Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
06 dec 2025 17:54
Cupie24 schreef: ↑06 dec 2025 17:22
Iemand die geldt zonder t schrijft neem ik niet al te serieus.
Heel erg flauw dit! Je voelt je misschien superieur aan mensen die hun eigen mening hebben maar kom dan alsjeblieft met argumenten.
Het feit dat jij vindt dat iedereen maar EV moet gaan rijden houdt ook geen stand. Er zijn heel veel mensen die dat gewoon niet kunnen betalen maar wel afhankelijk zijn van dagelijks autovervoer om op hun werk te geraken.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Cupie24
- Forum-lid
Cupie24
06 dec 2025 18:01
Mijn argument is dat ik mensen die geld zonder t schrijven niet serieus neem in een discussie. Of dat superieur is weet ik niet, maar kennis maakt macht. Het argument dat mensen het niet kunnen betalen is achterhaald, is ook kwestie van de juiste keuzes maken. Ik ben geen grootverdiener, maar heb wel veel juiste keuzes gemaakt met de wijsheid van nu. Ik heb nergens gezegd dat iedereen ev moet rijden. Maar goed mensen die niet goed begrijpend kunnen lezen neem ik ook niet al te serieus. Mezelf heb ik trouwens nog nooit serieus genomen, ik ga ambitieloos door het leven. Dat geeft een hoop rust.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
06 dec 2025 18:08
Cupie24 schreef: ↑06 dec 2025 17:26
Dat diesels fijner zouden rijden is vals sentiment. En ja ik heb nog een ranger diesel ter beschikking, 6 cil.
Dat diesels fijner zouden rijden is een puur persoonlijke overweging. Net als automaat vs handgeschakeld.
Het ging over de range (niet range rover) en het reisgemak over lange afstanden, eventueel met een caravan er achter.
Daarnaast ging het over het uitbannen van wagens met een dieselmotor uit grote steden, en vooral wat het argument daarvoor is.
Daar kwamen een aantal antwoorden op met argumenten op basis van de eerdere overwegingen.
Ik heb van jou nog geen enkel argument gelezen bezijden wat persoonlijke aannames.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Cupie24
- Forum-lid
Cupie24
06 dec 2025 18:20
Reisgemak naar Leipzig heb ik beschreven. Aanhanger heb ik ranger voor. Alle toeslagen op mobiliteit sta ik 100 % achter ook als het de ev betreft.
-
buzz
- Forum-lid
buzz
06 dec 2025 18:38
Cupie24 schreef: ↑06 dec 2025 17:22
Iemand die geldt zonder t schrijft neem ik niet al te serieus.
Ach ja, iemand die
onderbouwt foutievelijk met een 't' schrijft en/of
gebeurd foutievelijk met een 'd', wordt hier op het forum doorgaans ook niet al te serieus genomen.

-
senior
- Forum-lid
senior
06 dec 2025 18:48
Als de belangrijkste argumenten taalfouten zijn kan dit onderwerp ( en nog heel veel andere ook) beter gesloten worden.

-
Cupie24
- Forum-lid
Cupie24
06 dec 2025 18:52
Klopt maar dat geldt of geld voor de meeste topics.
-
walters
- Forum-lid
walters
06 dec 2025 19:00
Een aandoening als dyslexie is vervelend, meestal verbetert de autocorrectie mij wel, soms niet. Ben ik daarom dom of weet niet waarover ik spreek, denk dat niet de juiste maatstaf is.
Dus laten we het over argumenten hebben en niet over spelfouten.
-
senior
- Forum-lid
senior
06 dec 2025 19:08
walters schreef: ↑06 dec 2025 19:00
Een aandoening als dyslexie is vervelend, meestal verbetert de autocorrectie mij wel, soms niet. Ben ik daarom dom of weet niet waarover ik spreek, denk dat niet de juiste maatstaf is.
Dus laten we het over argumenten hebben en niet over spelfouten.
Ik denk dat je het iets anders moet lezen, sorry.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
06 dec 2025 19:13
mao schreef: ↑06 dec 2025 16:22
Jans schreef: ↑06 dec 2025 14:31
Ik zal de vraag nog eens stellen? Klopt het dat lucht voordat het een dieselmotor in gaat slechter is dan als het er uit komt? Dat wordt namelijk beweerd. Ik vraag niet of diesel gezonder is dan benzine.
Wat wel is dat EV meer fijnstof veroorzaken dan brandstof auto’s…in een stad is dat geen pre.
Veroorzaken als zijnde compleet pakketje ? ( snellere banden slijtage meegerekend) en daardoor vervuilender omdat banden ook geproduceerd moeten worden ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
rene
- Forum-lid HC
rene
06 dec 2025 19:15
Zelf rij ik bewust Euro 6 diesel. Ik geloof niet zo in de “groene” EV beweging. Dat zelfde geldt voor de blindheid voor “groene energie”
Ook zonnepanelen en accu’s dienen gemaakt te worden en dat gebeurt vaak niet in de meest milieuvriendelijke landen. Zo ook arbeidsomstandigheden van die goedkope landen laat vaak te wensen over.
Op de Noordzee worden windparken geplaatst - leveren veel dierenleed op - kosten klauwen vol geld voor een relatief korte “life span” . Als ze versleten zijn worden ze afgedankt en gedumpt. Geplaatst door schepen die heul erg veel stookolie verbruiken - en er liggen veel schepen bij dit soort klussen. (Inside info). Afgevoerd door weer dure schepen, en andere transport.
Zelf zit ik in de ketting van productie van het zwarte goud. Best leuk om hier de voor- en nadelen ( vooroordelen) van bepaalde brandstoffen te lezen
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
06 dec 2025 19:21
rene schreef: ↑06 dec 2025 19:15
Zelf rij ik bewust Euro 6 diesel. Ik geloof niet zo in de “groene” EV beweging. Dat zelfde geldt voor de blindheid voor “groene energie”
Ook zonnepanelen en accu’s dienen gemaakt te worden en dat gebeurt vaak niet in de meest milieuvriendelijke landen. Zo ook arbeidsomstandigheden van die goedkope landen laat vaak te wensen over.
Op de Noordzee worden windparken geplaatst - leveren veel dierenleed op - kosten klauwen vol geld voor een relatief korte “life span” . Als ze versleten zijn worden ze afgedankt en gedumpt. Geplaatst door schepen die heul erg veel stookolie verbruiken - en er liggen veel schepen bij dit soort klussen. (Inside info). Afgevoerd door weer dure schepen, en andere transport.
Zelf zit ik in de ketting van productie van het zwarte goud. Best leuk om hier de voor- en nadelen ( vooroordelen) van bepaalde brandstoffen te lezen
Ik denk dat 'het grote auto-topic' nu wel helemaal van slag is, beter is het om een apart topic over "milieu" daarvoor op te starten.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless