Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Verkoopcategorie....denk eens mee.

-divo-
Forum-lid

-divo- 14 nov 2009 02:11

[quote="mm1980"]kijk lekker naar de aanmeld datum , ik lees graag op het forum maar post niet graag !![/quote]

Het plaatsen van advertenties is een extraatje op dit forum. Het is geen advertentie site. De regels gaan hier om misbruik tegen te gaan en enigszins te kunnen controleren dat je met een betrouwbare forumgenoot van doen hebt. Ik zie niet in hoe alleen een aanmelddatum hier kan helpen.

Als je nooit post ben je hier niet bekend bij anderen al zit je de hele dag online. Een forum wordt gemaakt door de posters en niet door de toeschouwers. Waarom zouden mensen die alleen meekijken privileges moeten hebben?

danny1407
Forum-lid

danny1407 14 nov 2009 10:10

Ik begrijp wel dat veel mensen geilen op regeltjes en "hun" forum zo clean mogelijk wil zien.......
Maar er zit ook een positieve kant aan het verhaal.

Dit topic is gestart naar aanleiding van iemand die een handeltje had en daar een topic voor startte.
Echt een leuk aanbod voor diverse forumleden, want nog voordat het topic verwijderd kon worden waren er al zo'n 5 mensen met echte interesse.
Kunnen mensen wel zeggen dat het niet zo bijzonder was en je voor een paar tientjes meer dat bij een webshop kan vinden, maar jullie weten net zo goed als ik dat (bijna) iedereen hier voor 5 euro goedkoper iets uit chilichap laten komen. (bij wijze van en inclusief ikzelf)

Ik denk dat Freerider (de TS) dit topic is gestart om te kijken of er kopers mee geholpen zouden zijn, niet de verkopers.
Als ik veel reacties zo lees gaat het er vooral om, zoveel mogelijk verkopers te weren en dwars te liggen.
Alsof we een soort elite van aardappels uit het gooi vormen....."dat soort volk dulden we hier niet!"

Freerider en Amclassicfan willen forumleden juist tegemoet komen als kopers.
Zijn zelfs bereid om eventuele aanbiedingen dan eerst te scannen en te beoordelen.

Volgens mij moeten we met z'n allen alleen maar in onze handjes klappen.

FacebookS3RSSite

perik
Forum-lid

perik 14 nov 2009 10:28

@Danny1407, het gaat volgens mij helemaal niet om geilen op regeltjes, maar om het bruikbaar houden van dit forum. Dus niks Gooise elite, maar een oprechte bezorgdheid!

Ik deel niet het romantische beeld dat, als je het forum open stelt voor aanbiedingen van bedrijven, deze alleen af en toe met een écht interesante aanbieding komen. Ik denk eerder dat ze gewoon al hun reguliere aanbiedingen erop zouden knallen. We worden hier nu immers al doodgegooid met de spam en sluikreclame. En hoe ga je dan bepalen wat echt iets is waar de forummers wat aan kunnen hebben? Welke maatstaven hanteer je daarvoor? Een NL winkelier kan bijvoorbeeld nooit een fiets aanbieden voor de prijs die jij in China hebt betaald voor jouw karretje. Is zo'n aanbieding dan niet meer interessant? Is een fiets met Sora afmontage van Matrabike dat wel? En hoe zit het met de service en garantie, wordt ook meegenomen bij die afweging?

Daarbij denk ik gewoon dat dit een consumentenforum is voor liefhebbers. En die winkeliers zullen ook liefhebbers zijn, daar wil niks vanaf doen, maar uiteindelijk hebben zij een ander doel dan de consument. Het zou toch zonde zijn als dit forum verwordt tot een soort marktplaats waar je door de bomen het bos niet meer ziet.

danny1407
Forum-lid

danny1407 14 nov 2009 10:40

Dat zeg ik....draai het eens om.
Het gaat er niet om dat het forum wordt opengesteld voor aanbieders.
Er is gesproken over een totaal aparte sectie, zeg maar buiten het forum om.

