Jans schreef:@Alan Sorry maar heel erg fijn vind ik je reactie niet. Ik heb je niets gevraagd en ongevraagd krijg ik toch het advies een sportmedische test te doen. Ik sla je advies in de wind. Dan heb ik een paar cijfertjes. Ik kan veel beter naar mijn eigen lichaam luisteren. Ik hoef niet tot het gaatje.
En ik zal echt de eerste en ook de laatste niet zijn die je door heeft.
Volgens mij speelt Alan keurig open kaart op dit forum hoor. Natuurlijk hoopt hij op een paar extra klantjes, maar ondertussen geeft hij op verschillende plekken op dit forum ook gewoon "gratis" advies, dat ook nog wel eens ergens op slaat ook. (Als bewegingswetenschapper, ook al zo'n nare cijferfreak, durf ik daar wel een waardeoordeel over te vellen).
Naar welke adviezen jij wel en niet wil luisteren moet je (inderdaad) lekker zelf weten, maar op internetfora vind je over het algemeen heul veul ongevraagde adviezen. Als je daar niet tegen kan, dan moet je ook niets posten IMHO.
Overigens: op je 60e voor het eerst de Ventoux op vind ik een heel gaaf doel!
En ondanks (of wellicht dankzij) mijn beroep fiets ik meer op gevoel dan op cijfers (een hartslagmeter bijvoorbeeld zal ik nooit om doen). En fietsen zonder competitiedrang (met mezelf of anderen) lijkt me heerlijk, maar ik kan het niet. Wie weet bereik ik dat niveau van zen ook over een jaartje of 20