Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik snap dat in de discussie het "roepen vanuit een groepje mannen" aangehaald wordt. De situatie is dan makkelijker voor te stellen, de reden dat de opmerking komt is ineens uitlegbaar etc.
Maar vanuit de twitter post haal ik niet op dat het opmerkingen zijn uit groepen mannen. Die vader spreekt in zijn algemeenheid alle mannelijke wielrenners en mountainbikers aan, na eigen ervaring van die dag. Maar op die dag zouden de opmerkingen van enkelingen of duo's moeten komen (gezien de geldende corona regels).
En dan discussieren over mannen versus vrouwen. En weinig vrouwen op het forum. En al dan niet calimero....
Dat is onzinnig!
En dat zeg ik niet, omdat ik het probleem ontken. Of vanwege "victim blaming" oid.
Maar als je de situatie krijgt waar het niet gaat om opmerkingen van een mannelijke fietser naar een vrouwelijke fietser (wat de opmerking ook maar moge zijn). Maar van een kind naar een ander kind met rood haar. Of van de hetero die een opmerking naar een homo maakt, of de dijkbewoner naar de motorrijder (en andersom), of de pubermeisjes naar het pukkelhoofd/brildragende nerdje uit de klas...,
Dat zijn allemaal vergelijkbare gevallen waarin een zender iets roept, al dan niet om lollig te doen of om zijn of haar "status" tov anderen te bevestigen. Die bij de ontvanger niet goed vallen. In al die gevallen kan je zeggen: "foei, je moet rekening houden met gevoelens van anderen en niet zomaar wat roepen ookal bedoel je er niets mee, vond je het zelf onschuldig of was het alleen maar zogenaamd lollig.
En tegelijkertijd kan je in al die gevallen zeggen tegen de ontvangen: "joh, stel je niet aan, wees een beetje weerbaar, of negeer dat soort domme opmerkingen simpelweg, het is de moeite niet waard je eraan te ergeren."
Het is niet dat 1 kamp hierin rekening moet houden met de ander. Als we met zijn allen een beetje rekening houden met de ander en daarom niet zomaar wat roepen. En als we, wanneer iets geroepen wordt, proberen daar een beetje weerbaar voor te zijn, of negeren, of gevat op terug te reageren. Volgens mij wordt het dan veel relaxter allemaal. Dus van 2 kanten een beetje veranderen. ipv 2 kanten naar de ander te wijzen.
Maar vanuit de twitter post haal ik niet op dat het opmerkingen zijn uit groepen mannen. Die vader spreekt in zijn algemeenheid alle mannelijke wielrenners en mountainbikers aan, na eigen ervaring van die dag. Maar op die dag zouden de opmerkingen van enkelingen of duo's moeten komen (gezien de geldende corona regels).
En dan discussieren over mannen versus vrouwen. En weinig vrouwen op het forum. En al dan niet calimero....
Dat is onzinnig!
En dat zeg ik niet, omdat ik het probleem ontken. Of vanwege "victim blaming" oid.
Maar als je de situatie krijgt waar het niet gaat om opmerkingen van een mannelijke fietser naar een vrouwelijke fietser (wat de opmerking ook maar moge zijn). Maar van een kind naar een ander kind met rood haar. Of van de hetero die een opmerking naar een homo maakt, of de dijkbewoner naar de motorrijder (en andersom), of de pubermeisjes naar het pukkelhoofd/brildragende nerdje uit de klas...,
Dat zijn allemaal vergelijkbare gevallen waarin een zender iets roept, al dan niet om lollig te doen of om zijn of haar "status" tov anderen te bevestigen. Die bij de ontvanger niet goed vallen. In al die gevallen kan je zeggen: "foei, je moet rekening houden met gevoelens van anderen en niet zomaar wat roepen ookal bedoel je er niets mee, vond je het zelf onschuldig of was het alleen maar zogenaamd lollig.
En tegelijkertijd kan je in al die gevallen zeggen tegen de ontvangen: "joh, stel je niet aan, wees een beetje weerbaar, of negeer dat soort domme opmerkingen simpelweg, het is de moeite niet waard je eraan te ergeren."
