Welke combi voor de herfst?
Ik vind deze tijd van het jaar, en het voorjaar, het moeilijkst om het in te schatten omdat het vaak in een uur kan verschillen.
Weggaan met een windstopper, arm en beenstukken en dan een uur later in de volle zon.
Waar moet je al die zooi laten als je het uittrekt?
Ga je zonder die windstopper weg zit je te kleumen van de kou.
Moeikijk, moeilijk.
Weggaan met een windstopper, arm en beenstukken en dan een uur later in de volle zon.
Moeikijk, moeilijk.
- boswielrenner
- Forum-lid
Mede daarom vind ik Assos kleding fijn want hun ALS systeem werkt echt goed. Ik zit er nooit naast als ik Assos kleren moet kiezen en ik kijk uit het raam.
http://www.assos.com/en/44/als.aspx
http://www.assos.com/en/44/als.aspx
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De ene koersbroek is de andere niet qua stof. Ik heb koersbroeken van Sky (real deal, geen consumenten spul) en die zijn flinterdun. Renners hadden daarom ook een dikkere versie (die heb ik helaas niet). Het verschil met bijv een Sportful No-rain is enorm, want die is van dikke stof gemaakt.surfzeeuw schreef:Als het echt onder de 5 graden gaat komen zou ik toch een (dunne)lange broek aanraden i.p.v. beenstukken.
Het Lycra van de koersbroek is dan namelijk wel erg dun en een laagje extra is dan geen overbodige luxe.
Iets wat de wind tegenhoud pas bij temp. beneden de -5 omdat je anders veel te veel gaat zweten. Dis als je tenminste een beetje sportief fietst.
Wordt het echt kouder (vanaf -10) dan wel alles met windstopper, liefst alleen het frontaal oppervlak zodat je warmte toch nog kwijt kan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een bodywarmer kan je toch gewoon uittrekken en armstukken naar beneden rollen? Voor mij persoonlijk alleen issue als het boven de 15 graden wordt. Het een beetje warm hebben vind ik daarnaast niet erg, ik moet toch wel douchen na 't fietsentheov schreef:Ik vind deze tijd van het jaar, en het voorjaar, het moeilijkst om het in te schatten omdat het vaak in een uur kan verschillen.
Moeikijk, moeilijk.
Ook zonder Assos kleding lukt het me overigens prima om de juiste kleding te selecteren.
- boswielrenner
- Forum-lid
Natuurlijk. Ervaring is het belangrijkste. Er zijn trouwens meer merken die een soort van leidraad en/of lagen systeem hanteren/adviseren. Daarnaast moet je ook weten hoe hard je rijdt, of je een koukleum bent, waar je rijdt, zweet je veel enz enz.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ja, meer merken idd. Elk merk om precies te zijn... Je kan elk kledingstuk van elk merk in een lagensysteem verwerken...boswielrenner schreef:Natuurlijk. Ervaring is het belangrijkste. Er zijn trouwens meer merken die een soort van leidraad en/of lagen systeem hanteren/adviseren.
-
elefantino 2.0
Volgens mij vraagt de TS ook om "voordelige kleding". In mijn beleving valt Assos daar niet helemaal (eigenlijk helemaal niet) onder. Nog los van het feit dat je voor een laagjessysteem niet per se Assos nodig hebt. 
- boswielrenner
- Forum-lid
Er zijn weinig merken die echt een temperatuur range opgeven die klopt. Als ik een Assos jack aantrek binnen bepaalde temperatuur range en die komt overeen met de temperatuur buiten dan heb ik het niet koud en dat in een twee lagen systeem. Kortom; met Assos hoef je niet als een Michelin mannetje op de fiets te zitten. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Castelli doet dit trouwens ook goed en laten Assos en Castelli concurrenten van elkaar zijn.
Tot zover mijn bijdrage. Ik zeg niet dat TS Assos zou moeten kopen, maar geef alleen aan waarom ik Assos goed en fijn spul vind.
Castelli doet dit trouwens ook goed en laten Assos en Castelli concurrenten van elkaar zijn.
Tot zover mijn bijdrage. Ik zeg niet dat TS Assos zou moeten kopen, maar geef alleen aan waarom ik Assos goed en fijn spul vind.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 01 nov 2013 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
elefantino 2.0
Dus jij volgt blind de opgegeven temperatuurrange van de fabrikant? Het is niet verboden om zelf na te denken hoor.boswielrenner schreef:Er zijn weinig merken die echt een temperatuur range opgeven die klopt. Als ik een Assos jack aantrek binnen bepaalde temperatuur range en die komt overeen met de temperatuur buiten dan heb ik het niet koud en dat in een twee lagen systeem. Kortom; met Assos hoef je niet als een mummie op de fiets te zitten. Kost wat, maar dan heb je ook wat.