Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Procedure inname fiets bij fietsenmaker

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 20 mei 2017 18:36

Ik dacht dat je op fietsenmaker Hanz doelde :-D.
Afbeelding

peter1981
Forum-lid

peter1981 20 mei 2017 19:13

Wij schrijven ook op een bonnenboekje de naam en het telefoonnummer van de klant en wat eraan gedaan moet worden
Vervolgens als de klant de fiets komt halen krijgt die de zelfde bon mee ( wat in 2 voud is gemaakt ) en de kassa bon nadat ik het aangeslagen heb en uiteraard de eventuele pinbon
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 mei 2017 19:27

Moed sein 2 vaut.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 20 mei 2017 20:26

2 fout Keezx.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 mei 2017 20:40

Ech waah?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

deoudegek
Forum-lid

deoudegek 21 mei 2017 06:11

Een tweevoud fout , variatie op een d/dt voud ;)

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 21 mei 2017 08:39

lb117 schreef: 19 mei 2017 11:26
sloeren schreef: 19 mei 2017 09:14 Gewoon goed de conditie van je fiets documenteren met foto's en op schrift vóór je de fiets inlevert. Even een recu-tje in elkaar flansen dat de fietsenmaker kan ondertekenen bij het overhandigen. Maak tenslotte een foto van de fiets in de handen van de fietsenmaker.

Vervolgens hopen dat er niet iets bij de fietsenmaker bebeurt waardoor hij failliet gaat want je staat achter in de rij bij de curator.
:roll: Haha, hoe de waard is... Welkom in ambtelijk Nederland.

Een beetje vertrouwen in de locale middenstand, dit is ècht over de top!
Nah, zo'n hoge pet heb ik van de meeste fietsenmakers ook weer niet op. En hopelijk zijn ze beter in fietsen maken dan administreren. Gelukkig maar want dat lijkt me een eerste vereiste. En je kan je FM nog zo vertrouwen, als de tent in de hens of failliet gaat ben je klaar. En zo'n standaardbonnetje is nou niet een wereldbedrag. Nou kom ik niet vaak bij de FM om een fiets te laten fiksen maar bij een electronicatoko krijg je wel een bonnetje, bij de stomerij ook, dus waarom niet bij de FM?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Rootland
Forum-lid

Rootland 21 mei 2017 12:06

Bij de stomerij krijg je een ophaal nummertje, dat zegt net zo weinig over de waarde van je goederen als een fietsbonnetje.

Erik
Forum-lid

Erik 21 mei 2017 18:58

MIjn FM zet in de computer wat er moet gebeuren en ik krijg een bonnetje mee waarop staat wat ik in heb geleverd en wat er aan gaat gebeuren. Vind ik op zich wel prettig, ook al vertrouw ik hem volledig. Je voorkomt zo namelijk wel iedere vorm van discussie achteraf.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 22 mei 2017 12:00

Ik ga nooit naar de fietsenmaker, maar toen ik dat nog wel deed vond ik het geen probleem om een geschreven bonnetje als ontvangstbewijs te krijgen.

Als hij onverhoopt failliet zou gaan terwijl je fiets daar staat heb je misschien een probleem, hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat een curator het verschil tussen een showroom en een werkplaats niet weet.
Maar goed, hoe groot is dat risico? Ik denk persoonlijk dat de kans groter is dat je fiets een keer ordinair uit je schuur gejat wordt.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 mei 2017 12:34

rikkert schreef: 21 mei 2017 08:39 .....En je kan je FM nog zo vertrouwen, als de tent in de hens of failliet gaat ben je klaar. En zo'n standaardbonnetje is nou niet een wereldbedrag.....

Het volgende staat op de site van de consumentenbond
Product in reparatie bij failliet bedrijf

* Is een apparaat in reparatie bij het failliete bedrijf? Haal het zo snel mogelijk terug via de curator. Je kunt daarvoor deze voorbeeldbrief gebruiken. Het apparaat mag niet worden verkocht als onderdeel van de boedel, omdat het bedrijf er geen eigenaar van is. Een al uitgevoerde reparatie moet je wel betalen aan de curator.
* Als je al voor het faillissement een geschil hebt ingediend bij een geschillencommissie, dan wordt die klacht soms nog behandeld. Kijk voor de precieze voorwaarden in het reglement van de betreffende geschillencommissie.
* Is het failliete bedrijf overgenomen door een andere bedrijf of is er sprake van een doorstart, dan kan de curator je informeren of je wel of niet bij de nieuwe bedrijven terecht kunt.
Dit is de theorie, als je een curator treft die zich er weinig van aantrekt omdat uit de administratie niet blijkt dat het gaat om een reparatiefiets dan kun je er een heel harde dobber aan gaan krijgen als er weinig of geen papierspoor is, Dus als er geen bon is van de reparatie en je het eigendom van je fiets niet hard kunt maken dan heb je een vervelend probleem.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 22 mei 2017 13:28

NicoNB schreef: 22 mei 2017 12:34 Dit is de theorie, als je een curator treft die zich er weinig van aantrekt omdat uit de administratie niet blijkt dat het gaat om een reparatiefiets dan kun je er een heel harde dobber aan gaan krijgen als er weinig of geen papierspoor is, Dus als er geen bon is van de reparatie en je het eigendom van je fiets niet hard kunt maken dan heb je een vervelend probleem.
Maar in de praktijk kun je de eigendom van je fiets toch altijd wel op de een of andere manier hard maken?
Bijvoorbeeld door een aankoopbewijs, foto's, verklaringen van de fietsenmaker, en/of je fietsmaten etc.

Als je op geen enkele manier bewijs hebt dat je fiets van jou is (of uberhaubt bestaat), zou ik sowieso even een paar foto's maken, het kan zomaar gebeuren dat hij een keer gejat wordt, en dan zal de verzekering je ook niet zomaar op je woord geloven dat het een hele dure fiets was.

Plaats reactie