Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hoe berekenen jullie het gemiddelde?

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 29 apr 2014 23:32

kees0251 schreef:Het lukt me ook niet iedere dag tegen de avond volwassen te worden.....
:lol:
older Budweiser

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 30 apr 2014 08:51

Martin Swinkels schreef: Voor de rest: If it's not on Strava, it didn't happen.. ;)
Nou dan zal ik ook mijn best maar niet meer doen want ik heb toch geen Strava.
GJEvK schreef:
Werkelijk iedere fietser vraagt volgens mij als 1 van de eerste vragen: hoe hard rij je. En alle niet-fietsers vragen of het en mooie tocht was :D
Tja, toen ik die Vlaanderen tocht met GastheerG gemaakt had vertelde ik dat entoesiast aan iemand van de club. Het eerste (en enige!) dat ze vroeg was; hoe lang hebben jullie er over gedaan.
Eerlijk gezegd voelde dat als een koude douche.

Ik heb toen geantwoord: " een kleine ijstijd, want foto's, monumenten bekijken, pannekoeken en andere lol".
Veni. Vidi. Fietsie.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 30 apr 2014 09:45

Als ik stil sta dan is dat voor een rood licht. Als mijn snelheid nul is dan stopt de klok. De laatste tijd echter gaat de snelheid naar ruim 180km/u als ik voor het rode licht sta. Hoe langer het licht op rood staat hoe hoger mijn gemiddelde.

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 01 mei 2014 07:26

kilometervreter schreef:Als ik stil sta dan is dat voor een rood licht. Als mijn snelheid nul is dan stopt de klok. De laatste tijd echter gaat de snelheid naar ruim 180km/u als ik voor het rode licht sta. Hoe langer het licht op rood staat hoe hoger mijn gemiddelde.
Haha

Mijn gps was gister ook de weg kwijt, die dacht dat ik prima de Posbank met 80km/u op kan rijden. Nou aks ik dat kan heb ik duidelijk t verkeerde beroep gekozen :)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 01 mei 2014 09:27

Mijn gemiddelde?

Vgem = afstand/tijd
maar voor het forum heb ik daar nog wel de een extra pimpfactor bij van 1.2:
Vgem = 1.2*afstand/tijd waardoor mijn knullige 30 km/u opeens 36 km/u wordt en weer meer aanzien geeft hier op het forum ;)

Maar serieus:
Gemiddelde zegt mij niet zoveel als prestatie grootheid omdat het afhankelijk is van zoveel oorzaken waar je geen invloed op hebt. Vermogen of hartslag zegt alweer veel meer.
Ik begrijp mensen niet die halsbrekende toeren gaan uithalen bij stoplichten of kruisingen om zo snel als mogelijk maar door te kunnen voor hun gemiddelde.

Als je jezelf wilt testen neem dan een soort parcoursje dat heel erg autoluw is en geen rare verkeerssituaties bevat.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

martijnm
Forum-lid

martijnm 01 mei 2014 16:05

Het lijkt hier af en toe wel in de mode om juist te roepen dat je gemiddelde snelheid geen betekenis heeft...
Effectief monitoren van je training kan uiteraard beter op een andere manier.. maar ik kijk otch ook zeker naar de snelheden.. het is niet voor niets een racefiets waar ik op rij.. Als ik van de natuur wil genieten, foto's wil maken, terrasjes wil pakken enz.. en de snelheid boeit me niet.. dan pak ik mn relaxte comfy toerfiets wel...

Laatst van mijn ritjes van het laatste jaar in een grafiekje de gemiddelde snelheid tegen gemiddelde hartslag uitgezet, en toch wel prettig om te zien dat er een stijgende lijn is :)

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 01 mei 2014 23:51

Inderdaad, afgezet tegen je hartslag en dan ook gemiddeldes zodat de ene rit met wind mee en de andere met tegenwind elkaar opheffen. Dat is voor jezelf een prima manier om te zien dat je conditie beter wordt.

koozie
Forum-lid

koozie 02 mei 2014 09:02

heb een tijdje alleen naar mijn gemiddelde gekeken...ging als een male fietsen voor een zo hoog mogelijk gemiddelde.. de fun van het fietsen kwam op de 2de plek..
fiets nu weer gewoon... beter voor mij

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2014 10:33

Gemiddelde bereken ik niet zelf (dat doet Strava)! Die zet ik sowieso altijd aan, ik heb geloof ik wel ingesteld dat alles onder de 1km per uur automatisch niet wordt mee gerekend. Dus soms tellen hele ritten niet eens mee :-)

Op de edge200 ziet je je echte gemiddelde tijdens de rit (dus inclusief stilstaan) toch altijd leuk om te zien dat je "rijdende" gemiddelde dan wat hoger is. Ik heb het wel altijd over dat rijdende gemiddelde als ik een tijd noem.

Ik houd niet van pauzeren tijdens de rit, doe ik zelf nooit dus het komt wel aardig overeen maar scheelt meestal wel iets van 1km per uur gemiddeld.

Ik heb ook de neiging te hard te willen gaan (voel me altijd een beetje een loser als ik al die snelle mannen zie) maar je hebt meer plezier als je jezelf niet altijd alleen maar over de kling jaagt.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2014 11:14

Ik bereken altijd mijn gemiddelde conform de volgende formule:
Weertype x temperatuur x gezelschap x lokatie x afstand x vormgevoel. En daar komt dan een cijfer ergens tussen de 5 en 10 uit. Alle andere gemiddeldes ben ik inmiddels wel overheen gegroeid tijdens tochtjes.
Zouden meer mensen moeten doen ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 02 mei 2014 11:16

Sieper schreef:Strava zet ik sowieso altijd aan, ik heb geloof ik wel ingesteld dat alles onder de 1km per uur automatisch niet wordt mee gerekend.
Bij mijn weten kan dat niet...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

elefantino
Forum-lid

elefantino 02 mei 2014 11:18

daniel1975 schreef:Ik bereken altijd mijn gemiddelde conform de volgende formule:
Weertype x temperatuur x gezelschap x lokatie x afstand x vormgevoel. En daar komt dan een cijfer ergens tussen de 5 en 10 uit. Alle andere gemiddeldes ben ik inmiddels wel overheen gegroeid tijdens tochtjes.
Zouden meer mensen moeten doen ;-)
Haha, +1.

Plaats reactie