Het gaat erom dat die aparte sectie wordt opengesteld voor forumleden die daar een leuke aanbieding tegen kunnen komen.
Dus forumleden bedienen, niet de aanbieders.

Wat wel en niet interessant is, bepalen de moderators.
Die hebben daar meeeeeer dan genoeg kaas van gegeten.
Soms zal ik het een leuke aanbieding vinden, de andere keer jij of iemand anders.
Soms iedereen, soms niemand.....so what?

Waarom bezorgd zijn?
Persoonlijk begrijp ik dat niet zo goed en bekijk het misschien optimistischer.
Misschien wel te optimistisch en wordt het inderdaad een grote puinhoop.
Maar waarom is het al bij voorbaat negatief?
We kunnen toch ook wel eens uitgaan van het goede in een mens?
Al was het maar om het eens te proberen.

En nogmaals, de moderators zullen er echt wel bovenop zitten.
Blijkt het niet te werken, zullen ze zeker passende acties ondernemen.

FacebookS3RSSite

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 nov 2009 11:05

Gaat 'em niet worden Danny...
Ten eerste kunnen 'commercielen' allang hun waar via het forum aanbieden. Ik tel hier op deze pagina al 6 advertentie-banners. Ten tweede ga ik er van uit dat de Mods minder werk willen ipv meer (en terecht m.i.!)
Zo'n dump-topic modereren gaat enorm veel tijd kosten lijkt me.
Het 25 posts + 1 maand voorstel is toch een goed plan? (En dan het liefst ook van toepassing op de enquete topics, mijn persoonlijke ergernis ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

danny1407
Forum-lid

danny1407 14 nov 2009 11:10

Nou ja goed......
Het voorstel kwam van de moderators zelf, vandaar dat ik vond dat we er alleen maar dankbaar voor moeten zijn.

Ik zag dat topic van dat handeltje voorbij komen en zag hoe snel en hoeveel mensen er interesse in hadden.
Daar waren mensen dus mee geholpen.

Als de meerderheid vind dat het alleen maar in de hand van verkopers speelt, ben ik uitgelult.

FacebookS3RSSite

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 nov 2009 11:41

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Danny,
maar het draait (geloof ik ;) ) om het volgende:
Wilt gij de Tempel voor enkele zilverlingen te grabbel gooien, gij Farizeeer?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

speric
Forum-lid HC

speric 14 nov 2009 11:45

Ik denk dat de mensen die zoiets interessant vinden, dat ook op een Markplaats wel zullen vinden op zich.
Dus om alles om te gooien alleen daarvoor.. Zeker gezien de reacties.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 nov 2009 12:14

Ik ben heel blij met de 25 post regel, zo kan ik kijken ook met wie ik te maken heb. Ik vind hoe het nu is met de berichtjes enzo erg okay, als daar ook aanbiedingen bij zoudn staan zou het verwarrend werken. Nu lijkt het me wel leuk om van aanbiedingen op de hoogte te zijn, via een apart gedeelte gereserveerd voor commercie.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

mm1980
Forum-lid

mm1980 14 nov 2009 12:29

[quote="-Divo-"][quote="mm1980"]kijk lekker naar de aanmeld datum , ik lees graag op het forum maar post niet graag !![/quote]

Het plaatsen van advertenties is een extraatje op dit forum. Het is geen advertentie site. De regels gaan hier om misbruik tegen te gaan en enigszins te kunnen controleren dat je met een betrouwbare forumgenoot van doen hebt. Ik zie niet in hoe alleen een aanmelddatum hier kan helpen.

Als je nooit post ben je hier niet bekend bij anderen al zit je de hele dag online. Een forum wordt gemaakt door de posters en niet door de toeschouwers. Waarom zouden mensen die alleen meekijken privileges moeten hebben?

Nou beste Divo,

Ik vindt het dus onzin , nu ga ik weer op jou reageren (gewoon legaal ) en heb ik weer een post!! zo heb ik er dus heel snel 25 !!! en mag ik wel mee doen op de verkoop site !

