Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 mar 2021 21:40

Tja,
En waar gaat het dan op uit draaien...,
Net als motoren weren van dijken op bepaalde dagen in bepaalde maanden?

En moet het dan niet een maatregel worden voor alle fietsers? Want een e-bike aan 25 km/u is ook lastig met de gezinnen.., speed pedelecs helemaal. En een racefiets is duidelijk, maar heb je een rechtstuur, of iets dikkere banden.., dan nog steeds? Of zodra je een helm op zet? Of in lycra fietst? Kortom, wordt nog wat (of helemaal niets), met zo'n tijdklok. En op een MTB track of natuurgebied is het ook voor alle fietsers, dus makkelijk en duidelijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 28 mar 2021 22:50

Dat de redactie zo’n belachelijke stuk laat plaatsen, wat een flauwekul.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 28 mar 2021 23:01

Misschien een vroege aprilgrap.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 mar 2021 23:05

MarkVeenstra schreef: 28 mar 2021 21:40En een racefiets is duidelijk,
Is dat zo? Het is sowieso arbitrair. Want wat is een "wielrenner"? Iedereen op een fiets met een "krom" stuur? Als mijn 76- en 73-jaar oude oom en tante een dagje gaan fietsen, moet hij zijn 45 jaar oude Batavus met 5-vits pignon, spatborden, verlichting en boodschappentassen dan thuislaten omdat er een krom stuur onder dat versleten velox stuurlint zit? Ik lijk te chargeren maar ik bedoel maar te zeggen: waar ligt de grens.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid

Sulla 28 mar 2021 23:09

Wordt vooral tijd dat iedereen gewoon weer in het weekend gaat voetballen en voetbal kijken (of welke andere sport dan ook).

Dan wordt het vanzelf weer wat rustiger.

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 mar 2021 23:14

Mooi die man die dat idee roept over tijdslot zelf wel met een groepje van 6 man aan het rijden is terwijl je nogsteeds maar met z'n 2en mag fietsen.

En in filmpje op 0:52 ook die mensen die ff lekker breeduit op een fietspad wandelen...

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mar 2021 07:44

DDX schreef: 28 mar 2021 23:14 Mooi die man die dat idee roept over tijdslot zelf wel met een groepje van 6 man aan het rijden is terwijl je nogsteeds maar met z'n 2en mag fietsen.
Groepen van 6 tot 10 heb ik gisteren meer gezien dan de solo of duo fietsers....
Het lijkt wel alsof iedereen zich onder de 27 voelt en de weg als sportaccommodatie beschouwt wordt ;p
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 29 mar 2021 07:53

Groepen op de weg vergroot wel weer je kansen om gechicked te worden, kan je die ook weer afstrepen van de bingo kaart :winkthumb:

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 29 mar 2021 08:41

Vangalo74 schreef: 29 mar 2021 07:53 Groepen op de weg vergroot wel weer je kansen om gechicked te worden, kan je die ook weer afstrepen van de bingo kaart :winkthumb:
Nah, die te grote groepen bestaan meestal uit mannen van middelbare leeftijd met een dikke buik. Bijzonder wel, dat is juist de risicocategorie die op de IC beland met corona. Ik hou al afstand, maar als ik in die categorie zou zitten zou ik al helemaal geen risico willen lopen.

Dames zitten daar over het algemeen niet tussen. En al helemaal niet dames waar het aangenaam is door ingehaald te worden :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 29 mar 2021 09:00

Sulla schreef: 28 mar 2021 19:33
Marcopfiets schreef: 28 mar 2021 18:54 Er wordt wielrenners vaak verteld dat de weg geen circuit is....
https://nos.nl/regio/brabant/artikel/11 ... nners.html

een definitieve rijontzegging is helaas niet mogelijk in Nederland, maar wel op zijn plaats.
Net of dergelijke figuren zich wat van een rijontzegging aan trekken.
Die auto-gasten ben ik bij Wageningen ook een keer tegengekomen. Afgelopen herfst. Gebeurt kennelijk vaker. 112 vroeg me om een kenteken, maar daarvoor ging het me te snel

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 29 mar 2021 09:17

Keezx schreef: 28 mar 2021 23:01 Misschien een vroege aprilgrap.....
Mja, toch wil je sommige geluiden niet teveel laten rondzingen.

