Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 03 sep 2012 12:19

kxlight schreef:
Ziegler schreef:Dekker moet overduidelijk even wennen aan het niveau.
Zag dekker nog wel met een achterwiel in zijn hand aan de kant van de weg staan in de laatste afdaling. Misschien is hij niet meer in het peloton teruggekeerd.
Van z'n twitter: "Kreeg een lekke band in de afdaling, hield hem net recht.. Ook een manier om eens in beeld te komen.. ;) " (zelfspot heeft ie dan weer wel...)

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 03 sep 2012 12:40

Ik zou zelf het liefste zien dat de Tour naar 2,5 week gaat met 2 rustdagen. Dit alles gebouwd rondom drie bergketens; de Alpen, de Pyreneeën en een middengebergte zoals de Vogezen of het Central Massif. Per bergketen dan 2 etappes, allemaal met finish bergop. Dus in totaal 6 bergetappes. Liefst in de eerste week meteen al de bergen in. Aantal vlakke ritten inperken en vooral ook inkorten. Waarom moet je 220 km gaan koersen om naar een duel Cavendish / Greipel te kijken? Dat kan ook prima na 125 km. De vluchters kunnen dan nog steeds de complete tv-uitzending in beeld rijden. Verder één tijdrit van gemiddelde lengte, bijvoorbeeld 60 km. Zo kan een klimmer die boven zichzelf uitstijgt de schade nog beperken maar een uitstekende tijdrijder nog steeds tijd winnen.
Mooie theorie, kan me hier wel grotendeels in vinden!
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

tennisser
Forum-lid

tennisser 03 sep 2012 16:00

havana schreef:Die malloten van Sporza snappen er ook niks van... Gaan ze een oude partij van Clijsters herhalen terwijl het signaal al 15 minuten werkt. Zucht, dan maar naar Eurosport.
Schitterend om Jennifer Capriati in topvorm in de finale van Roland Garros van 2001 weer eens terug te zien! :D (wil ik best een kwartiertje Vuelta voor missen ;) )
havana schreef:Ik zou zelf het liefste zien dat de Tour naar 2,5 week gaat met 2 rustdagen. Dit alles gebouwd rondom drie bergketens; de Alpen, de Pyreneeën en een middengebergte zoals de Vogezen of het Central Massif. Per bergketen dan 2 etappes, allemaal met finish bergop. Dus in totaal 6 bergetappes. Liefst in de eerste week meteen al de bergen in. Aantal vlakke ritten inperken en vooral ook inkorten. Waarom moet je 220 km gaan koersen om naar een duel Cavendish / Greipel te kijken? Dat kan ook prima na 125 km. De vluchters kunnen dan nog steeds de complete tv-uitzending in beeld rijden. Verder één tijdrit van gemiddelde lengte, bijvoorbeeld 60 km. Zo kan een klimmer die boven zichzelf uitstijgt de schade nog beperken maar een uitstekende tijdrijder nog steeds tijd winnen.
Zo! Je vraagt nogal wat van de ASO. Ik denk dat het oprichten van een eigen organisatie en ronde meer succes heeft, ...Tour de Havana.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 03 sep 2012 16:02

Daar gaan we op de voorlaatste beklimming: saxo maakt oorlog!

Waarom laat Contador zich nou terug zakken???
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tennisser
Forum-lid

tennisser 03 sep 2012 16:25

Begreep dat het tijdsverlies van Mollema van gisteren deels het doel had meer ruimte te krijgen om een keer in een ontsnapping mee te gaan. Weet niet of-ie het vandaag geprobeerd heeft, maar jammer dat-ie niet present is in deze typische Thomas De Gendt-ontsnapping (dwz. lang, overtuigend, succesvol, van tevoren gepland en goed voorbereid (als in de dagen ervoor rustig aangedaan)).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2012 17:16

Waar is Danny?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2012 17:38

Heb je ooit iemand zo zien finishen? Wat een gruwelijke slotkm's!!

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 03 sep 2012 17:48

Wat een monster beklimming...zo lang en dan die laatste kilometers...als ik het goed zag alle toppers met compact. Ik denk dat wij niet prof's het echt serieus moeilijk hebben fatsoenlijk omhoog te komen :).
Cervélo & Cannondale

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2012 17:53

Thier de Coo, maar dan 4x zo lang.....

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 03 sep 2012 17:58

Ik heb toch het idee dat sommige profs te zwaar rijden op beklimmingen van boven de 20%.
Was vorig jaar ook al het geval op de Angliru.

tennisser
Forum-lid

tennisser 03 sep 2012 18:22

jeroenr schreef:Ik denk dat wij niet prof's het echt serieus moeilijk hebben fatsoenlijk omhoog te komen :).
Je denkt dat 'wij niet prof's het echt serieus moeilijk hebben fatsoenlijk omhoog te komen', ...dus je weet 't nog niet zeker??? :? Volgens mij zag ik zojuist fullprofs die het 'echt serieus moeilijk hebben fatsoenlijk omhoog te komen' !!! ......

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 sep 2012 20:39

vantheman schreef:Ik heb toch het idee dat sommige profs te zwaar rijden op beklimmingen van boven de 20%.
Was vorig jaar ook al het geval op de Angliru.
Ik meen me te herinneren dat Cobo toen met 34-32 reed (kan me vergissen trouwens) en hij was de enige die nog redelijk omhoog kwam zonder zwalken.

Met welk verzet reden de mannen vandaag? Iemand enig idee?
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Plaats reactie