Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefietsen niet aan te slepen

eelcoz

eelcoz 23 dec 2009 18:15

bikkeltje schreef:BTW, mijn ervaring op die polderweggetjes: als mannen je voorbijrijden doen ze dat doorgaans met alle ruimte op de weg die er is; bij vrouwen zie ik toch vaker dat ze je rakelings voorbijrijden terwijl er echt meer ruimte is!

Het is toch bekend dat vrouwen niet kunnen rijden.;)

@GastheerG: Zijn dat totaal aantal verkeersdoden of alleen fietsers waar Belgie het slechtste scoort. Als het om alleen fietsers gaat is dat makkelijk te verklaren uit het feit dat er in Belgie veel meer mensen fietsen dan in Denemarken.

beammeup,scotty
Forum-lid

beammeup,scotty 23 dec 2009 21:42

Toen ik de discussie op het einde zag, dacht ik: "Hé, even kijken of ik de topictitel goed heb gelezen". En dat was het geval. Dus als je mijn bijdrage nergens op vindt slaan, kijk nog even waarover dit topic gaat. Komt 'ie dan.

N.a.v. het verschuivende overheidsbeleid aangaande belastingen, heffingen en accijnzen op automobiliteit heb ik besloten net zo lang in mijn auto door te rijden totdat ik zeker weet voor welke nieuwe auto ik straks niet teveel wordt gestraft. En tot die tijd heb ik veel geld voor mijn hobby. Zo zijn er denk ik meer.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

marcelb
Forum-lid

marcelb 23 dec 2009 23:52

Auto's interesseren mij ook niet veel. Ik rijd een 13 jaar oude IKEA-sloep met navenant verbruik en houd daardoor veel geld over voor mijn fietsen c.q. fietshobby.
Real men wear blûk!!! Marcel

daanjansen
Forum-lid

daanjansen 26 dec 2009 12:36

Ik herken minder van de beschreven problemen. Het wrdt een stuk makkelijker als je zo'n klein belletje op je fiets zet.

Sommige zullen zeggen dat het er niet uit ziet. Anderen beginnen wellicht over het extra gewicht... Maar met bel rij je een stuk aangenamer en prettiger. Ja kan bovendien vaak ver van te voren al bellen waardoor je vaak eenvoudiger andere fietsers kan passeren. Overigens scheelt het misschien ook dat ik in het rustige en vooral minder asociale noorden van het land woon.

Overigens kun je ook gewoon rustige wegen en tijden uitzoeken om te fietsen.

Plaats reactie