Vuelta 2012
Menchov moet zich koest houden volgens geruchten omdat hij onder verscherpt toezicht staat.
Zag dekker nog wel met een achterwiel in zijn hand aan de kant van de weg staan in de laatste afdaling. Misschien is hij niet meer in het peloton teruggekeerd.Ziegler schreef:Dekker moet overduidelijk even wennen aan het niveau.
Wat een weekend zeg. Schitterende man tot man gevechten die we al even niet meer gezien hebben. Ongelofelijk hoe, ogenschijnlijk eenvoudig, Rodriguez de koers controleert. (je gaat er bijna iets bij denken........)
Gesink en Ten Dam hebben hun mannetje gestaan. Helaas zit er niet meer in voor de mannen. Jammer dat beide heren geen splijtende demarrage in de benen hebben. En je ziet ook bij Contador die dat wel heeft dat het kaarsje wel uitgaat waardoor iedereen (lees de top3/4) meestal weer terugkomt. Ben benieuwd of Contador vandaag wat anders gaat proberen. De enige kans zit zo'n beetje in een vroege isolering van Rodriguez en samenwerking met Valverde.
De rit van vandaag is er slopend genoeg voor.....
Gesink en Ten Dam hebben hun mannetje gestaan. Helaas zit er niet meer in voor de mannen. Jammer dat beide heren geen splijtende demarrage in de benen hebben. En je ziet ook bij Contador die dat wel heeft dat het kaarsje wel uitgaat waardoor iedereen (lees de top3/4) meestal weer terugkomt. Ben benieuwd of Contador vandaag wat anders gaat proberen. De enige kans zit zo'n beetje in een vroege isolering van Rodriguez en samenwerking met Valverde.
De rit van vandaag is er slopend genoeg voor.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43480
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En zo enorm jammer dat Valverde toch wel een beetje genaaid is door Sky met die valpartij. Dan was het nog spannender geweest.
Maar wat een prachtige Vuelta, hier kan de ASO nog wat van leren.
Maar wat een prachtige Vuelta, hier kan de ASO nog wat van leren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wie organiseert de Vuelta, Daniël ? 
Even googelen leert mij meer dan ik wist.havana schreef:Wie organiseert de Vuelta, Daniël ?
Wat organiseren ze niet (zelfs de dit weekend verreden world ports classic is door de ASO georganiseerd)
http://en.wikipedia.org/wiki/Amaury_Sport_Organisation" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43480
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oeps...... dat maakt het dus des te erger dat het in Frankrijk zo'n saaie optocht is..... 
Hoop dat ze daar de 100e tour eens een serieus ritje van maken met meer finishes bergop (6-7) op historische bergen uit de Tour. Finish op cols als de Tourmalet, Ventoux, AdH. Dan kan een ploeg de boel niet meer zo goed controleren zoals de skytrain dat dit jaar deed. Zeker niet als er weer iemand als Contador bij is.
Hoop dat ze daar de 100e tour eens een serieus ritje van maken met meer finishes bergop (6-7) op historische bergen uit de Tour. Finish op cols als de Tourmalet, Ventoux, AdH. Dan kan een ploeg de boel niet meer zo goed controleren zoals de skytrain dat dit jaar deed. Zeker niet als er weer iemand als Contador bij is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Probleem van de TdF is dat de ASO de finishplaatsen flink laat betalen, zeker bij de bergetappes. Ze kijken dus niet naar wat de mooiste aankomst is, maar welk dorp het meest geld betaalt.
In de Vuelta (en ook in de Giro) is dit geen gewoonte. Dus daar kan de organisatie gewoon de bekende namen als finishplaats nemen.
Buiten dat denk ik dat er niemand is die de parcourskeuze van de afgelopen editie van de TdF snapt. De race verliep precies zoals de critici al hadden voorspeld.
In de Vuelta (en ook in de Giro) is dit geen gewoonte. Dus daar kan de organisatie gewoon de bekende namen als finishplaats nemen.
Buiten dat denk ik dat er niemand is die de parcourskeuze van de afgelopen editie van de TdF snapt. De race verliep precies zoals de critici al hadden voorspeld.
Laatst gewijzigd door havana op 03 sep 2012 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43480
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
I know, maar ik neem aan dat ze de 100e Tour toch wel wat extra willen doen.... Of is dat hopen tegen beter weten in?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Tsja, de ASO blijft een commerciële club. Daarmee wil ik zeggen dat geld verdienen hun enige belang is maar het is in elk geval een enorm belang. En in de Tour moeten ze serieus cashen, de Tour is hun grote cash cow.
Dat neemt niet weg dat je nog steeds kunt cashen én een aantrekkelijk parcours kunt maken. Daarin falen ze al jaren. Iedereen weet immers dat bergetappes zonder finish bergop saai zijn en dat veel tijdritkilometers zorgen voor Indurain-achtige tourzeges.