Vangalo74 schreef: 29 mar 2021 07:53 Groepen op de weg vergroot wel weer je kansen om gechicked te worden, kan je die ook weer afstrepen van de bingo kaart :winkthumb:
Dat kan ik sowieso al.

timo2.0 schreef: 28 mar 2021 23:05
MarkVeenstra schreef: 28 mar 2021 21:40En een racefiets is duidelijk,
Is dat zo? Het is sowieso arbitrair. Want wat is een "wielrenner"? Iedereen op een fiets met een "krom" stuur? Als mijn 76- en 73-jaar oude oom en tante een dagje gaan fietsen, moet hij zijn 45 jaar oude Batavus met 5-vits pignon, spatborden, verlichting en boodschappentassen dan thuislaten omdat er een krom stuur onder dat versleten velox stuurlint zit? Ik lijk te chargeren maar ik bedoel maar te zeggen: waar ligt de grens.
Alles boven de 25 km/u :lol:

Het is nooit zwart/wit te zeggen. Bij Goedereede/Ouddorp heb je ook een stukje waar wielrenners worden omgeleid. Ik fiets ook wel eens het niet wielren-stukje, als je dat doet op standje vogeltjes kijken is het ook geen probleem. Mensen die niet kunnen inschatten dat je soms standje vogeltjes kijken moet aannemen, die zijn het probleem.

Sowieso wat ik ooit eens ergens anders gepost heb:

Ik ga mij even in 1 klap onsterfelijk (impopulair) maken in dit topic.

Van mij mogen per direct alle peletonnen groter dan 4 man gezien worden als wedstrijd --> ga maar vergunning aanvragen :D

Wanneer je niet zelf de verkeerssituatie kan overzien, maar op (aanwijzingen van) je voorganger moet vertrouwen, hoort dit niet op de openbare weg thuis.

Er zullen daarmee echt wel een paar goede (iedereen uit dit topic :lol:) lijden onder de slechte. Maar het feit dat wanneer ik een helm en kromstuur heb in verkeerssituaties terecht komt, zoals afgesneden worden, verbale dreigementen etc. Terwijl ik dit niet heb in dezelfde situatie op mijn gewone fiets (en voor de slimpo's, die situaties zijn echt niet aan mij te wijten).

Er is op dit moment een hetze aan de gang tegen wielrenners (iig in de Randstad), die heb ik niet over mijzelf uitgeroepen. Maar wielrenners wel over wielrenners, zover dat het ten koste gaat van mijn veiligheid. Dus van mij mogen er draconische maatregelen genomen worden.

Een campagne als 'Wees een heer, ook in het verkeer’ van wielersportbond NTFU. Is te weinig en te laat.

*drops mic*
Laatst gewijzigd door mhr-zip op 29 mar 2021 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2021 09:27

MarkVeenstra schreef: 29 mar 2021 07:44
DDX schreef: 28 mar 2021 23:14 Mooi die man die dat idee roept over tijdslot zelf wel met een groepje van 6 man aan het rijden is terwijl je nogsteeds maar met z'n 2en mag fietsen.
Groepen van 6 tot 10 heb ik gisteren meer gezien dan de solo of duo fietsers....
Het lijkt wel alsof iedereen zich onder de 27 voelt en de weg als sportaccommodatie beschouwt wordt ;p
Ik maakte mij gisteren al zorgen dat de jeugd zo'n zware tijd heeft gehad dat een groot gedeelte plots een grijze baard heeft gekregen...

Waarom rijden al die "verstandige" wielrenners dat stuk met Wind mee? Als je het gevaar onderkend, waarom dan niet met wind op kop? Volgens mij is 80% van het probleem dan opgelost.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie