Welke fiets computer gebruiken jullie?
Heb sinds kort de Sigma Rox 9.0, tot nu toe 3x mee gereden, tot nu toe erg mooi, en handig.
Voorheen met een Blackburn Delphi 6, werkte goed maar niet uit te lezen op de pc!
Verder ook nog altijd met de GPS (GPSMap 60 CX) op het stuur. Voor het tracken van de routes.
gr. R
Voorheen met een Blackburn Delphi 6, werkte goed maar niet uit te lezen op de pc!
Verder ook nog altijd met de GPS (GPSMap 60 CX) op het stuur. Voor het tracken van de routes.
gr. R
Shimano Flightdeck en de -inmiddels antieke- CatEye HB-100 voor de hartslagmeting. Zou die laatste wel willen vervangen door een hartslagmeter met gecodeerd signaal (vanwege de storingen) maar ik ben nog geen polsmodel tegengekomen waarvan ik zelf de batterij kan vervangen.
Ik heb voor op de race ene polar CS100 met hartslag & cadans(achteraf gekocht) en die doet het op de race top, op de mtb werkte het niet echt.
Heb voor op de MTB een draadloze PRO W7 pc en een polar FT4 hartslagmeter die is ook bijv met hardlopen te gebruiken.
Heb voor op de MTB een draadloze PRO W7 pc en een polar FT4 hartslagmeter die is ook bijv met hardlopen te gebruiken.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
[quote="jaapieo"]JanVR,
Ik heb een sigma onyx easy, daarvan kun je zelf met een bijgeleverd tooltje het batterijklepje opendraaien en ook weer dicht draaien EN hij is dan zelfs weer waterdicht![/quote]
Bedankt Jaapieo! Ik ga er naar kijken.
Ik heb een sigma onyx easy, daarvan kun je zelf met een bijgeleverd tooltje het batterijklepje opendraaien en ook weer dicht draaien EN hij is dan zelfs weer waterdicht![/quote]
Bedankt Jaapieo! Ik ga er naar kijken.
Is goed, heb hier overigens het doosje voor me liggen.
De easy is de goedkoopste uit de serie, hij kost +/- 75 euro en er zit een borstband en stuurhouder bij.
Hij is bovendien gecodeert en geeft de zone, max /avr-HR, percentage ED. allemaal weer.
Ik ben er zeker tevreden over en hij heeft wat mij betreft functies zat (dan wel geen hoogtemeter ed. maar dat heb ik tog niet nodig..)
De easy is de goedkoopste uit de serie, hij kost +/- 75 euro en er zit een borstband en stuurhouder bij.
Hij is bovendien gecodeert en geeft de zone, max /avr-HR, percentage ED. allemaal weer.
Ik ben er zeker tevreden over en hij heeft wat mij betreft functies zat (dan wel geen hoogtemeter ed. maar dat heb ik tog niet nodig..)
mijn Flickr
gebruik een Garmin 305 budel. Ideaal om na koersen uit te lezen! ik weet onthou de momenten dat ik zelf stuk denk te zitten ( dus bijv. na 80km als er ff flink wordt doorgetrokken) en die punten kijk ik later terug op mijn garmin om te kijken hoe ik zat met mijn hartslag cadance en snelheid en daarna dan hoe ik erop herstel.
Leuk extra vooral bij de Garmin vind ik dat je je route terug kan lezen in Google Maps. Vooral met koersen is dat mooi om te zien om dat je dan ook kan terug zien op de plekken hoe hard je reed met welke hartslag en cadance. Leuk extraatje iig!
Leuk extra vooral bij de Garmin vind ik dat je je route terug kan lezen in Google Maps. Vooral met koersen is dat mooi om te zien om dat je dan ook kan terug zien op de plekken hoe hard je reed met welke hartslag en cadance. Leuk extraatje iig!

Ik heb al menige teller gehad, van eenvoudig tot fietscomputer met een hartslagmeter. Maar op dit moment zit er een VDO HC 12.6 op het stuur. Ook weer met een hartslagmeter. Persoonlijk vindt ik het fietsen op hartslag en wel prettig fietsen dan het fietsen op de snelheid.
Al betrap ik mezelf er wel op dat als de snelheid onder het gemiddelde komt ik wel harder ga trappen om toch boven het gemiddelde te blijven
Al betrap ik mezelf er wel op dat als de snelheid onder het gemiddelde komt ik wel harder ga trappen om toch boven het gemiddelde te blijven
-
sevenmountains
- Forum-lid
polar C600! Fijn dingetje waar je alles mee kan!