Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Griep

wm
Forum-lid

wm 08 apr 2015 16:28

@Jans kijk uit op dit forum, er worden hier vaker ongevraagde adviezen verstrekt :mrgreen: .

Vermoedelijk is het ruime merendeel van de forumleden competitief ingesteld en stellen de ongevraagde adviezen van onder meer Alan wel op prijs.... Je kunt natuurlijk zelf beslissen of je er wat mee doet!

Ik moest dit even kwijt, mede om te voorkomen dat Alan met zijn gratis advisering stopt ;)

Alan Smeets
Forum-lid
Contact

Alan Smeets 08 apr 2015 16:32

Jans schreef:@Alan Sorry maar heel erg fijn vind ik je reactie niet. Ik heb je niets gevraagd en ongevraagd krijg ik toch het advies een sportmedische test te doen. Ik sla je advies in de wind. Dan heb ik een paar cijfertjes. Ik kan veel beter naar mijn eigen lichaam luisteren. Ik hoef niet tot het gaatje.
En ik zal echt de eerste en ook de laatste niet zijn die je door heeft.
Jij begrijpt er echt helemaal niets van!

Die sport medische keuring is een welgemeend advies en heeft helemaal niets met cijfertjes te maken.

@havana inderdaad, alleen is het fietsforum geen allerhande. De tijd en de gratis persoonlijke adviezen die ik hier geef leveren mij totaal niets op. @Jans, het levert mij totaal niets op! De twee klanten die vanaf dit forum bij mij zijn gekomen zijn verantwoordelijk voor een omzet van 70 euro per maand en dat is niet per persoon en inclusief BTW. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die wel interesse hebben in mijn berichtjes en mij daarom ook contacteren. Daar zijn ook vrouwen van jouw leeftijd bij.

Het is geen probleem om een stevige discussie te voeren over diverse onderwerpen, maar om hier te stellen dat ik alleen op dit forum schrijf om stiekem reclame te maken slaat helemaal nergens op. Ik vind het leuk om op dit forum te schrijven en mensen te helpen. Als mensen mij persoonlijk bekritiseren omdat ze vinden dat ik hier reclame zit te maken, dan kan ik mijn tijd ook in andere dingen investeren die ik leuk vind.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 apr 2015 16:32

Jans schreef:@Alan Sorry maar heel erg fijn vind ik je reactie niet. Ik heb je niets gevraagd en ongevraagd krijg ik toch het advies een sportmedische test te doen. Ik sla je advies in de wind. Dan heb ik een paar cijfertjes. Ik kan veel beter naar mijn eigen lichaam luisteren. Ik hoef niet tot het gaatje.
Volgens mij speelt Alan keurig open kaart op dit forum hoor. Natuurlijk hoopt hij op een paar extra klantjes, maar ondertussen geeft hij op verschillende plekken op dit forum ook gewoon "gratis" advies, dat ook nog wel eens ergens op slaat ook. (Als bewegingswetenschapper, ook al zo'n nare cijferfreak, durf ik daar wel een waardeoordeel over te vellen).

Naar welke adviezen jij wel en niet wil luisteren moet je (inderdaad) lekker zelf weten, maar op internetfora vind je over het algemeen heul veul ongevraagde adviezen. Als je daar niet tegen kan, dan moet je ook niets posten IMHO.

Overigens: op je 60e voor het eerst de Ventoux op vind ik een heel gaaf doel!
En ondanks (of wellicht dankzij) mijn beroep fiets ik meer op gevoel dan op cijfers (een hartslagmeter bijvoorbeeld zal ik nooit om doen). En fietsen zonder competitiedrang (met mezelf of anderen) lijkt me heerlijk, maar ik kan het niet. Wie weet bereik ik dat niveau van zen ook over een jaartje of 20 ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2015 17:06