Maar goed ieder zijn mening

[/quote]
Pinarello fp3
Trek Madone 4.5

reason
Forum-lid

reason 14 nov 2009 14:36

[quote="chrissiewizzie"]Voor commerciele aanbieders ben ik voorstander van een apart topic waarin alle aanbiedingen door de mods beoordeeld worden (1x per maand ofzo). Ik vind het wel interessant om te zien wat voor aanbiedingen er zijn, zonder alle sites van wielerzaken af te moeten struinen.[/quote]

+1

Ik heb snel de neiging om "aanbiedingsacties" (die vaak maar enkele dagen duren) te posten, zodat anderen ook kunnen profiteren van kortingen. Echter weet ik niet waar dat te doen, en laat het dus maar. Heb dit eerder aangehaald in het forumbeheer subforum, maar toen weinig reacties.
Om overzicht te bewaren zou je een topic "Aanbiedingen winkels November" (sticky of niet) kunnen maken, en deze dan 1 December sluiten. Klaar. Het is dan makkelijk/snel leesbaar. Elk forumlid kan dit topic dan links laten liggen als ze niet geinteresserd zijn in winkelaanbiedingen/acties.

Bij dvd.nl gaan ze zelfs zo ver dat elke dvd een aparte "price-watch" topic heeft, waar men lage prijzen kunt posten. Dit gaat mij te ver, maar kan weleens handig zijn. In een subforum worden verder per winkel aanbiedingen gepost. Te uitgebreid voor het fietsforum, mee eens, maar daar kom ik nauwelijks posts tegen van winkeliers.

-divo-
Forum-lid

-divo- 14 nov 2009 15:00

[quote="reason"][quote="chrissiewizzie"]Voor commerciele aanbieders ben ik voorstander van een apart topic waarin alle aanbiedingen door de mods beoordeeld worden (1x per maand ofzo). Ik vind het wel interessant om te zien wat voor aanbiedingen er zijn, zonder alle sites van wielerzaken af te moeten struinen.[/quote]

+1

Ik heb snel de neiging om "aanbiedingsacties" (die vaak maar enkele dagen duren) te posten, zodat anderen ook kunnen profiteren van kortingen. Echter weet ik niet waar dat te doen, en laat het dus maar. Heb dit eerder aangehaald in het forumbeheer subforum, maar toen weinig reacties.
Om overzicht te bewaren zou je een topic "Aanbiedingen winkels November" (sticky of niet) kunnen maken, en deze dan 1 December sluiten. Klaar. Het is dan makkelijk/snel leesbaar. Elk forumlid kan dit topic dan links laten liggen als ze niet geinteresserd zijn in winkelaanbiedingen/acties.

Bij dvd.nl gaan ze zelfs zo ver dat elke dvd een aparte "price-watch" topic heeft, waar men lage prijzen kunt posten. Dit gaat mij te ver, maar kan weleens handig zijn. In een subforum worden verder per winkel aanbiedingen gepost. Te uitgebreid voor het fietsforum, mee eens, maar daar kom ik nauwelijks posts tegen van winkeliers.[/quote]

Ik vind daar toch behoorlijk wat haken en ogen aanzitten. Want ook al staan er aanbiedingen in zo'n apart forum het is geen pricewatch en zodoende moet je nog steeds ander sites afstruinen om een vergelijk te maken. Ook als commerciele aanbieders zelf gaan posten en daar tussen door particulieren die wijzen op commerciele aanbiedingen ontstaan er ook allerlei dubbele postings die het allemaal niet duidelijker maken denk ik.

Je kunt je afvragen wat een aanbieding nu precies is.
Hoe gaat die ads eruit zien? (de huidige forumsoftware heeft nogal wat beperkingen denk ik zo)
Word het forum er beter van?
Worden de gebruikers er beter van?
Wat betekent dat voor het onderhoud?
Wat betekent het voor de huidige betalende adverteerders op dit forum?
etc

Plaats reactie