Het gewicht van de wielrenner
[quote="FWR"][quote="ukkie"]
En dat is nou net mijn punt, je hoeft niet graatmager te zijn om toch een laag gewicht te hebben (ook ongeacht je lengte). Dat dat graat magere nou als een soort 'ideaal' word gezien voor een wielrenner vind ik een slecht iets.
[/quote]
Yuri van Gelder heeft een BMI van (ongeveer) 24,3 en vanaf 25 heb je overgewicht (dat geldt natuurlijk niet voor hem, maar dat terzijde) dus om nou te zeggen dat hij een laag gewicht heeft ...
Daarnaast geloof ik niet echt dat wielrenners graatmager willen zijn (behoudens de toppers wellicht), het is eerder een gevolg van het feit dat je veel fietst. Er zijn hier immers nogal wat mensen die juist graag wat zouden willen aankomen (waaronder ikzelf).[/quote]
Ik kan doen wat ik wil, het lukt gewoon niet om 1 a 2 kg aan te komen. Ik heb
dat geprobeerd eind vorig jaar met de training voor dit seizoen. Ik blijf op 69-70
kg bij 178 cm. het hele jaar door constant.
En dat is nou net mijn punt, je hoeft niet graatmager te zijn om toch een laag gewicht te hebben (ook ongeacht je lengte). Dat dat graat magere nou als een soort 'ideaal' word gezien voor een wielrenner vind ik een slecht iets.
[/quote]
Yuri van Gelder heeft een BMI van (ongeveer) 24,3 en vanaf 25 heb je overgewicht (dat geldt natuurlijk niet voor hem, maar dat terzijde) dus om nou te zeggen dat hij een laag gewicht heeft ...
Daarnaast geloof ik niet echt dat wielrenners graatmager willen zijn (behoudens de toppers wellicht), het is eerder een gevolg van het feit dat je veel fietst. Er zijn hier immers nogal wat mensen die juist graag wat zouden willen aankomen (waaronder ikzelf).[/quote]
Ik kan doen wat ik wil, het lukt gewoon niet om 1 a 2 kg aan te komen. Ik heb
dat geprobeerd eind vorig jaar met de training voor dit seizoen. Ik blijf op 69-70
kg bij 178 cm. het hele jaar door constant.
-
johanandijk
- Forum-lid
jeetje wat een veertjes allemaal.
Ik ben zelf 186 83 kilo en een vet percentage van rond de 7/8 .
Ik kan priema mee komen en op de sprint rij ik de meeste er af (weet ik pas 2 dagen
)
ook korte tijdritten kan ik priema mijn gewicht in kwijt, mij hoor je niet klagen dus.
Ik ben zelf 186 83 kilo en een vet percentage van rond de 7/8 .
Ik kan priema mee komen en op de sprint rij ik de meeste er af (weet ik pas 2 dagen
ook korte tijdritten kan ik priema mijn gewicht in kwijt, mij hoor je niet klagen dus.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jaapieo"]54KG?
Dat is wel heel weinig, ben je qua spieren wel getraind dan?
Spier is zwaarder als vet en qua vet kan ik eigenlijk niks meer missen...
De enige manier voor mij om lichter te worden is spieren afbouwen.
Hoe kom je OOIT op een gewicht van 54KG?
FWR, Nieuw slachtoffer
Dit is wel heel extreem imho.[/quote]
Uhh.. heel veel eten, maar ook heel veel verbranden :p
Ben nog nooit flauwgevallen of iets dergelijks, dus mijn lichaam kan het allemaal wel aan.
Toen ik nog een baby was ben ik geopereerd aan mijn darmnan (darmperforatie), misschien dat daardoor ook nog iets gebeurd is...
Wua spieren... armen 0.0, met voetballen schiet ik nog weleens de handen van de keeper aan flarden (Bij wijze van
) en op de fiets draai ik meer op tempo dan op kracht. Daar heb je de verklaring 
Wat is FWR eigenlijk?
Dat is wel heel weinig, ben je qua spieren wel getraind dan?
Spier is zwaarder als vet en qua vet kan ik eigenlijk niks meer missen...
De enige manier voor mij om lichter te worden is spieren afbouwen.
Hoe kom je OOIT op een gewicht van 54KG?
FWR, Nieuw slachtoffer
Dit is wel heel extreem imho.[/quote]
Uhh.. heel veel eten, maar ook heel veel verbranden :p
Ben nog nooit flauwgevallen of iets dergelijks, dus mijn lichaam kan het allemaal wel aan.
Toen ik nog een baby was ben ik geopereerd aan mijn darmnan (darmperforatie), misschien dat daardoor ook nog iets gebeurd is...
Wua spieren... armen 0.0, met voetballen schiet ik nog weleens de handen van de keeper aan flarden (Bij wijze van
Wat is FWR eigenlijk?
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03
- chassepatate
- Forum-lid
83 kg bij 1.93m, herken het gevoel ook wel dat bij een lager gewicht ik ook moet inboeten kwa pure kracht...
op 18-04-2010:
[quote="Steven250"]Ik ben rond de 1.82 en woog vorig jaar zomer bij mijn beklimming van de Mont Ventoux rond de 84 a 85. Vanmorgen woog ik mijzelf op 74,5. Dat moet toch voordeel gaan opleven deze zomer
[/quote]
Ondertussen zit ik op 70kg en we dalen nog
[quote="Steven250"]Ik ben rond de 1.82 en woog vorig jaar zomer bij mijn beklimming van de Mont Ventoux rond de 84 a 85. Vanmorgen woog ik mijzelf op 74,5. Dat moet toch voordeel gaan opleven deze zomer
Ondertussen zit ik op 70kg en we dalen nog
[quote="Chasse Patate"]83 kg bij 1.93m, herken het gevoel ook wel dat bij een lager gewicht ik ook moet inboeten kwa pure kracht...[/quote]
Nu is het leuke van fietsen dat pure kracht zo ongeveer van nul en generlei belang is.
Nu is het leuke van fietsen dat pure kracht zo ongeveer van nul en generlei belang is.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
Ik ben 1,80 m en weeg tijdens "het seizoen" altijd rond de 82 kg. Eigenlijk tikje te zwaar.
Nu het weer wat minder word (ja ik ben een mooi-weer fietser), merk ik dat ik snel aankom !
Ik moet moeite doen om onder de 85 te blijven.
Eigenlijk moet ik in de winter ook wat aan sport doen. Dat weekje snowboarden is niet genoeg. Weet alleen niet wat. Ik heb een hekel aan hardlopen en in een sportschool voel ik me niet echt opmijn gemak...
Nu het weer wat minder word (ja ik ben een mooi-weer fietser), merk ik dat ik snel aankom !
Ik moet moeite doen om onder de 85 te blijven.
Eigenlijk moet ik in de winter ook wat aan sport doen. Dat weekje snowboarden is niet genoeg. Weet alleen niet wat. Ik heb een hekel aan hardlopen en in een sportschool voel ik me niet echt opmijn gemak...