Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Newbie met een Cube Peloton Race uit 2012

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 15 jun 2014 20:16

Ik ben het ook met je eens hoor!
Het was de bedoeling om vanochtend beide velgen er om de beurt af te halen, banden leeg en eens kijken of het me zou lukken te wisselen. Alleen omdat die pomp niet meewerkte zag mijn eerste rit al door mijn neus geboord gaan worden. Vandaar....
Ik geef zelf in een eerder bericht al aan te moeten oefenen, ik ga toch niet met een dikke plaat voor mijn kop fietsen om vervolgens lek te rijden en als een hulpeloos ei aan de kant van de weg om me heen te gaan staan kijken?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 15 jun 2014 20:20

Sorry maar dan begreep ik je verkeerd. 'Probleem' opgelost :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 15 jun 2014 20:22

Dat is het nadeel van communiceren via internet... Niet alles komt over zoals je het bedoeld.
Morgenmiddag wil ik ermee aan de slag. Mocht het niet lukken, dan zal ik heel har PLEH! moeten roepen denk ik :lol:

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 15 jun 2014 21:07

zojuist toch maar even aan de slag gegaan met achterwiel.
Netjes los gekregen, band helemaal leeg gelaten en aan de slag met bandenlichters. Wat een &@€%% klus. Krijg er met pijn en moeite eentje tussen, moet je niet denken dat een tweede er tussen wil? Ben bang dat als ik doorzet het ding afbreekt. Wiel weer terug, band opgepompt en morgen eens proberen met het voorwiel. Wat een drama zeg! Stiekem ook nog wel een priel werk om dat achterwiel netjes terug te krijgen

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jun 2014 21:25

Maaike_26 schreef: Wel frustrerend dat Strava, in die zin dat andere mensen zo vreselijk snel gaan! Niet normaal ;)
Je weet het he, op internet fietst iedereen gemiddeld 50 km per uur, lekker niks van aantrekken. Gewoon door blijven fietsen dan ga je op den duur vanzelf harder en langer fietsen.
Veni. Vidi. Fietsie.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2014 10:01

Hahahaha, daar komt de persoonljike frustratie van TTT weer boven drijven ;)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 16 jun 2014 15:36

Ik ga gewoon lekker werken aan mijn eigen training en tempo. Komt vanzelf goed.
Vandaag het voorwiel van de fiets gehaald. Binnen 10 minuten is het me gelukt de binnenband er netjes uit te krijgen, hierna wat lucht erin, ventiel door ventielgat, band weer netjes terug, buitenband er netjes op en weer terug op 6 bar gezet. Met geduld lukt een hoop.
Assos broek rijker en dan nu eerst maar eens kilometers maken.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 16 jun 2014 20:53

daniel1975 schreef:Hahahaha, daar komt de persoonljike frustratie van TTT weer boven drijven ;)
Tja, ik heb me als beginnend fietsertje ook ten onrechte laten intimideren en ontmoedigen door al die opgeklopte bullshit verhalen. Ik zou het jammer vinden als dat iemand anders ook overkomt. ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 jun 2014 09:55

TumTumTum schreef:
Maaike_26 schreef: Wel frustrerend dat Strava, in die zin dat andere mensen zo vreselijk snel gaan! Niet normaal ;)
Je weet het he, op internet fietst iedereen gemiddeld 50 km per uur, lekker niks van aantrekken. Gewoon door blijven fietsen dan ga je op den duur vanzelf harder en langer fietsen.
Vergeet ook niet dat veel mensen ritjes op Strava zetten waar ze met een groep gereden hebben, dan ga je zomaar een paar kilometer per uur harder dan in je eentje...