Het is niet dat 1 kamp hierin rekening moet houden met de ander. Als we met zijn allen een beetje rekening houden met de ander en daarom niet zomaar wat roepen. En als we, wanneer iets geroepen wordt, proberen daar een beetje weerbaar voor te zijn, of negeren, of gevat op terug te reageren. Volgens mij wordt het dan veel relaxter allemaal. Dus van 2 kanten een beetje veranderen. ipv 2 kanten naar de ander te wijzen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mark, ik hoop heel oprecht dat jouw kinderen later niet het onderwerp van pesten zullen zijn. Tegen die kinderen wordt ook gezegd: ze zijn niet wijzer, trek het je niet aan, flink zijn, en de dingen die jij al schrijft.
Deze week in het nieuws:MarkVeenstra schreef: ↑18 mar 2021 16:46 En tegelijkertijd kan je in al die gevallen zeggen tegen de ontvangen: "joh, stel je niet aan, wees een beetje weerbaar, of negeer dat soort domme opmerkingen simpelweg, het is de moeite niet waard je eraan te ergeren."
"Onlangs was er ook nog Internationale Vrouwendag. In de marge daarvan werd een rapport van de Verenigde Naties gepubliceerd. Het rapport stelt dat vrijwel alle vrouwen (97 procent) in het Verenigd Koninkrijk al te maken hebben gehad met seksuele intimidatie of andere vormen van geweld of intimidatie."
97%. Je gaat moeite moeten doen om een vrouw te vinden die er niet mee te maken heeft gehad. En het zal in de rest van Europa niet heel veel beter zijn.
Maar kom op dames, gewoon een beetje "weerbaarder" zijn. Niet aanstellen. Gewoon negeren.
Tuurlijk.
Ikke. Ik vind het wel geinig als een homo met me poogt te flirten. Voelt vrijwel hetzelfde als een vrouw die flirt, maar die ik niet aantrekkelijk vind. Als een compliment voornamelijk.
Had je een ander antwoord verwacht?
Had je een ander antwoord verwacht?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik kan het gemist hebben, maar dat "seksistisch ervaren" is nergens terug te lezen toch? Interpretatie van Timo(?)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik word elke dag aangesproken op , dik , kaal , stijf of klein, lekker toch. Oja ik vergeet oud.
Denk je nu werkelijk dat ik me daar 1 sec aan stoor?
Het heeft natuurlijk alles in welke context het word gezegd, ( dat is Timo ontgaan, die had ze mening al klaar )
Als je vroeger als bouwvakker naar een voorbij gaande vrouw floot, was ze gevleid .
Het sssen wat tegenwoordig een trend is in de binnenstad heeft een hele andere denigrerend toon.
Om maar een voorbeeld te geven.
Denk je nu werkelijk dat ik me daar 1 sec aan stoor?
Het heeft natuurlijk alles in welke context het word gezegd, ( dat is Timo ontgaan, die had ze mening al klaar )
Als je vroeger als bouwvakker naar een voorbij gaande vrouw floot, was ze gevleid .
Het sssen wat tegenwoordig een trend is in de binnenstad heeft een hele andere denigrerend toon.
Om maar een voorbeeld te geven.
Behalve dat haar vader dat letterlijk schrijft? Maar ik begrijp dat vader en dochter fout zitten want die houden geen rekening met de context van wat die wielrenners naar haar roepen. Het is goed met je

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Bedoel je nu werkelijk te zeggen dat zo'n meisje zich gevleid moet voelen tenzij het het gesis (lees: allochtonen) betreft?mao schreef: ↑18 mar 2021 18:55Het heeft natuurlijk alles in welke context het word gezegd, ( dat is Timo ontgaan, die had ze mening al klaar )
fietsen doe ik net als een prof,
Aaahh, die had ik inderdaad gemist. Ik ging er vanuit dat de hele (non-) discussie los barstte na een opmerking van een forumlid. Mea Culpa.
Wel weer tekenend dat je vervolgens alsnog aan het interpreteren slaat met je suggestieve "ik begrijp dat vader en dochter fout zitten (?)". Geloof niet dat ik dat suggereer.
Wel weer tekenend dat je vervolgens alsnog aan het interpreteren slaat met je suggestieve "ik begrijp dat vader en dochter fout zitten (?)". Geloof niet dat ik dat suggereer.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?