Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

MTB'er zoekt Racefiets max 2000€

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 28 okt 2017 01:16

Ja, als je bijvoorbeeld graag laag zit of een lang bovenlijf hebt. Als je daarenboven korte benen zou
hebben maar het frame is slooping dan komt het toch nog goed ivm de looks.(wb het oven het kader uitstekende gedeelte van je zadelbuis.

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 28 okt 2017 08:00

Ik ben ongeveer 1m89 en dus XL zou ideaal zijn maar enkel een xxl is voorradig. Hier staat minimum 1m92 bij Canyon.
Is toch meer het gewicht waarvoor ik me zorgen maak.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 okt 2017 09:36

Dat is gewoon te groot. Een Specialized in maat 61 is ook te groot. Daar moet je ook naar een 58 kijken. Die Cervelo in maat 58 zou ook prima moeten passen en nog het nodige comfort moeten bieden.

Je moet met 100kg nog net aan op iedere normale racefiets passen. Wel is het misschien verstandig om wat van je budget te reserveren voor een setje stevigere wielen. Niet eens zozeer omdat de modernere instap wielsets van ellende uit elkaar vallen met dat gewicht; die tijden zijn wel voorbij. Het geeft vooral veel meer fietsplezier als je een stijve wielset hebt waar je 100% op vertrouwd.

.
Campagnolo Ultra Dork

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 28 okt 2017 10:14

Ernie C. schreef: 28 okt 2017 09:36 Dat is gewoon te groot. Een Specialized in maat 61 is ook te groot. Daar moet je ook naar een 58 kijken. Die Cervelo in maat 58 zou ook prima moeten passen en nog het nodige comfort moeten bieden.

Je moet met 100kg nog net aan op iedere normale racefiets passen. Wel is het misschien verstandig om wat van je budget te reserveren voor een setje stevigere wielen. Niet eens zozeer omdat de modernere instap wielsets van ellende uit elkaar vallen met dat gewicht; die tijden zijn wel voorbij. Het geeft vooral veel meer fietsplezier als je een stijve wielset hebt waar je 100% op /quote]

ok bedankt.

Dan kan ik inderdaad beter geen xxl nemen.
Op,die fiets zit wel DT Swiss RR21 Dicut. Die kunnen toch niet zo slecht zijn als ik zie dat ze los rond de 600€ kosten. Als deze niet voldoende zijn dan kan ik die fiets beter vergeten en voor goedkopere gaan en extra budget dan in andere wielen steken?
De Ultegra en de wielen zijn de reden van de meerkost.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 okt 2017 10:24

Die wielen zijn erg goed maar niet specifiek gericht op een zwaardere fietser. De focus ligt vooral op een laag gewicht. Het kan zomaar zijn dat je met een wat zwaardere en eventueel goedkopere wielset uiteindelijk beter af bent.
Campagnolo Ultra Dork

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 28 okt 2017 21:39

Ok thx Ernie C.
Net lang gesprek gehad met mijn training buddy en met vele Duvels 😈
Ik denk er meer en meer over om elke dag de Canyon site te bekijken in de hoop dat die fiets nog voorbijkomt maar als die wielen niet ideaal zijn voor mij dan is de mogelijkheid er nog een maand te wachten tot black friday en dan te genieten van de korting en dan te kiezen voor een Endurace cf7.0 of cf 8.0
Dei eerste vooral voor prijs want 105 en Mavic Aksium of Ultegra en DT Swiss P1800 voor de andere.
Zijn deze laatste wielen de moeite dus die DT swiss P1800 want voordeel is toch lichtgewicht en 120kg wat lukt 👍
Vind zo direct geen zinnige review over de wielen...

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 12 nov 2017 21:53

Hi allen,

Kleine update.
Fiets is besteld, meer info volgt.

Wel geen extra zoals pedalen of bidonhouder besteld.
Ik overweeg nu de pedalen van mijn MTB over te zetten want vind klikpedaal niet ideaal op MTB en zou voor die flats kopen maar dat is een ander verhaal.
Die pedalen, Shimano XT M8000 SPD Pedalen, zijn deze bruikbaar op,een koersfiets? Kunnen de "cleats" op race schoenen? Iemand ervaring hiermee?
Of toch beter echte racepedalen en -schoenen aanschaffen?
Alvast bedankt!

kogafan
Forum-lid

kogafan 12 nov 2017 22:17

voodooo77 er zijn wel enkele raceschoenen waar die dingen op passen , maar dat is zeer lastig lopen omdat je de steun mist die nodig is voor die kleine plaatjes .

