bluv107 schreef:. Anderzijds geloof ik wel dat er velen op dit forum een soort irrationele drang hebben om wel eens dingen te willen hebben die ze strikt genomen niet nodig hebben.
Dat is kenmerkend voor IEDERE hobby. Je bent per week vele uren met zinnige (werk, belastingaangifte, huishoudelijke klusjes) dingen bezig dus het leven opleuken met onzinnige dingen lijkt me een goede zaak
bluv107 schreef:Ik ga denk ik mijn vrouw er maar wat meer op wijzen dat haar sportschoolabonnement stilzwijgend is verlengd, terwijl het al weer even geleden is dat ze er is geweest...
Ik voel een advocatenklusje aankomen
Wat ik eerder in dit topic screef: geld zal in 9 van de 10 gevallen de werkelijke discussie niet zijn. De meeste mensen voelen echt wel aan wat een redelijk hobby budget is tenopzichte van het totaal beschibaar budget in een gezin.
Ik heb een kennis die verzuipt in het geld maar als hij een doosje plectrums koopt snauwt z'n vrouw hem af "heb je nog niet genoeg van die troep" "wat kost dat weer"
In mijn ogen steun je elkaars hobby's ook al begrijp je ze niet. De kunst is vooral een balans tussen de verschillende aandachtsgebieden in je leven.
Dat is lastig maar de geld-discussie zal dan een stuk eenvoudiger zijn en je blind staren op "de munten" gaat je niet bij de echte oplossing (draagvlak ging het om!!!!!) brengen.