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 19 jun 2014 10:10

Dat is inderdaad ook wel zo. Eerst maar eens genoeg trainen en dan bekijken of ik wellicht ook eens met anderen mee kan gaan fietsen.
Heel vervelend is het trouwens wel, valt me al een tijdje op, dat steeds als ik gesport heb mijn weerstand lijkt te kelderen. Wanneer ik 5 km flink hardgelopen heb, of zoals kortgeleden een tochtje op de mtb van 35 km op pittig tempo door de bossen of zoals afgelopen weekend een klein stukje polder, ben ik daarna iedere keer verkouden en heb griepverschijnselen. Moet ik er wel bij vermelden dat ik vorige week drie dagen voor mijn korte tochtje een bijna 20 uur durende werkdag met erg veel fysieke elementen heb ondergaan. Erg fijn zijn die griepverschijnselen niet, omdat ik op deze manier dus geen 'schema' voor mezelf kan aanhouden. Of dit nu te maken heeft met mijn algehele weerstand of lichamelijke gesteldheid geen idee. Door omstandigheden vorige maand wel compleet door de medische molen gehaald en uit bloedonderzoeken is niets ter zake doende naar voren gekomen. Heb wel hooikoorts, wellicht heeft het daarmee te maken. Ik ga er echt eens op letten en misschien vandaag maar eens triggeren door gewoon hetzelfde stuk nog eens een keer te rijden.

De meest basale meting mbt vertpercentage die ik ooit eens geleerd heb (vooropleiding cios) maakt duidelijk dat ik qua dat percentage rond de 13% schommel. Wanneer ik een deskundige huidplooimeting zou doen, valt die wellicht iets hoger uit, maar rond de 15% zal het vetpercentage dan zeker wel liggen. Misschien dat ik het hier ook in zou kunnen zoeken. Ik ben geen herbalife-freak (momenteel helemaal in) of wat dan ook. Ik eet naar mijn mening gewoon normaal gezond, volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Tja, fruit, dat zou ik meer kunnen eten. Maar snoepen doe ik niet echt veel, ik bunker het niet naar binnen in ieder geval en fastfood qua warme maaltijd gebeurd hier maar eens of tweemaal per maand. In de weekenden of met speciale gelegenheden een wijntje, wat chips of iets anders ongezonds. Wellicht loont het de moeite als deze verschijnselen met sporten blijven aanhouden hiermee langs de huisarts te gaan. Ik zal best iets over het hoofd zien, weet alleen even niet wat.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 jun 2014 10:38

Weet je dat wel zeker van dat vetpercentage? Bij vrouwen is het vetpercentage een stuk hoger dan bij mannen. Waar bij mannen tot 40 een percentage zo tussen de 8 en 20 als normaal gezien wordt, ligt dit bij vrouwen zo tussen de 20 en 30. Een vetpercentage onder de 20% is dus al laag, 15% is erg laag, maar 13% is echt anorexia, dan menstrueer je ook niet meer...

Maaike_26
Forum-lid

Maaike_26 19 jun 2014 10:52

Ik heb geen anorexia hoor, haha! Daarnaast is het nu ook tijd van de maand dus ook dat kan ik helemaal uitsluiten ;) Als ik de meest basale meting doe en dan zelfs smokkel en ruimer meet kom ik hier op uit Heb zelf geen huidplooi meter meer, dus nauwkeurig kan ik het niet zeggen. Hij zal dan ook zeker wel hoger uitvallen.

Heb de simpelste meting nog eens gedaan en overal wat extra bij geteld behalve bij lengte:
1.73 mtr lang
58 kilo zwaar
Nekomtrek: 32 cm
Middelomtrek: 71 cm
Heupomtrek: 78 cm

Dan kom ik middels de meeste sites en het eigen berekeningsgeval uit op 14.2%
Doe ik hem via runinfo is die hoger en komt op 22.4%, maar die neemt nek en heupomtrek niet mee.
Het meest neuwkeurige is met een huidplooimeter, dat begrijp ik. Moraal van het verhaal is dat ik eigenlijk behoorlijk atletisch gebouwd ben en ook aanzienlijke aanleg heb snel af te vallen als ik behoorlijk fysiek ga. Laat mij 15 km lopen en ik ben de volgende dag twee kilo kwijt. Tuurlijk, met name vocht, maar om aan te geven hoe snel dit gaat. Mocht ik een deskundige test met huidplooimeter doen, dan zal het percentage vermoedelijk niet boven de 20% uitkomen. Met het oog op de griepverschijnselen die ik iedere keer heb, leek het me niet heel onrealistisch hier ook eens naar te kijken.

Nou moet iedereen niet gaan denken dat ik een of ander eng latje ben ofzo hoor, dat is absoluut niet zo namelijk :shock:

Plaats reactie