scottpch schreef:Stille kracht, nog nooit een Skoda Octavia combi gezien?? Alleen al in diepte kan de Volvo niet aan de Skoda tippen, en dan bedoel ik van bodem tot dak. Kwa prijs wel, daar is de Volvo de top of de bill.

De Volvo valt net als de BMW combi, de Audi Avant en de Merc. combi onder de lifestyle combi's, dwz wel een stationcar look maar de opbergruimte van die auto's is navenant, vergeleken met de echte stationcars zoals bv de Skoda.
Dit is wel erg snel door de bocht.... Ik heb even een vergelijk tussen de Volvo V70 die ik heb tov de nieuwe Skoda Octavia en daaruit blijkt dat :
* De Skoda mijn caravan niet kan trekken ( 1500 kg )
* De Skoda een 23 cm kortere laadruimte heeft.
* De Skoda een 18 cm kortere wielbasis heeft.
* De Skoda 10 cm smaller is voor de achterpasagiers.
Vooral de laatste 3 punten zijn erg fijn met 3 opgroeiende kinderen dat daar nu juist de extra ruimte zit. Ook qua prijs valt het wel mee dat de Volvo duurder is.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id2=22760" onclick="window.open(this.href);return false;
p.s. Bij mijn auto gaan de fietsen met gemak achterin de auto. Tijdens de vakantie 2 fietsen op de auto , 2 achterop de caravan en de 2 racefietsen in de caravan. Met 5 personen in de auto , hondje nog mee en karre moar. Doe dat maar eens in een Sk%}%#^#da