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 13 nov 2017 08:11

Inderdaad, de plaatjes zitten toch al op de mtb schoenen en daar kan je heel goed mee op de racefiets rijden. Als je op de mtb dan platform pedalen zet, zitten de plaatjes niet in de weg, want die zitten mooi verzonken in de zool.
Wil je een extra stel schoenen voor de racefiets, dan heb je de keuze te maken tussen een extra set mtb schoenen voor de spd pedalen. Of je koopt specifieke raceschoenen, maar dan is het advies om daar ook race pedalen bij aan te schaffen. Dit vanwege hetgeen kogafan al heeft gemeld. (buiten dat dit ook nog levens gevaarlijk is op gladde harde ondergrond)

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 13 nov 2017 09:37

Eerst over de pedalen... ik zou liefst toch de race en MTB schoenen apart houden. Desnoods test ik de racefiets eventjes met standaard pedalen en kan dan nog beslissen of ik de SPD pedalen of andere erop zet.
Maar jullie feedback is zeer interessant, bedankt!

Bedankt ook iedereen om mee te denken voor de aankoop van de fiets.
Is plotseling snel gegaan. Keek elke dag op de outlet bij Canyon en wachtte ook deels de Black Friday maar woensdag plots hun Zwitsere modellen in de outlet (Pure Cycling) en daar zat één tussen die binnen het gevraagde kwam.
Carbon Frame Endurace CF SL Disc, afgemonteerd met Ultegra en DT Swiss R24 Spline DB wielen. Weliswaar met schijfremmen, wat ik eigenlijk niet zocht maar goed, en daardoor wat zwaarder. Als ik zie dat losse frame 1499 kost en al die extra's kwamen erbij voor nauwelijks 200 euro leek het me een goede deal. Ik zie dat zelf die seatpost al aan 200€ staat ...

En nu maar hopen dat de kleur in het echt zoals op de foto's is en dan genieten!
Ondertussen is die uitverkocht maar staat er identiek dezelfde (volgens mij toch) aan 2249 euro ... raar!
https://www.canyon.com/nl-be/factory-ou ... 0&id=24246

erikkie39
Forum-lid

erikkie39 13 nov 2017 09:59

Gefeliciteerd, lijkt me een schitterende fiets, zeker voor dat geld.

Ik zou gewoon een set race-pedalen kopen, als je toch al zoveel geld hebt uitgegeven wat maakt 30-50 euro voor een setje pedalen dan nog uit? Normale SPD-plaatjes zou ik zelf ook niet doen, je contact-oppervlak is dan veel kleiner waardoor je minder goed je kracht kwijt kan. Nog los van het feit dat het me ook niet lekker lijkt lopen.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Voodoo077
Forum-lid

Voodoo077 13 nov 2017 14:53

erikkie39 schreef: 13 nov 2017 09:59 Gefeliciteerd, lijkt me een schitterende fiets, zeker voor dat geld.

Ik zou gewoon een set race-pedalen kopen, als je toch al zoveel geld hebt uitgegeven wat maakt 30-50 euro voor een setje pedalen dan nog uit? Normale SPD-plaatjes zou ik zelf ook niet doen, je contact-oppervlak is dan veel kleiner waardoor je minder goed je kracht kwijt kan. Nog los van het feit dat het me ook niet lekker lijkt lopen.
Thx erikkie39. Nu wel hopen dat Canyon zich houdt aan wat ze aangeboden hebben als configuratie. Gelukkig opgeslagen en afgedrukt om te gebruiken mocht het nodig zijn...

Nee die 50 euro is niet het einde van de wereld maar ik zou op mijn MTB dus liever flat pedalen hebben en die pedalen op de MTB waren vrij duur (100€) en die dus zomaar weg leggen zou ik zonde vinden vandaar dat ik dacht aan ze te recupereren voor de racer maar als ik het goed begrijp ben ik toch misschien beter met ander en moet ik eens goed nadenken wat het beste is.

Plaats reactie