Teveel druk op handen, schouders en nek
Ja comfort van carbon zal idd wel schelen maar net gelijk welke geometrie ga je het hebben. Ik ben aan het revalideren met een hometrainer en ik betrapte mij erop dat ik zelfs op de hometrainer waar ik volledig rechtop op zit met een stuur die je overal kan vast houden mijn schouders optrek.
Op de tacx geen last van schouder of nek wegens andere houding. Nu nog minder omdat ik slechts met een kleine weerstand rijd. Ik doe dit nu om terug wat spieren aan te kweken in de hoop dat het een positieve bijdrage levert voor mijn onstabiele knie. In een groep waar het tempo veel hoger ligt dan wanneer je alleen rijdt en je soms moet 'sparren'om bij te blijven (meeste mannen waren +-15 tot20 jaar jonger) en bijgevolg maar aan uw stuur moet trekken (opspannen schouders. Als je alleen rijdt ga je toch minder diep en rijdt je met meer ontspannen.schouders.(of je vertraagt)
Ik ga eerlijk gezegd veel dieper alleen dan in groep. Doordat je uit de wind zit is het een pak minder lastig. Scheelt bij mij toch een 30 hartslagen per minuut voor bijna dezelfde snelheid. Als ik op kop rij dan heb ik het ook wel, maar iets minder nog dan alleen.ottorongo schreef: ↑15 jul 2019 03:30 Op de tacx geen last van schouder of nek wegens andere houding. Nu nog minder omdat ik slechts met een kleine weerstand rijd. Ik doe dit nu om terug wat spieren aan te kweken in de hoop dat het een positieve bijdrage levert voor mijn onstabiele knie. In een groep waar het tempo veel hoger ligt dan wanneer je alleen rijdt en je soms moet 'sparren'om bij te blijven (meeste mannen waren +-15 tot20 jaar jonger) en bijgevolg maar aan uw stuur moet trekken (opspannen schouders. Als je alleen rijdt ga je toch minder diep en rijdt je met meer ontspannen.schouders.(of je vertraagt)
@Djemz.
Daar zeg je wat. Als je in groep dezelfde snelheid aanhoudt dan alleen ,dan zal het in groep natuurlijk makkelijker zijn om ontspannender te rijden dan alleen. Maar ik bedoelde ,in groep rijdt men toch tot minimaal 5km/uur sneller en dat veroorzaakt juist die verkrampte schouderhouding en er moeten al eens gaten worden dichtgereden en daaruit komen dan de opgepomte schouders.
Daar zeg je wat. Als je in groep dezelfde snelheid aanhoudt dan alleen ,dan zal het in groep natuurlijk makkelijker zijn om ontspannender te rijden dan alleen. Maar ik bedoelde ,in groep rijdt men toch tot minimaal 5km/uur sneller en dat veroorzaakt juist die verkrampte schouderhouding en er moeten al eens gaten worden dichtgereden en daaruit komen dan de opgepomte schouders.