Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Allround 28mm banden, lekbestendiger dan GP4000S2

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 18 apr 2017 09:12

Na een paar keer te vaak lek met 28mm conti GP4000S2 en heel erg veel scheurtjes na slechts 400km, met als klap op de vuurpijl een flinke "snakebite" in de zijwand, ben ik wel eventjes klaar om weer blind 4 nieuwe bandjes te bestellen voor mijn beide wielsetjes.

Ik rij met goed weer op een carbonnen setje (18C) met 28mm en onder natte omstandigheden met alu setje velgen (21C).

Nu heb ik nog een setje GP4000S2 en die gaan op de droogweervelgen, na wat slechte ervaringen met de EL Cheapo Michelin Classic Retro 28mm banden. (4x lek op laatste 325km in droog/nat).

Nu zoek ik dus voor de alu velgen nieuwe bandjes die iets meer lekbestendig zijn dat mijn GP4000S2, maar wel redelijk goede rol eigenschappen hebben. Ik wil best iets inboeten, maar mijn winterbanden/fiets, met de schwalbe marathon plus, dat is te gek. In de winter prima voor D1, maar dat is traktor werk.

Zelf ben ik op deze bandjes uitgekomen:
http://www.bicyclerollingresistance.com ... ce-v2-2015
heeft iemand hier goede ervaringen mee?

alien
Forum-lid

alien 18 apr 2017 11:00

Scheurtjes, snakebites, … pomp je wel genoeg lucht in je banden?
Vorsprung durch Pedantik

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 18 apr 2017 11:09

Let ook op je binnenbanden. Vorig jaar heb ik voor het eerst met Conti binnenbandjes gereden. Nog nooit zoveel lek gereden als dat jaar. Een keer of 9 binnen 1 kalenderjaar, waarvan slechts 1 keer te wijten was aan een scheur in de weg waar ik toevallig in reed. Voor de rest alleen maar aflopers. De jaren daarvoor reed ik met andere binnenbanden en reed zelden lek. Dit jaar rijd ik met Vredestein en ook nog niet plat gereden. Verder rijd ik altijd op Conti 4000S.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 18 apr 2017 11:14

Snakebite is meestal niet meer of minder dan botte pech. Eén keer een snakebite gehad met een Conti. Dat was op een Strada Bianca. Als je niet tevreden bent over je banden, zou ik contact met Conti opnemen en ze een paar foto's opsturen.

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 18 apr 2017 11:35

alien schreef:Scheurtjes, snakebites, … pomp je wel genoeg lucht in je banden?
6bar in mijn 28mm bandjes.

Die snakebite is botte pech. Verder wil ik graag iets waar ik minder vaak mee lek rij. Ik gebruik nu de A2 biba van michelin.

k33z
Forum-lid

k33z 18 apr 2017 11:47

Verbaast mij wel. De lekbestendigheid is eigenlijk de enige reden dat ik op de Conti 4000SII rijdt. Vind het stugge bande met weinig comfort en gevoel, maar dus wel goed tegen lek rijden.

alien
Forum-lid

alien 18 apr 2017 11:56

Bospaadje schreef:
Conti geeft als minimumdruk voor de 28mm versie 6,5bar aan. Ik weet dat het helemaal hip is om met zachte banden te koersen, maar weinig lucht in je banden doet de levensduur geen goed.

Verder komen hier alweer volop verhalen over jarenlang lekvrij dan wel één en al ellende met bepaalde banden, maar laten we er eens een opmerking uit de heldendiscussie bijsleuren: da's allemaal n=1, oftewel anekdotisch en statistisch niet relevant.

Vorig jaar reed ik zesduizend kilometer op één setje Continental GP 4000 S II's met Conti Race 28 Light binnenbanden en Conti EasyTape: welgeteld één lekker band tot ik op weg ging met een versleten achterband en het een aaneenschakeling van lekke banden werd. een nieuwe band loste alle problemen weer op.

Dit seizoen begon ik met dezelfde combinatie zeer hoopgevend, maar de laatste maand was het bal: volop lekke banden.

