Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets vervoeren

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 16 mei 2008 00:42

Goede keuze! De bagage op het dak en de fiets in de kofferbak. En 't rijmt nog ook :D

giel72
Forum-lid

giel72 16 mei 2008 23:22

idd, met kids auto zo vol. Dus bagage op t dak, fiets op de trekhaak. Ik had altijd een twinny, echter instabiel en nadeel van crancbevestiging.
Na lang studeren besloten tot spinder falcon. Ik los t probleem van t inklemmen van mn scandium fietsje op door de klem op de zadelpen te zetten ipv op een buis.
(en mocht je zadelpen ook fragiel carbon of zo zijn, monteer je gewoon even een goedkoop stalen ding)

optico
Forum-lid

optico 16 mei 2008 23:34

Giel72 schreef:idd, met kids auto zo vol. Dus bagage op t dak, fiets op de trekhaak. Ik had altijd een twinny, echter instabiel en nadeel van crancbevestiging.
Na lang studeren besloten tot spinder falcon. Ik los t probleem van t inklemmen van mn scandium fietsje op door de klem op de zadelpen te zetten ipv op een buis.
(en mocht je zadelpen ook fragiel carbon of zo zijn, monteer je gewoon even een goedkoop stalen ding)

Dat is inderdaad handig.

Zelf heb ik een fietskoffer en FedEX/TNT ontdekt. Goed inpakken, koffer dicht, stickers erop en als je aankomt staat je fiets op je te wachten. Geen gehannes en gesjouw. De meeste hotels hebben wel een service waarbij zei de koffer aan de courier mee kunnen geven dus wachten tot de fiets opgehaald wordt is geen probleem.

Goede vakantie,
Loeki Pro

giel72
Forum-lid

giel72 16 mei 2008 23:38

Optico schreef:
Giel72 schreef:idd, met kids auto zo vol. Dus bagage op t dak, fiets op de trekhaak. Ik had altijd een twinny, echter instabiel en nadeel van crancbevestiging.

Dat is inderdaad handig.

Zelf heb ik een fietskoffer en FedEX/TNT ontdekt. Goed inpakken, koffer dicht, stickers erop en als je aankomt staat je fiets op je te wachten. Geen gehannes en gesjouw. De meeste hotels hebben wel een service waarbij zei de koffer aan de courier mee kunnen geven dus wachten tot de fiets opgehaald wordt is geen probleem.

Goede vakantie,

Die zijn toch vrij prijzig, die koffers?

optico
Forum-lid

optico 16 mei 2008 23:53

http://www.nashbar.com/profile.cfm?cate ... vel%20Case

Hier google je een kortingscode bij (ik had 25% en geen shipping, maar die is intussen verlopen) en vergeet de lage dollar niet... klaar is Kees. Ik vond het uit eindelijk wel mee vallen.

In TOUR heeft een test gestaan en ik geef toe het was niet de allerbeste, die koste ~900 euro. Ik heb het vergeleken met steeds een doos van ~25-40 euro per enkele reis en dan is de keuze snel gemaakt.

Groet,
Loeki Pro

giel72
Forum-lid

giel72 17 mei 2008 00:10

Optico schreef:http://www.nashbar.com/profile.cfm?cate ... vel%20Case

Hier google je een kortingscode bij (ik had 25% en geen shipping, maar die is intussen verlopen) en vergeet de lage dollar niet... klaar is Kees. Ik vond het uit eindelijk wel mee vallen.

In TOUR heeft een test gestaan en ik geef toe het was niet de allerbeste, die koste ~900 euro. Ik heb het vergeleken met steeds een doos van ~25-40 euro per enkele reis en dan is de keuze snel gemaakt.

Groet,

Wauw, dat valt mee inderdaad !
Ook een optie voor vliegvakanties dus ?
ervaring mee ? qua kosten in vliegtuig bijv ?

optico
Forum-lid

optico 17 mei 2008 00:21

Vakantie... niet echt, maar hier is veel over te vinden op internet. Zelf reis ik voor werk regelmatig en toen het me iets te regelmatig werd heb ik geopperd dat ik ook mijn fiets mee wilde nemen. Dus reiskosten, dus baas betaalt.

Maatschappijen zijn heel verschillend in hoe ze je hiervoor laten betalen en niet altijd even vriendelijk. Vanaf Schiphol verloopt het allemaal redelijk soepel maar terug... Heb eens 200 dollar moeten dokken om m'n fiets mee terug te nemen, terwijl brengen me nog geen 35 euro had gekost. Om van veel gezuer af te zijn heb ik hem maar verzonden. Kosten kun je opvragen bij de verzender. Het sheelt nogal per bestemming. Mij bevalt het erg goed en de koffer past precies achterin de auto ;)
Leuke bijkomstigheid.
Loeki Pro

janjr
Forum-lid

janjr 17 mei 2008 06:28

Orlando-Brussel enkele reis met Delta Airlines is $100 voor de fietskoffer. Het is me ook al voorgevallen dat ze niets "0" aanrekenen. De koffer opsturen met Fedex of UPS is bijna onbetaalbaar.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2008 11:00

De koffer met 1 van die koeriers bedrijven opsturen zal wel richting de $400 kosten of nog wat meer misschien zelfs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

optico
Forum-lid

optico 18 mei 2008 01:38

JanJr schreef:Orlando-Brussel enkele reis met Delta Airlines is $100 voor de fietskoffer. Het is me ook al voorgevallen dat ze niets "0" aanrekenen. De koffer opsturen met Fedex of UPS is bijna onbetaalbaar.

Ik ben vanuit Jacksonville (FL) met Delta ~200$ kwijt geweest. Die hufters rekenden de fiets en het feit dat die groter was als ~200cm=L+H+B of zoiets. Een frame is al groter dan dit, hun reis voorwaarden zijn dubbelzinnig wat dit aan gaat en hellaas komt het dus aan op degene die je voor je hebt. Vanuit Schiphol is het een stuk makkelijker en betaal je ook een stuk minder.

Los van de kosten is de fiets inchecken makkelijker als verzenden. Je hebt het in feite gewoon bij je dus bent niet een paar dagen je fiets kwijt.
Loeki Pro

frieskuh
Forum-lid

frieskuh 25 mei 2008 14:27

Al jaren met een 206 op vakantie met de fietsen in de auto + tentje, kampeeruitrusting, een krat keukenspullen en eten, kleding, gereedschap, twee stoelen e.d. . Wielen tegen d ezijkant en bovenop de bagage, fietsen tegen de voorstoelen. We hebben altijd nog ruimte over (gewoon achteruitkijkspiegel kunnen gebruiken dus)
Alleen dalen gaat vanzelf!

mitch
Forum-lid

mitch 28 mei 2008 12:43

FSC_87 schreef:Ik vervoer mijn fiets ook in de auto. Een deken er om beschadigingen tegen te gaan, maar nu lijkt me zo'n tas ook handig. Heeft iemand daar ervaring mee?

kwam op bike-components.de de volgende tegen: fietstas

Is er nog iemand die ervaring heeft met zo'n tas? Het lijkt mij ook ideaal, met name omdat ik in het algemeen zuiniger ben op mijn fiets dan mijn fietsmaten. In zo'n tas kan er weinig gebeuren, ook als iemand anders even niet oplet.

En heeft iemand iets soortgelijks ook in Nederland gezien? Ik heb het web afgestruind, maar niets gevonden.

Plaats reactie