Het blijft lastige materie hoor. Stel, je halveert het aantal massasprints. Dan gaan ploegen met een sprinter gewoon een B-team afvaardigen en dat is dan weer niet goed voor de publiciteit. Die gaan dan allemaal naar de Giro en dat wil de ASO natuurlijk niet. Bovendien betekent minder massasprints vaak dat er méér bergritten of overgangsritten zijn. Dat maakt het parcours juist zwaarder en dat wil de ASO (m.i. terecht) ook niet.
Ik zou zelf het liefste zien dat de Tour naar 2,5 week gaat met 2 rustdagen. Dit alles gebouwd rondom drie bergketens; de Alpen, de Pyreneeën en een middengebergte zoals de Vogezen of het Central Massif. Per bergketen dan 2 etappes, allemaal met finish bergop. Dus in totaal 6 bergetappes. Liefst in de eerste week meteen al de bergen in. Aantal vlakke ritten inperken en vooral ook inkorten. Waarom moet je 220 km gaan koersen om naar een duel Cavendish / Greipel te kijken? Dat kan ook prima na 125 km. De vluchters kunnen dan nog steeds de complete tv-uitzending in beeld rijden. Verder één tijdrit van gemiddelde lengte, bijvoorbeeld 60 km. Zo kan een klimmer die boven zichzelf uitstijgt de schade nog beperken maar een uitstekende tijdrijder nog steeds tijd winnen.
Dat neemt niet weg dat je nog steeds kunt cashen én een aantrekkelijk parcours kunt maken. Daarin falen ze al jaren. Iedereen weet immers dat bergetappes zonder finish bergop saai zijn en dat veel tijdritkilometers zorgen voor Indurain-achtige tourzeges.
Het blijft lastige materie hoor. Stel, je halveert het aantal massasprints. Dan gaan ploegen met een sprinter gewoon een B-team afvaardigen en dat is dan weer niet goed voor de publiciteit. Die gaan dan allemaal naar de Giro en dat wil de ASO natuurlijk niet. Bovendien betekent minder massasprints vaak dat er méér bergritten of overgangsritten zijn. Dat maakt het parcours juist zwaarder en dat wil de ASO (m.i. terecht) ook niet.
Ik zou zelf het liefste zien dat de Tour naar 2,5 week gaat met 2 rustdagen. Dit alles gebouwd rondom drie bergketens; de Alpen, de Pyreneeën en een middengebergte zoals de Vogezen of het Central Massif. Per bergketen dan 2 etappes, allemaal met finish bergop. Dus in totaal 6 bergetappes. Liefst in de eerste week meteen al de bergen in. Aantal vlakke ritten inperken en vooral ook inkorten. Waarom moet je 220 km gaan koersen om naar een duel Cavendish / Greipel te kijken? Dat kan ook prima na 125 km. De vluchters kunnen dan nog steeds de complete tv-uitzending in beeld rijden. Verder één tijdrit van gemiddelde lengte, bijvoorbeeld 60 km. Zo kan een klimmer die boven zichzelf uitstijgt de schade nog beperken maar een uitstekende tijdrijder nog steeds tijd winnen.
Laatst gewijzigd door havana op 03 sep 2012 12:20, 3 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43480
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom is een overgangsrit zwaarder? Mooie kans voor de aanvallers die niets in het klassement te zoeken hebben en het peloton hoeft zich dan echt niet uit de naad te fietsen.
Ze kunnen ook de massasprints beter verdelen ipv de klassieke saaie 1e week. Maak je het een stuk aantrekkelijker mee IMHO.
En zoals je zegt, een bergetappe "moet" gewoon bovenop finishen, dat scheelt alweer een paar mooie ritten.
Ze kunnen ook de massasprints beter verdelen ipv de klassieke saaie 1e week. Maak je het een stuk aantrekkelijker mee IMHO.
En zoals je zegt, een bergetappe "moet" gewoon bovenop finishen, dat scheelt alweer een paar mooie ritten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heel simpel, 200 km over glooiend terrein fietsen in het peloton is vele malen zwaarder dan 200 km in de buik van het peloton. In een beetje pittige overgangsrit pak je zo 2000-3000 hm mee. Kijk maar eens naar de SRM-systemen tijdens vlakke ritten; veel renners rijden urenlang met HR 110 en dat soort waardes.
De ASO heeft dit proberen te ondervangen door vlak voor de finish een bergje te leggen waar de sprinters niet overheen geraken. Daardoor krijg je natuurlijk niet hetzelfde spektakel als wanneer je de renners een LBL-achtig parcours laat fietsen.
De ASO heeft dit proberen te ondervangen door vlak voor de finish een bergje te leggen waar de sprinters niet overheen geraken. Daardoor krijg je natuurlijk niet hetzelfde spektakel als wanneer je de renners een LBL-achtig parcours laat fietsen.
Laatst gewijzigd door havana op 03 sep 2012 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