@53x11 Wie weet als je net zo oud bent. Ik heb diverse sporten gedaan, turnen, badminton, tennis. Het fietsen wat ik nu doe is op een heel ander niveau. Maar ik kan je vertellen dat ik in jongere jaren heel erg competitief was. En als het moet dan af en toe nog wel even, als ik langs een man heen rijd, en hij wil er even later weer voorbij dan moet hij wel zijn best doen.
En het gaat niet over die ongevraagde adviezen, maar als er gezegd wordt dat Alan reageert op vragen, dan zie ik een andere werkelijkheid.
Als je een paar (8) kilometer vanaf de voet van de Ventoux woont, en je fietst een beetje, dan gaat het toch kriebelen. Maar voor diegenen die zich zorgen zouden maken, ik ben al een jaar aan het voorbereiden en ben dan best wel een beetje jaloers op die mensen die "zomaar" naar boven rijden.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 08 apr 2015 21:53

Een sma is ook nuttig als je niet tot het gaatje wil. Zie het als een objectief verslag.

Ik wil Alan hier wel even een veer op zijn hoed steken. Hij is niet altijd duidelijk en reageert niet altijd to the point, maar behulpzaam is ie wel. Ik lees zijn bijdrages bijna allemaal.
older Budweiser

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2015 22:02

@Kilowatt Ik heb al wat achter de rug en ik heb echt geen idee wat ik bij een SMA moet doen. Jaren door een cardioloog begeleid. Uiteindelijk bleken dat klachten te zijn die door de overgang getriggered werden Daar ook inspanningstest gedaan. En ik kan een uitgebreider onderzoek laten doen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in mijn VOmax. Ik fiets met een omgekeerde schouderprothese, daar weten ze al helemaal niet wat daar wel en niet mee kan. Een bijna spontaan gebroken enkel, zonder noemenswaardige botontkalking. Een sportarts kon daar ook niets mee.
Het komt er gewoon op neer dat ik zelf mijn weg moet vinden, en dat lukt me aardig.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 08 apr 2015 22:08

Jans schreef:Uiteindelijk bleken dat klachten te zijn die door de overgang getriggered werden
Het lijkt alsof je nog steeds snel wordt getriggerd door bepaalde zaken hier op het forum. :lol:

Op het forum kan gevraagd en ongevraagd commentaar op elkaar gegeven worden. Wat een ieder hier mee doet is geheel aan hem/haar. Dus laat gaan zou mijn devies zijn.

Alain probeert enkel zijn kennis te delen (en mocht hij daar wat aan kunnen verdienen dan zal hij dat logischerwijs niet laten). Vind je zijn reacties niks en/of Alain een eikel, lees dan lekker over zijn reacties heen. Anderen, waaronder ikzelf, zijn doorgaans wel geïnteresseerd in zijn kijk op zaken, maar zeker ook niet altijd :lol: .

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 09 apr 2015 00:15

Kilowatt schreef: Een sma is ook nuttig als je niet tot het gaatje wil. Zie het als een objectief verslag.
Ik vond een SMA ook een beetje over the top en belachelijk maar omdat ik toch met een aantal vragen zat en bleek dat ik het gedeeltelijk vergoed kon krijgen heb ik het toch maar gedaan. Ik vond de informatie die je dan krijgt, inclusief hartslagzones wel nuttig. Niet dat ik het iemand wil aanpraten ofzo.

Alan heeft mij weten uit te leggen wat hij nou toch bedoeld met dat verhaal van je wordt wel sterker maar niet beter...dat is een hele prestatie want ik begreep er geen hout van. En ik zie regelmatig aan de reacties in allerlei threads dat ik niet de enige ben. :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 09 mei 2015 23:29

@TumTumTum wat kost zo'n SMA? Ik ben trouwens niet aanvullend verzekerd ik denk dat ik dan het volle pond betaal.
Ghost Nivolet 6LC

kogelenberg
Forum-lid

kogelenberg 10 mei 2015 08:26

Rond de 200 euro

Plaats reactie