Na eerst met conti 4000s gereden vond ik deze gauw vierkant worden .
Daarna schwalbe one vond ik niet duurzaam genoeg
Nu rij ik op mijn slechtweer fiets met de specialized roubaix.
En op mijn mooi weer fiets met de specialized turbo tot volle tevredenheid
Allround 28mm banden, lekbestendiger dan GP4000S2
-
ridley orion
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Het is weer mooi weer (zonnig).jakkel schreef:Ik met diezelfde Michelins (wel in 25 mm), 1.300 km ==> 0 keer lek.Bospaadje schreef:
Nu heb ik nog een setje GP4000S2 en die gaan op de droogweervelgen, na wat slechte ervaringen met de EL Cheapo Michelin Classic Retro 28mm banden. (4x lek op laatste 325km in droog/nat).
Tot nu toe dus 1800 gereden op de Michelin classic en op de laatste 300km 4x lek. Ik reed altijd met 6 bar. Aangegeven op verpaking 4-6 bar.
Ik heb ze nu tot 7 bar opgepomt en ben heelhuids op werk aangekomen (12km). Straks ga ik er nog een 100km bij proberen te trappen, met hopelijk iets meer geluk.
Ik ben nog steeds in dubio over de opvolger van de Conti.
Ik neig nu naar de (in willekeurige volgorde):
Schwalbe One (vergelijkbaar met de conti)
Schwalbe durano (vrij hoge rolweerstand volgens de testen)
Vittoria Rubino (aanrader van Havana)
Michelin Pro 4 Endurance v2 (komt goed uit diverse test. relatief hogere rolweerstand, hoge lekbestendigheid)
Wat rolweerstand betreft zal de Michelin Pro 4 Endurance v2 niet veel verschillen van de Durano. De Michelin ziet er wel mooier uit.Bospaadje schreef:Het is weer mooi weer (zonnig).jakkel schreef:Ik met diezelfde Michelins (wel in 25 mm), 1.300 km ==> 0 keer lek.Bospaadje schreef:
Nu heb ik nog een setje GP4000S2 en die gaan op de droogweervelgen, na wat slechte ervaringen met de EL Cheapo Michelin Classic Retro 28mm banden. (4x lek op laatste 325km in droog/nat).
Tot nu toe dus 1800 gereden op de Michelin classic en op de laatste 300km 4x lek. Ik reed altijd met 6 bar. Aangegeven op verpaking 4-6 bar.
Ik heb ze nu tot 7 bar opgepomt en ben heelhuids op werk aangekomen (12km). Straks ga ik er nog een 100km bij proberen te trappen, met hopelijk iets meer geluk.
Ik ben nog steeds in dubio over de opvolger van de Conti.
Ik neig nu naar de (in willekeurige volgorde):
Schwalbe One (vergelijkbaar met de conti)
Schwalbe durano (vrij hoge rolweerstand volgens de testen)
Vittoria Rubino (aanrader van Havana)
Michelin Pro 4 Endurance v2 (komt goed uit diverse test. relatief hogere rolweerstand, hoge lekbestendigheid)
Zie hier een mooi artikel https://www.mantel.com/blog/michelin-pro-4-review/
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
cheaprider
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04
Ik heb met de GP4000 SII 23mm goede ervaringen. Op de set die bij m'n fiets zat heb ik meer dan 4000 km lekvrij gereden. Daarna vervangen. NU al weer meer dan 2500 km lekvrij op de nieuwe set. Ik pomp voor iedere rit m'n banden op en veeg evt. zand e.d. eraf. Spannig is 7 bar voor en 7.5 bar achter.
Lekke banden, ik vraag mij af in hoeverre dat band gerelateerd is.
Natuurlijk loop je meer risico met een band zonder kevlar (of andere bescherming).
Ruim tien jaar geleden had ik een voorjaar met echt letterlijk elke dag wel minsentens één lekke band.
Regen of droog weer, het maakte allemaal niets uit, ik reed lek.
In die periode meerdere keren van band gewisseld.
Uiteindelijk hield het lekrijden op toen ik op Michelin pro race reed.
Vanaf dat moment nog maar zeer beperkt lekgereden, ik denk maximaal 1 keer in de drie jaar.
Mijn banden rij ik nooit helemaal op. Ik vervang ze tijdig.
Ook check ik ze regelmatig op scherpe steentjes e.d. in het loopvlak.
Sinds vorig jaar rij ik op de Schwalbe durano's die op mijn nieuwe fiets zaten.
Ook daarmee nog niet lekgereden (vorig jaar zo'n 5000 kilometer en dit jaar 1700 kilometer.
Wat mij opvalt is dat er bij toertochten vaak wordt lekgereden.
Natuurlijk loop je meer risico met een band zonder kevlar (of andere bescherming).
Ruim tien jaar geleden had ik een voorjaar met echt letterlijk elke dag wel minsentens één lekke band.
Regen of droog weer, het maakte allemaal niets uit, ik reed lek.
In die periode meerdere keren van band gewisseld.
Uiteindelijk hield het lekrijden op toen ik op Michelin pro race reed.
Vanaf dat moment nog maar zeer beperkt lekgereden, ik denk maximaal 1 keer in de drie jaar.
Mijn banden rij ik nooit helemaal op. Ik vervang ze tijdig.
Ook check ik ze regelmatig op scherpe steentjes e.d. in het loopvlak.
Sinds vorig jaar rij ik op de Schwalbe durano's die op mijn nieuwe fiets zaten.
Ook daarmee nog niet lekgereden (vorig jaar zo'n 5000 kilometer en dit jaar 1700 kilometer.
Wat mij opvalt is dat er bij toertochten vaak wordt lekgereden.
Courir c'est mourir un peu
Ik heb begin deze week mijn Michelin Pr0 4 Endurance 28mm achteraan vervangen naBospaadje schreef: ↑18 apr 2017 09:12 ...
Zelf ben ik op deze bandjes uitgekomen:
http://www.bicyclerollingresistance.com ... ce-v2-2015
heeft iemand hier goede ervaringen mee?
7800km, ik heb er welgeteld één keer mee lek gereden.
Ik rijd zelf met Specialized Espoir Sport banden 28mm. (met binnenbanden op 5.5bar)
Zijn goedkoop, slijtvast en bijna niet lek te krijgen.
Heb tot nu toe 1x lek op minimaal 10.000 km.
Ik rijd er ook onverharde paadjes mee met grind etc.
Oke, ze zullen vast wat zwaarder lopen dan snelle bandjes dat wel.
Zijn goedkoop, slijtvast en bijna niet lek te krijgen.
Heb tot nu toe 1x lek op minimaal 10.000 km.
Ik rijd er ook onverharde paadjes mee met grind etc.
Oke, ze zullen vast wat zwaarder lopen dan snelle bandjes dat wel.