Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo Centaur Soloist

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 06 aug 2005 22:03

Cervelo is goed bezig, maar dan vooral bij de exclusievere frames vind ik.
Enige nadeel is, is dat die voor mij te duur zijn. Ik heb vandaag bij S-tec sports die Cervelo Team met Dura Ace en Zipp-wielen gezien (kost 3800 ofzo en 2899 met goedkopere wielen) en dan ziet hij er wel gaaf uit.Alleen kan ik hem kopen met Centaur of Ultegra en goedkope wielen voor rond de 2400 euro, maar dan is hij niet half zo gaaf.
Tevens stond er bij S tec veel meer mooi spul, waarvan heel veel mooie fietsen van Isaac, Giant etc die eigenlijk specialer zijn en nog goedkoper ook!!
Uiteindelijk heb ik nu besloten om een Giant TCR te kopen met Ultegra en Shimano 550 wielen. Die hebben ze in de aanbieding voor 1899Euro.Scherpe prijs voor een echte top-fiets lijkt me en in het echt is hij veel gaver dan op de foto's.Het is dus deze, maar dan met andere wielen en nog wat kleine verschillen.
http://www.s-tec-sports.de/media/cases/ ... _large.jpg
Iemand nog tips of redenen om hem niet te kopen?? Ik heb hem nog niet echt gekocht, maar ga dat wel asap doen.

matiz
Forum-lid

matiz 07 aug 2005 00:02

Ik kan je alleen maar gelijk wanneer je zegt dat Cervelo erg duur is. Ben zelf ook in het bezit van een TCR C, maar dan de 2 uit 2004. Moet zeggen dat ik daar meer voor heb betaald dan voor de fiets die jij wilt gaan kopen, terwijl ik er minder voor heb gekregen. Zeker een goede fiets.
Matiz

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2005 13:53

Moet je alleen meteen een paar honderd euro reserveren om een stel echte wielen te kopen, want die 550's horen echt niet op zo'n fiets. En misschien dat een iets duurdere zadelpen ook een stuk beter zou staan, maar dat maakt veel minder uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 08 aug 2005 12:00

Ja, die wielen die er nu op zitten hou ik eerst gewoon en ik kan altijd later een mooi setje aanschaffen natuurlijk.  Maar dat heeft geen haast en ik heb dan alle tijd om te gaan shoppen.
Het mooiste zou een setje hoge carbonwielen zijn, maar die zijn nog erg prijzig volgens mij (tussen de 1000 en 2000 euro voor een set?).
Voor 1899 Euro heb ik wel een topfiets, waar wat upgrades voor mogelijk zijn, maar de belangrijkste dingen (frame + goede groep) heb ik dan zowieso.
@Matiz : geen spijt van je keuze voor het Giant carbon frame? Hoe lang rij je er al mee?

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 10 aug 2005 09:58

Jaaaah!!! Ik heb mijn Giant (ik moet er nog aan wennen, na een Pinarello en een Cannondale ;-) gisteren opgehaald bij S Tec.
Netjes geregeld allemaal en ik kreeg nog extra korting op de Keo Carbon pedalen die er bij heb gekocht! Gisteren nog even een kort rondje gefietst, maar vanavond ga ik hem even echt proberen.
Ik ben blij!!

matiz
Forum-lid

matiz 14 aug 2005 18:05

@ Harry
Nee, ik heb geen spijt. Ik rij er dus nu ongeveer een jaar mee. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit mijn eerste echte racefiets is en ik de rij eigen- schappen dus nergens mee kan vergelijken, anders dan met mijn oma fiets. En wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 14 aug 2005 20:18

Fijn dat je geen spijt hebt, want ik kan niet meer terug nu. :-)
Maar dat wil ik ook niet hoor! De fiets ziet er super uit en ik ben er echt blij mee. Ik heb nog niet heel veel gefietst sinds de aankoop ivm dat slechte weer, maar ben erg tevreden tot nu toe.Hij voelt lekker licht aan tijdens het fietsen en vooral heuvelop vind ik hem fijner dan mijn vorige Cannondale!
Het comfort valt me nog mee trouwens. Voor aankoop heb ik veel gelezen op internet en dan lees je elke keer weer dat die carbon-frames zo comfortabel zouden zijn, maar dat valt wel mee hoor. Misschien comfortabeler dan mijn Cannondale, maar ik voel nog steeds elke steentje.
Ultegra 10-speed bevalt ook goed! 30 versnellingen is wel heel erg veel en veruit de meeste gebruik je ook niet natuurlijk, maar het is wel fijn om veel keuze te hebben.

compdiver
Forum-lid

compdiver 12 nov 2005 18:30

Quoten: Origineel geplaatst door Bike Baron op 25 Juli 2005

Hierbij wat foto's van mijn Cervelo.

hoeveel heeft hij in het geheel gekost, en hoeveel koste de kader?En hoeveel betaal je voor een cervelo soloist team? alleen de kader?
Mijn Canyon Ultimate CF

matiz
Forum-lid

matiz 12 nov 2005 20:53

http://www.efikce.com/Cycles/2006.html
Dit zijn de prijzen voor Frankrijk, maar ze zijn in Nederland vergelijkbaar.
Matiz

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 15 nov 2005 16:47

Quoten: Origineel geplaatst door Harry_sz op 19 Juli 2005

Ik heb de importeur maar gemaild idd.
Ik wil die fiets graag asap in het echt bekijken en hopelijk ook proberen.Ik weet ook nog steeds niet de Nederlandse prijs van die fiets trouwens.

@ salden.nl = Dealer

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 nov 2005 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 15 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Harry_sz op 19 Juli 2005

Ik heb de importeur maar gemaild idd.
Ik wil die fiets graag asap in het echt bekijken en hopelijk ook proberen.Ik weet ook nog steeds niet de Nederlandse prijs van die fiets trouwens.

@ salden.nl = Dealer

He,Kuiper jij ging toch een Colnago E1 kopen ???????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

thomskie
Forum-lid

thomskie 19 apr 2006 22:06

Heeft iemand een test van een cervélo sloloist alu team?

Plaats reactie