Lekke banden zijn meestal gewoon pech. Ik geloof er geen barst van dat een band als de 4000 S II, die toch veel gebruikt word, significant lekgevoeliger is dan een willekeurige andere.
Vorsprung durch Pedantik

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 18 apr 2017 12:00

Maar eigenlijk zoek ik dus eens iets nieuws. Op mijn zomer setje, ga ik gewoon de conti gebruiken. Want heb er jaren tevreden op gereden. Op mijn slecht weer setje wil ik graag iets lekbestendigers en op mijn winterfiets laat ik de marathon plus liggen.

Nu blijft alleen de vraag. Iemand ervaring met de bandjes uit bovenstaande post, of wellicht een andere band die ook goed is, buiten de gp400s2 om. (Goede gevoel is {tijdelijk} weg, dus wil graag eens wat anders {hopelijk beters} proberen)

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 18 apr 2017 12:01

Bospaadje schreef:

Die snakebite is botte pech. Verder wil ik graag iets waar ik minder vaak mee lek rij. Ik gebruik nu de A2 biba van michelin.

Ik heb hier nog wat 28mm bandjes van Conti klaar liggen om te monteren, op de verpakking staat een minimum druk van 6,5 bar en max van 8 bar, geen idee of dat dat de problemen veroorzaakt maar iets meer lucht zou ik eens proberen.
Ik ga ze trouwens monteren met Swalbe SV15 binnenbanden, ben benieuwd!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 18 apr 2017 12:06

Mij anekdotische waarheid:
Ik heb al >20000 km geen "normale"lekke band gehad met Conti GP op 6 bar of minder.
Vorig jaar juni 2x stootlek in Luxemburg op een stuk steen en in Duitsland in een gat in een afdaling, verder niks.
De binnenbanden zijn ook niks bijzonders , de meeste zijn ordinair van 4 voor een tientje.
Ik blijf me verbazen over die grote aantallen lekke banden, waarom heb ik zo weinig pech en anderen zo veel? Karma...?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 18 apr 2017 12:46

Herman_N schreef:Let ook op je binnenbanden. Vorig jaar heb ik voor het eerst met Conti binnenbandjes gereden. Nog nooit zoveel lek gereden als dat jaar. Een keer of 9 binnen 1 kalenderjaar, waarvan slechts 1 keer te wijten was aan een scheur in de weg waar ik toevallig in reed. Voor de rest alleen maar aflopers. De jaren daarvoor reed ik met andere binnenbanden en reed zelden lek. Dit jaar rijd ik met Vredestein en ook nog niet plat gereden. Verder rijd ik altijd op Conti 4000S.
Volgens mij is dat gewoon pech/geluk? De anti-lek weerstand komt vrijwel alleen van je buitenbanden naar mijn weten. Een matige binnenband helpt natuurlijk ook niet, maar dit kan net zo goed een slechte serie van Conti geweest zijn.

Vorig jaar had ik 2 Schwalbe binnebanden gekocht die al lek waren bij de aanschaf. Heb dit aangegeven en kon ze terugsturen en nieuwe krijgen, maar postkantoor, verzendkosten, wachten, thuis zijn als de postbode komt etc. was die paar euro niet waard.

Sinds ik met 28c banden rijdt op 5-6 bar heb ik geen lekke banden meer gehad.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 apr 2017 16:09

Bospaadje schreef:Maar eigenlijk zoek ik dus eens iets nieuws. Op mijn zomer setje, ga ik gewoon de conti gebruiken. Want heb er jaren tevreden op gereden. Op mijn slecht weer setje wil ik graag iets lekbestendigers en op mijn winterfiets laat ik de marathon plus liggen.

Nu blijft alleen de vraag. Iemand ervaring met de bandjes uit bovenstaande post, of wellicht een andere band die ook goed is, buiten de gp400s2 om. (Goede gevoel is {tijdelijk} weg, dus wil graag eens wat anders {hopelijk beters} proberen)
Ik heb deze winter en voorjaar met de "PANARACER RACE TYPE-A EVO 3 700x28c Folding Tyre - Black" gereden. Bollen niet slecht en geen enkele keer lek. Ook niet op kassei, slecht fietspad zowel in de regen als ritten in het donker, en ze kosten nog eens niet zoveel ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie