Vangalo74 schreef: ↑29 mar 2021 07:53
Groepen op de weg vergroot wel weer je kansen om gechicked te worden, kan je die ook weer afstrepen van de bingo kaart
Dat kan ik sowieso al.
timo2.0 schreef: ↑28 mar 2021 23:05
MarkVeenstra schreef: ↑28 mar 2021 21:40En een racefiets is duidelijk,
Is dat zo? Het is sowieso arbitrair. Want wat is een "wielrenner"? Iedereen op een fiets met een "krom" stuur? Als mijn 76- en 73-jaar oude oom en tante een dagje gaan fietsen, moet hij zijn 45 jaar oude Batavus met 5-vits pignon, spatborden, verlichting en boodschappentassen dan thuislaten omdat er een krom stuur onder dat versleten velox stuurlint zit? Ik lijk te chargeren maar ik bedoel maar te zeggen: waar ligt de grens.
Alles boven de 25 km/u
Het is nooit zwart/wit te zeggen. Bij Goedereede/Ouddorp heb je ook een stukje waar wielrenners worden omgeleid. Ik fiets ook wel eens het niet wielren-stukje, als je dat doet op standje vogeltjes kijken is het ook geen probleem. Mensen die niet kunnen inschatten dat je soms standje vogeltjes kijken moet aannemen, die zijn het probleem.
Sowieso wat ik ooit eens ergens anders gepost heb:
Ik ga mij even in 1 klap onsterfelijk
(impopulair) maken in dit topic.
Van mij mogen per direct alle peletonnen groter dan 4 man gezien worden als wedstrijd --> ga maar vergunning aanvragen
Wanneer je niet zelf de verkeerssituatie kan overzien, maar op (aanwijzingen van) je voorganger moet vertrouwen, hoort dit niet op de openbare weg thuis.
Er zullen daarmee echt wel een paar goede (iedereen uit dit topic

) lijden onder de slechte. Maar het feit dat wanneer ik een helm en kromstuur heb in verkeerssituaties terecht komt, zoals afgesneden worden, verbale dreigementen etc. Terwijl ik dit niet heb in dezelfde situatie op mijn gewone fiets (en voor de slimpo's, die situaties zijn echt niet aan mij te wijten).
Er is op dit moment een hetze aan de gang tegen wielrenners (iig in de Randstad), die heb ik niet over mijzelf uitgeroepen. Maar wielrenners wel over wielrenners, zover dat het ten koste gaat van
mijn veiligheid. Dus van mij mogen er draconische maatregelen genomen worden.
Een campagne als 'Wees een heer, ook in het verkeer’ van wielersportbond NTFU. Is te weinig en te laat.
*drops mic*