robbiey schreef: Iemand foto's van anderen (klim)wielen onder de aeroad?

Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

En waarom zou je het risico nemen? Ik heb regelmatig een splinter in mijn remblok zitten en rijdt nooit met de racer in de regen. Verder is even wisselen voor en na de vakantie niet zo'n grote moeite. Ik zou in ieder geval nooit een ander adviseren om de remblokken te laten zitten.Resch2 schreef:Fulcrum 0 nite of fulcrum zero carbon. Denk dat wanneer je swiss stop yellow of prince koopt (voor carbon velgen) dat je niet eens meer hoeft te wisselen van blokjes. En dat verhaal over aluminium splinters in je blokken die je carbon velgen om zeep helpen gaat alleen op na een stevige regen rit (in de heuvels). Maar ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen z'n fiets én remblokjes goed poetst na zo'n rit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met keiharde remblokken zou ik dit ook zeker niet adviseren maar die zijn zowiezo al niet geschikt voor carbon. Natuurlijk is het beste om de remblokken te wissen met de wielen. Het probleem van splinters die je velgen verwoesten speelt vooral op in/na regenritten en dan vooral in de bergen.Ernie C. schreef:En waarom zou je het risico nemen? Ik heb regelmatig een splinter in mijn remblok zitten en rijdt nooit met de racer in de regen. Verder is even wisselen voor en na de vakantie niet zo'n grote moeite. Ik zou in ieder geval nooit een ander adviseren om de remblokken te laten zitten.Resch2 schreef:Fulcrum 0 nite of fulcrum zero carbon. Denk dat wanneer je swiss stop yellow of prince koopt (voor carbon velgen) dat je niet eens meer hoeft te wisselen van blokjes. En dat verhaal over aluminium splinters in je blokken die je carbon velgen om zeep helpen gaat alleen op na een stevige regen rit (in de heuvels). Maar ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen z'n fiets én remblokjes goed poetst na zo'n rit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Off topic: wat een spacertorens allemaal op die Aeroads. Optisch lijk het al vrij snel dat de combinatie spacers + stuurpen even lang is als de balhoofdbuis. Ziet er er een beetje zielig uit op zo'n aero fiets.