Plezier op de fiets kan ook op een omafiets. Maar bij sportief fietsen wil je dat doorgaans op eigen kracht, zo snel mogelijk doen. Zeker op de MTB kan technologie daar heel veel bij helpen.
Betere dempers, een breder stuur, bredere velgen en banden, betere remmen en zeker ook een betere geometrie helpen daar bij mee.
Vergelijk je het met de crosser van vroeger dan heb je op iedere MTB al die verbeteringen in meer of mindere mate al te pakken. Waar leg je de grens en waar legt de industrie voor jou de grens? (Is er straks überhaupt nog een MTB te krijgen van een beetje merk zonder nieuwe geometrie?)
Nieuwe geometrie gravel frames
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
@pino heb je zelf op een moderne MTB gereden met goede vorken en dempers?
Je kan echt een klap harder omdat het makkelijker gaat, maar dan kom je vanzelf ook weer bij die moeilijkheidsgraad alleen dan met meer snelheid.
De fun om nog harder door die bochten te knallen een dubbele jump te nemen. Nog harder te kunnen remmen is gewoon gaaf.
Wat Ernie ook aangeeft, ik kom nu op sommige punten bets wat harder aan, dat het weer uitzoeken is hoe je dat stuk dan het snelste kan rijden.
Ik heb echt steeds meer fun in naarmate mijn MTB,s beter worden.
Zeker ook omdat de banen in NL gewoon steeds leuker en oa op de UHR echt van zeer hoog niveau zijn. maar steeds meer plekken.
Denk dat buitenlanders die de bv de alpen gewend zijn ook hier een smile op hun gezicht hebben.
Je kan echt een klap harder omdat het makkelijker gaat, maar dan kom je vanzelf ook weer bij die moeilijkheidsgraad alleen dan met meer snelheid.
De fun om nog harder door die bochten te knallen een dubbele jump te nemen. Nog harder te kunnen remmen is gewoon gaaf.
Wat Ernie ook aangeeft, ik kom nu op sommige punten bets wat harder aan, dat het weer uitzoeken is hoe je dat stuk dan het snelste kan rijden.
Ik heb echt steeds meer fun in naarmate mijn MTB,s beter worden.
Zeker ook omdat de banen in NL gewoon steeds leuker en oa op de UHR echt van zeer hoog niveau zijn. maar steeds meer plekken.
Denk dat buitenlanders die de bv de alpen gewend zijn ook hier een smile op hun gezicht hebben.
Zeker. (Hoewel geen extremen als een Pole) En op de MTB gebruik ik het met plezier.wasbeer2006 schreef: ↑11 feb 2023 15:27 @pino heb je zelf op een moderne MTB gereden met goede vorken en dempers?
Maar op een gravelfiets hoeft het voor mij niet.
En de 26 inch hardtail rij ik nog steeds met plezier.
Niet zijken maar reiden !